جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۳
۷

واکنش پژوهشگاه وابسته به نهاد نمایندگی به یک خبر/ پاسخ جهان نیوز +صوت

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 449201
یکی از معاونان یک پژوهشگاه زیرمجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، به خبر جهان نیوز واکنش نشان داد.
به گزارش جهان، معاون اجرایی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پس از انتشار خبری با عنوان "سخنرانی فعال رسانه ای فتنه، برای کارکنان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها!" در سایت جهان نيوز، اقدام به ارسال جوابیه کرد. متن جوابیه به این شرح است:

"پیرو درج خبری در آن سایت به شماره ۴۴۸۵۸۲ مورخ ۱۳۹۴/۷/۱۴ مقتضی است دستور فرمایید برابر قانون توضیحات ذیل منتشر گردد:

الف. فرد مورد اشاره در خبر مذکور، هیچگونه سخنرانی در جمع کارکنان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نداشته و این موضوع از اساس کذب محض است. حضور نامبرده صرفا در جلسه ای کارشناسی در یکی از گروه های علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف که وظیفه رصد مباحث سیاسی روز را بر عهده دارد و در یک جمع چند نفره از کارشناسان پژوهشگاه بوده است. لذا به کارگیری عناوینی همچون "سخنرانی در جمع کارکنان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها!" و "مراسم ویژه بررسی برجام" در خبر مذکور صحت ندارد.

ب. خبری کردن یک جلسه چند نفره در سطح کارشناسی در یک پژوهشگاه علمی و نسبت دادن آن به کلیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اقدامی ناصحیح و غیرحرفه ای می باشد. حضور نامبرده نه به دعوت ریاست نهاد، نه به دعوت هیچ یک از معاونان نهاد و نه حتی به دعوت ریاست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بوده است.

ج. دغدغه و حساسیت خبرنگاران و دست اندرکاران سایت جهان نيوز نسبت به موضوع فتنه و فتنه گران، قابل تقدیر و ستایش و مورد تأیید پژوهشگاه می باشد.

در پایان ضمن ابراز مراتب گلایه پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی به جنابعالی، انتظار می رفت مسئولان محترم سایت جهان نيوز، قبل از انتشار این خبر، لااقل با یک تماس تلفنی ساده از اصل و چند و چون موضوع کسب اطلاع می کردند."

پاسخ جهان نيوز:

۱. متأسفانه مسئولان یکی از زیرمجموعه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به جای عذرخواهی از اقدام خطا و سؤال برانگیز، اقدام به توجیه حضور فردی کرده اند که سوابق وی بر آگاهان حوزه مسائل امنیتی و همچنین اهالی رسانه آشکار است.

بر طبق فایلهای صوتی زیر فؤاد صادقی در حالی به عنوان کارشناس حوزه مسائل هسته ای و برجام به نهاد متعلق به رهبر انقلاب دعوت می شود که نه تنها هیچ سواد تخصصی هسته ای یا سیاسی در این زمینه ندارد بلکه در سوابق رسانه ای خود انتشار خبرهای کنایه آمیز علیه رهبر انقلاب در ایام فتنه را نیز در کارنامه خود بر جای گذاشته است.


بنابراین اقدام برای گفتگوی علمی با کسی که تخصصی در زمینه مسائل مربوط به برجام و هسته ای ندارد از اساس باطل و نقض غرض است مگر آنکه نیات دیگری از سوی برخی افراد که در آن نهاد گرانمایه نفوذ کرده اند وجود داشته باشد.

قطعا بررسی موضوع برجام خواست اولیه همه اصولگرایان از جمله مسؤولان پایگاه خبری جهان نيوز بوده و هست اما نه با حضور افراد کم سوادی که سابقه محکومیت امنیتی هم دارند!

۲. اصل این اقدام را نمی توان با تخفیف برنامه به یک جلسه چند نفره توجیه کرد. این دعوت چه با حضور ده ها نفر چه چند نفر با توجه به مطالب پیش گفته از اساس اشتباه بوده است. در پاسخ ارسال شده، همه مسؤولان نهاد از دعوت این فرد مبرا شده اند، پس چه کسی از وی دعوت کرده است؟ ضمن آنکه عدم دعوت مسؤولان، نمی تواند رافع مسؤولیت و نیز دلیلی بر عدم آگاهی از حضور این فرد باشد چون اگر مسؤولان از حضور او مطلع بوده اند به نوعی مقصرند و اگر هم مطلع نبوده اند به نوعی دیگر. البته نام مدعو فؤاد صادقی نزد جهان نيوز محفوظ است.

