جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۱

شهادت۱۰نیجریه‌ای دراعتراض به‌توهین‌شارلی

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 402313
رئیس‌جمهور نیجر اعلام کرد در اعتراضات روز گذشته در پایتخت به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) ۵ نفر کشته شدند و به این ترتیب در مجموع طی دو روز در این کشور ۱۰ تن کشته شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رئیس‌جمهور نیجر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتراضات و درگیری‌های دو روز گذشته در این کشور به اهانت نشریه موهن فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام(ص) ۱۰ کشته برجای گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ «مامادو ایسافو» خبر داد که طی درگیری‌های انجام شده روز گذشته در نیامی پایتخت این کشور بین معترضان به اهانت نشریه موهن فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر اسلام(ص) و نیروهای پلیس،‌ ۵ نفر کشته شدند.

به گفته رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی روز جمعه و در جریان اعتراضات در «زیندر» دومین شهر بزرگ نیجر هم حداقل ۵ نفر کشته شدند که در مجموع تعداد کشته‌های اعتراضات و درگیری‌ها را به حداقل ۱۰ تن افزایش داده است.

روز جمعه معترضان مسلمان نیجری در شهر «زیندر» به مرکز فرهنگی فرانسه در این شهر حمله کردند و آن را به آتش کشیدند حمله‌ای که با دخالت نیروهای پلیس و سرکوب نیروهای دولتی به خشونت کشیده شد.

نشریه موهن فرانسوی شارلی ابدو به دنبال حملات چندی پیش به این نشریه در پاریس و درگیری‌های پس از آن، اقدام به بازنشر کاریکاتور اهانت آمیز خود علیه پیامبر اسلام(ص) در ۵ میلیون نسخه کرد اقدامی که اعتراضات شدید مسلمان را به دنبال داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *