يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱
۱

تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد/ وداع تاریخی مشهدی‌ها با خادم‌الرضا(ع)/ آمدم ای شاه پناهم بده +عکس و فیلم

پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 881595
مشهد پس از چشم‌انتظاری چندروزه برای آیت الله سیدابراهیم رئیسی، برای پیشواز از پیکر پاک او آغوش گشوده است تا فرزند محبوب خود را تا خانه ابدی‌اش در جوار علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کند.
تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد/ وداع تاریخی مشهدی‌ها با خادم‌الرضا(ع)/ آمدم ای شاه پناهم بده +عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و به شهادت رسید.

در این حادثه، آیت الله رئیسی در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیش از این مراسم تشییع با شکوه در تبریز، قم، تهران و بیرجند برگزار شده است.

هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) از ساعت ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا با چشمان اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.
 

مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.

مردم شهیدپرور مشهد و شهرهای نزدیک به آن مانند قوچان، چناران، گلبهار، بینالود، فریمان نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و دیگر شهرهای استان و همچنین زائرانی از دیگر نقاط کشور که خدمات آیت الله رئیسی در زمان عهده داری مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی و نیز ریاست جمهوری را در خاطر دارند، از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار «عزا عزاست امروز» به سمت خیابان امام رضا(ع) حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند.

از همان ابتدای صبح مردم دوستدار آیت الله رئیسی در فرودگاه‌ و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و همچنین بارگاه منور امام رضا(ع) به انتظار پیکر سید محرومان نشسته اند تا بتوانند پیکر مطهر او را بر دوش گرفته و تا خانه ابدی‌اش در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کنند.
 

۹:۳۲- ۵۰۰ مسجد مشهد زائران تشییع‌کننده پیکر شهید جمهور را اسکان می‌دهند
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ مسجد با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر در مشهد به پذیرش زائران حاضر در آیین تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اختصاص یافت.

۱۰:۰۷- آماده‌سازی مشهد برای آیین تشییع خادم‌الرضا (ع)
خادم الرضا(ع) شهید سید ابراهیم رئیسی، امروز (پنجشنبه سوم خرداد) برای همیشه در کنار مضجع شریف رضوی به آرامش ابدی می‌رسد، برای هر چه باشکوه برگزار شدن آیین تشییع و خاکسپاری این بزرگ مرد، تمهیدهای لازم در حوزه‌های مختلف شهری اندیشیده شده است.

۱۰:۴۶- رواق دارالسلام، خانه ابدی شهید جمهور
رواق «دارالسلام» در حرم مطهر امام رضا(ع) جایی است که خانه ابدی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا، شهید جمهور و سید محرومان ایران اسلامی خواهد بود.

۱۰:۴۶_ خیزش مشهدالرضا برای استقبال از شهید خدمت
سوم خرداد همیشه یادآور حماسه ماندگار فتح خرمشهر بود، اما امروز زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا آخرین وداع را با پیکر شهید خدمت، خادم‌الرضا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خواهند داشت تا وی در جوار مضجع نورانی‌ مولایش به آرامش ابدی برسد.

۱۰:۵۱- خانواده شهید آیت‌الله رییسی وارد فرودگاه مشهد شدند
خانواده آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای شرکت در مراسم تشییع رییس‌جمهور شهید، دقایقی قبل وارد فرودگاه مشهد شدند.
 








۱۱:۳۰ - پیکر مطهر شهید ابراهیم رئیسی در میان استقبال مسئولان کشوری و لشکری وارد مشهد شد.
 
۱۱:۴۰- حضور دیپلمات‌ها و مقام‌های خارجی برای تشییع رئیس‌جمهور شهید در مشهد
دیپلمات‌های خارجی مقیم مشهد و مقام‌هایی از کشورهای همسایه امروز پنجشنبه با سفر به مشهد در آیین تشییع و خاک‌سپاری رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی حاضر شده‌اند.
 

اولین تصویر از محل دفن‌ شهید آیت‌الله رئیسی در حرم‌ مطهر امام‌ رضا علیه‌السلام

میدان ۱۵ خرداد مشهد دقایقی قبل
 
۱۲:۱۰- اقامه نماز جماعت منتظران خادم الرضا (ع) در میدان ۱۵ خرداد مشهد
مشهدی‌ها با اقامه نماز جماعت در میدان ۱۵ خرداد مشهد آماده استقبال از خادم الرضا شدند.

۱۲:۲۰- سیل خروشان مردم به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای تشییع 
سیل خروشان جمعیت به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رییسی
 

استقبال مادر شهید رئیسی از پیکر فرزندش
 
https://jahannews.com/vdcdnf0jkyt0jk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnf0jkyt0jk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جایگزین این انسان مومن ومصمم وپرانرژی وقاطع ومطمئن به استعانت وهدایت الهی باید انسانی مومن وبادیانت واقعی ومتعهدبه اررشهای والای دین وقرآن وانقلاب اسلامی ودرمسیرولایت فقیه باشد