جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۷
۶۹
نظر آقای دلارام درباره ساپورت و طلاق و خانواده؛

وقتی جناب وزیر، وزارتخانه‌اش را اشتباه می‌گیرد!

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 368664
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به منتقدان فرهنگی گفت: شما نگران ساپورت پوشیدن خانم‌ها در سطح شهر هستید ولی ما نگران وضع اقتصادی و جوانان هستیم.
وقتی جناب وزیر، وزارتخانه‌اش را اشتباه می‌گیرد!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، علی جنتی با شرکت در همایش حزبی «مردم سالاری» تحت عنوان «ما دل‌آرامیم» که اختصاص به حمایت از دیپلماسی دولت داشت، گفت: نگرانی ما با نگرانی شما متفاوت است، شما نگران این هستید که چرا یک خانم در شهر ساپورت پوشیده ما هم معتقدیم که باید دولت در این زمینه روش‌هایی را برای اصلاح در پیش بگیرد اما نگرانی ما نگرانی وضع اقتصادی و جوانان است که با مشکل ازدواج، مسکن و شغل درگیرند و این ام‌الفساد مشکلات شده است.

وی افزود: ما نگرانی‌های عمیق‌تری داریم. نگران آینده کشور، وضع اقتصاد، میلیون‌ها جوان بیکار که نمی‌توانند ازدواج کنند و نمی‌توانند مسکن بخرند هستیم که همه اینها ام‌الفساد است. سرقت در حال افزایش است، فساد اخلاقی زیاد شده، سن روسپیگری پایین آمده و بنیان خانواده دچار آسیب شده که ناشی از همین مشکلات است.

وی افزود: ما نگران سقوط اخلاقی جامعه هستیم. ما نگران فروپاشی خانواده هستیم. از هر سه خانواده تهرانی یکی به طلاق می‌انجامد ۲۵ درصد ازدواج‌ها به طور کلی نهایتا به طلاق می‌رسند و ما باید نگران اینها باشیم.

وی همچنین در حاشیه این نشست حزبی که در هتل المپیک برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما معتقدید که مکتب اعتدال از نیاوران آغاز شده است؟ اظهار داشت: خیر. مکتب اعتدال از آنجا آغاز نشده است. فکر می‌کنم بحث اعتدال از سال ۶۸ شروع شده و آقای هاشمی رفسنجانی در آن زمان بدون اینکه اعلام کنند اصولا شعارشان اعتدال بود و همیشه بحث‌شان این بود که نه به چپ و راست برویم و نه به سمت افراط و تفریط حرکت کنیم بلکه راه میانه را برویم و بنیانگذار اعتدال، وی بوده است.

با فرض اینکه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قائل به ربط می‌باشد، باید یادآور شد:
اولا مسئله بی‌حجابی و کار سازمان یافته‌ای که دشمن در ترویج آن انجام می‌دهد، چه ارتباطی به مشکل اقتصاد دارد؟ یعنی لازمه اهتمام به موضوعاتی نظیر اقتصاد و اشتغال و مسکن، غفلت از بدحجابی است؟ یا به خاطر داشتن دغدغه اقتصاد، باید در حوزه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ولنگاری پیشه کرد؟!

ثانیا آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نه وزیر اقتصاد یا صنعت و رفاه. بنابراین ایشان نمی‌تواند به جای پاسخگویی در زمینه مسئولیت خود و برخی کوتاهی‌ها در این زمینه، از مشکلات اقتصادی سخن بگوید. اصرار بر این امر به معنای سلب صلاحیت ایشان از خود است ضمن اینکه اگر کاربلد امور اقتصادی هستند، طبیعتا باید از وی در جای خود استفاده کرد و نه در حوزه ترویج و صیانت از فرهنگ اسلامی.

ثالثا در کنار دنباله‌روی از جریان ناتوی فرهنگی و دفاع از آزادی ماهواره و اینترنت، نمی‌توان درباره فساد اخلاقی و بنیان خانواده ابراز نگرانی کرد. ضمنا آقای جنتی باید توضیح دهد که به استناد کدام آدرس و آمار غلط مدعی است از هر ۳ خانواده تهرانی یکی به طلاق می‌انجامد؟! یا از هر ۴ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود؟‌! اما اگر اصل دغدغه درست باشد، آیا می‌توان با نگاهی مارکسیستی، صرفا به اقتصاد اصالت داد و کوتاهی خود- و برخی مسئولان قبلی که قدمت فعالیت آنها به دوره اصلاحات و حتی سازندگی می‌رسد- در زمینه صیانت از فرهنگ عمومی و مقابله با علف‌های هرز و ترویج بیماری‌های اخلاقی و فرهنگی به شکل سازمان یافته (مطابق نقشه و تهاجم فرهنگی) را توجیه کرد؟ اما اگر ادعا بر این است که دستگاه‌های دولتی مسئولیتی در امر مقابله با تهاجم فرهنگی ندارند و تمام امور فرهنگی و نظارتی باید واگذار شود، در آن صورت چه نیاز به دستگاه عریض و طویلی مانند وزارت ارشاد و هزینه‌های هنگفت آن است؟!

