يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۳
۶

نخستین گزارشِ ستادکل نیروهای مسلح از حادثۀ بالگرد رئیس‌جمهور

پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 881645
ستاد کل نیروهای مسلح، گزارش اولیه هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور را منتشر کرد.
نخستین گزارشِ ستادکل نیروهای مسلح از حادثۀ بالگرد رئیس‌جمهور
به گزارش جهان نيوز، در گزارش اولیه هیأت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور که ستاد کل نیروهای مسلح پنجشنبه شب ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ منتشر کرده، آمده است: «بخش قابل توجهی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف تخصصی، فنی و عمومی که می‌توانست در وقوع سانحه دخیل باشد جمع‌آوری شده است.

برخی از اقدامات برای اظهار نظر قطعی نیاز به زمان بیشتری دارد که در دست بررسی بوده و برخی از موارد را می‌توان با قاطعیت اعلام نمود که مورد اشاره قرار می‌گیرند:

۱ - بالگرد در مسیر پیش بینی شده از قبل ادامه مسیر داده و از مسیر تعیین شده پروازی خارج نگردیده است.

۲ - حدود یک و نیم دقیقه قبل از سانحه بالگرد، خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار نموده است.

۳ - آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده مشاهده نگردیده است.

۴ - بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده است.

۵ - به دلیل پیچیدگی منطقه، مه گرفتگی و درجه حرارت پایین، عملیات تجسس به شب کشیده شده و در طول شب نیز استمرار می‌یابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت ۵ صبح) با کمک پرنده‌های بدون سرنشین (ایرانی) نقطه دقیق محل سانحه مشخص و نیروهای زمینی عملیات تجسس در آن نقطه حضور پیدا می‌کنند.

۶ - در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازی نیز مورد مشکوکی مشاهده نگردیده است.»

در گزارش اولیه هیأت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور که ستاد کل نیروهای مسلح منتشر کرده، تصریح شده است: بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد یاد شده جمع آوری شده است و برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری می‌باشد که پس از اتقان سنجی و کار تخصصی و کارشناسی دقیق‌تر در اطلاعیه‌های بعدی به سمع و نظر ملت شریف و انقلابی ایران خواهد رسید.

آیت الله رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
https://jahannews.com/vdcjxveoiuqeomz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxveoiuqeomz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
اینهارو که همه ملت میدونن..تورو خداحرف تازه ای بگین...
Iran, Islamic Republic of
لطفاً بگویید چرا خود خلبان کارکشته بالای ابر نرفت و پایین کوه برخورد کرد
Iran, Islamic Republic of
سلام درودبه رئیس جمهور شهید خدمتگذار
مهدی غریبی
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند کسانی که با چهره انقلابی. جهادی. و مردمی و و.و مشکل داشتند و همیشه بر طبل بی کفایتی ریس جمهور می‌کوبیدند. زیرا نمیتوانستند محبوبیت و ظلم ستیز ی و یار و یاور مظلومین و فقرا را ببینند او یک ریس جمهور نمونه و خدا ترس و باوجدان و مسئولیت پذیر صددرصد بود.
Iran, Islamic Republic of
هر اتفاقی افتاده است، کامل توضیح دهید ،
Iran, Islamic Republic of
منتظر توضیحات بیشتر و دقیقتر از دلیل پرواز در آن شرایط هستیم