۳. محتوای اظهارات فؤاد صادقی در این جلسه خود گویای بسیاری از حقایق در نوع نگرش دولتی ها و اصلاح طلبان به برجام است که جهان نيوز در زمان مقتضی اقدام به انتشار آن خواهد کرد.

۴. نشانه های نفوذ دشمن، که مورد تأکید چندین باره رهبر انقلاب قرار گرفته است، با برگزاری چنین جلساتی چه در این نهاد چه در سایر نهادها قابل آشکار شدن است. دقت مسؤولان در نظارت بر افراد ساده اندیش یا  شناسایی عوامل دشمن در زیرمجموعه های دولتی پس از امر رهبر انقلاب باید بیش از گذشته باشد.

۵. امید است حساسیت و دغدغه مقابله با فتنه گران که این مسؤول به خاطر آن از جهان نيوز تقدیر کرده است، عملا در آن نهاد اثرگذار انقلاب به مانند گذشته مشاهده شود و از حضور و فعالیت به اصطلاح کارشناسان نزدیک به فتنه چه در قالب مهمان چه میزبان جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تو همه کاری باید دخالت کنی
واقعا اگه شماها ولایت مدار و تابع قانون و نظم کشوری بودید و صرفا وابسته به جریانهای حزبی کمی هم به حرف رهبر انقلاب گوش میدادید حداقل به شعار سال که بارها اونو تحلیل کردید کمی دقت میکردید و همدلی با دیگر افراد داشتید نه دشمنی کورکورانه آقایان به اصطلاح روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
فواد صادقی؟! نهاد نمایندگی؟!!!
خدای من تو این مملکت چه خبره که یک فتنه گر تمام عیار کارشناس نهاد میشه؟!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
جواب این که بنظر نوشته بودید این فرد سخنرانی کرده را ندادید. اگر این فرد سخنرانی نکرده شما هم باید از بابت این دروغ از اونها و مردم عذر خواهی کنید.
موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
حالا انگار نتانیاهو رو به بیت رهبری دعوت کردند!
چقدر شلوغش می کنین بابا
ح
اکثرا واداده اند.
نون
Iran, Islamic Republic of
اگر دين نداريد لااقل ازاده مرد باشيد!
جلسه اي كه مناظره بوده و نه سخنراني و صرفا به جهت نيومدن طرف مقابل اقاي صادقي به تنهايي حرف زده اين كجاش ميشه سخنراني؟؟؟
بعد هم گيرم كه يك پژوهشگاه بخواد از يك فتنه گر دعوت كنه تا بياد حرفاشو بشنوه و نقد كنه بايد از شما دلقكهاي سياسي اجازه بگيره؟ شماها كي باشيد كه براي ديگران تعيين تكليف ميكنيد؟
غلام علي نيستاني -جهاد دانشگاهي
سلام برادر ا الحمدوصد شكر كه رفقاي نهاد شناخته شده و مورد وثوق و حزب الهي اند . ولي لطفا عذر بد تر گناه نياوريد / رصد مباحث سياسي كشور در يك گروه پژو هش و بررسي. جساس تر از سخنزاني است / نهاد رهبري در دانشگاهها آن هم با حراست قوي چشم بسته كه نيست يك آدمي بي دعوت بياد برود جلسه به اين مهمي/ همين چند روز پيش بود رهبر معظم انقلاب هشدار دادند . مصاديق آن عيان شد اي كاش قدر بيان ونصايح رهبري معظم را مي دانستيم .وافعا كوثر و نمونه و بي بديل هستند رهبري معظم. ناب ناب .خداوند بخواهد نعمتي بدهد به انقلابي .رهبري بصير وشجاع مثل آقا بهش ميده . /بعد در سال 88 عناصر قدرت طلب براي رسيدن به مناصب و سمت و مقام ان فجايع را افريدن / حالا فرق بين نيروي انقلابي و فداكار با نيروي فرصت طلب نه اصلاح طلب معلوم مي شود / اطاعت پذيري از ولايت يعني همين پذيرش فرد برنده انتخابات علا رغم مهندسي شدن علارغم دوپينگ اول صبح مصالح نظام و انقلاب با رعايت حق الناس / رعايت حق الناس باوجود با وجدان نيروي انقلابي و ولايي و حزب الهي است . نه اون آدمي كه مي خواهد نامزد مورد نظرش راي بياورد و دست به هر كاري مي رند حتي كشاندن مردم مظلوم تو ميدان جنگ و جدال خياباني/ خلاصه اينكه تدبير و اميد برود دعايش را به رهبري معظم كند و به مردم با صداقت خدمت كند كه مردم اگر صداقت ببينند اعتماد مجدد مي كنند . اتحاديه اعضاء جهاد با همه نقايص همچنان بر اصول خود باقي و پايدار است