رابعا سهم برخی دستگاه‌های دولتی و از جمله وزارت ارشاد طی ۲ دهه اخیر در ترویج مسائل ضد فرهنگی و حمایت از محصولات ضد اسلامی، سهم جداگانه‌ای است که متاسفانه امروز نیز تداوم دارد و باید پرسید آیا ترویج مسائل ضد فرهنگی و عناصر بدسابقه نیز جزو دغدغه‌های وزارت ارشاد است؟!

خامسا وزیر محترم ارشاد در حالی با عبور از آقای روحانی، خاستگاه اعتدال را به آقای هاشمی و دولت وی نسبت می‌دهد بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی و فرهنگی امروز ریشه در عملکرد دولت سازندگی دارد.

و بالاخره اینکه موضوع بدحجابی وسایلی نظیر ساپورت‌پوشی برخی خانم‌ها در محیط عمومی صرفا موضع منتقدان دولت نیست و از جمله اخیرا علی مطهری از حامیان دولت نسبت به این امر ابراز نگرانی کرده و وزیر کشور را مورد سوال قرار داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس دل آرام ها هم نگران و دلواپس هستند ؟؟؟؟
خوب چرا به دیگران به این خاطر ایراد می گرفتند؟؟؟
حااااااامد
درود بر وزیر مطیع هاشمی و خاتمی خدا خودتو نگه داره
توفیقی از قزوین
خدا حفطت کنه حرف دل ما بود آقای جنتی
و خیلی جالبتر اینکه این دل آرام ها ، هر روز بحث رفع فیلتر فیسبوک را مطرح می کنند ! چطور آنجا مسائل اقتصادی برایشان مهم نیست ؟
یکی نیست به اینا بگه اگه نگران مسکن جونا هستید، پس چرا مسکن مهرو خوابندیدو به من جوون که قراردادم داشتم تحویل ندادید تا امروز و گند زدید به زندگیم؟؟؟ حالا جوونای دیگه که تازه میخان شروع کنن که بماند، چرا مسکن مهرو ادامه نمیدید خونه دارشون کنید؟
اگر خانواده این افراد را بررسی کنید مشخص می شود که ظاهر انها با گفته های انها مطابقت دارد و در اصل نگرش انها اسلام سکولار و امریکاییست و همین ها کعبه شان کشورهای سکولار است
باید رئیس جمهور ایشون را توجیه میکرد که برای وزارت ارشاد وزیرش کرده نه وزارت خارجه یا وزارت اقتصاد یا وزارت کار!!
Iran, Islamic Republic of
برای بنده هم پیش آمده
من هم موقع درس خواندن به کارهای دیگری فرار می کردم!
ایشان هم بجای کار در وزارت خانه خود دلواپس چیزهایی است که به او ربطی ندارد!
حرف آقای جنتی وزیر ارشاد درست است و حجاب هم میتواند به اقتصاد مربوط باشد زیرا پدیده بی حجابی و بی بند و باری هم در اقشار بسیار مرفه و ثروتمند دیده میشود و هم در میان اقشار و طبقات آسیب پذیر اجتماعی و اقتصادی که فقر و فلاکت امکان اخلاقی و دینی زیستن را از آنها سلب میکند بنابر این بهترین حالت گسترش طبقات میانی و متوسط در جامعه و مبارزه دائم با شکاف طبقاتی است جامعه نمونه اسلامی جامعه معتدل است که نه ثروتمندان آنچنانی دارد و نه فقیران فلاکت زده که هر دو دسته دچار فساد اقتصادی و فرهنگی شوند یکدسته بخاطر پول زیاد و یکدسته بخاطر فقر زیاد البته این موضوع عمومیت مطلق ندارد چه بسیار افراد و خانواده های ثروتمندی که متدین و محجبه و اهل دیانت هستند و همچنین چه بسیار افراد و خانواده های فقیر و مستضعفی که حجاب و عفاف و دیانت آنها کاملا" برقرار و مستحکم است . بنابر این توجه دولت به اقتصاد و جوانان و بالا تر بردن سطح متوسط رفاه و زندگی مردم در کل میتواند ارزشها و هنجارها و اخلاقیاتی مثل حجاب را تقویت و تحکیم کند در عین حالی که همیشه استثنا هایی وجود خواهد داشت .
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ یک موضوع عمومی هست: فرهنگ خانواده - فرهنگ پوشش- فرهنگ اقتصاد و....... چرا مغالطه می کنید؟!! این که کسی پولدار هست یا فقیره دلیل میشه رابطه ناهنجار با دیگران برقرار کنه؟!!!!!!!!
افشین
دوست گرامی حرف شما درست....اما نباید در حال حاضر فکری به حال حجاب کرد ...باید صبر که تا معلون نیست که کی تحریم ها برداشته اونم با کلی تعلیق .....همین الان چرا به هیچ کس وام ازوداج نمدن ....باید یه سال تو نوبت وام باشی ....اینم شده گره زدن مسایل داخلی به سیاست خارجی
Iran, Islamic Republic of
همه مشکلات دارای ریشه های فرهنگی هستند شما نمی توتنید اقتصاد را از فرهنگ جدا بدانی وزیر محترم ارشاد کاملا درست گفته باید ریشه مشکلات را خشکاند ازدواج و تشکیل خانواده سد محکمی در برابر فسا د است
Iran, Islamic Republic of
پس با این توصیف تمام بی حجابهایی که در خیابان هستند مجردند!
Iran, Islamic Republic of
مشکلات خانواده حل بشه خیلی چیزها حله شما کلی نمی تونی بگی ولی چند درصد جوانهای ما قدرت ازدواج ندارند چه کار کنند ایا اونها جایی برای ارضا امیال خود دارند همه که عارف و زاهد نیستند اگه راه قانونی پاسخ به خواسته ها نباشمه راه غیر قانونی پیش گرفته میشه شک نکنید
ایشون که قائلند ما فرهنگ را رها کنیم و اقتصاد را بچسبیم ، خواب تشریف داری ؟
علی
با این استدلال جنابعالی پس اصلا نباید با دزدی قتل و جنایت هم برخورد نمود چون ریشه بسیاری از این موارد هم اقتصادی است.
مریم
اگر آقای جنتی نگران طلاق است یکی از عوامل مهم آن ماهواره و شبکه های فاسد اجتماعی است راست میکوید با آن مخالفت کند
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اقای جنتی مردمو گوش مخملی تصور نکنید،اصل قضیه را پشته این شعارهای زیبا مخفی نکنید،یکی از دلایله سست شدن بنیانه خانواده،بد حجابی و بی بندو باریست،هرچه چشم ببیند،دل هوس میکند.
Iran, Islamic Republic of
پسر کو ندارد نشان از پدر !!!
واقعا براي فرهنگ کشور بابت تک تک ثانيه هايي که اين آقا وزير هست متاسفم...
روح اله
نمی دونم چرا استیضاحش نمیکنن ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
نمي دونم چرا فرافکني مي کنند!!!! کدوم منتقد منصفي گفته که نگران بحث اقتصادي و جوانان و اشتغال آنان نيست؟
در ضمن کدوم منتقد منصفي گفته که ساپورت مشکل اصلي جامعه است؟ ويا.........!!!!!!
بحث منتقدين در مورد موضوع خاص فرهنگ و عفت عمومي است نه در مورد اشتغال و اقتصاد!!!!
پوشش نامناسب و شکستن هنجارهاي ديني و مذهبي مقوله جدايي است.
دزدي و بي اخلاقي هاي ديگر مربوط به اقتصاد و اشتغال است نه بدپوششي.
Iran, Islamic Republic of
آقايان هم مي توانند به فكر پوشش مردم باشند، هم به فكر اقتصاد و معيشت آنها.

آقايان طوري حرف مي زنند كه انگار اين دو با هم منافات دارد !!!
عزیزم مسائل فرهنگی و فساد خیلی به مسائل اقتصادی دارد. نمیدونی برو نظرسنجی کن تحقیق کن>>
Iran, Islamic Republic of
ای بی صواطهای تازه مسلمان چرا پیام 24 خرداد رو درک نمیکنید....
علی
معلومه کی بیسواده (صواط) !!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود برجنتی عزیزوباسواد باد . دشمنان این وزیرهمگی متحجرهستند .
انتي جلبك
Iran, Islamic Republic of
ببينم تو حاااامد نيستي ترسيدي اسمتو ننوشتي? اگر هم نيستي حتما همكارشي كه نظراتتان انقدر شبيه همه
امیر
وزیری بااین طرز فکر سکان دارفرهنگ این مملکت شده است؛خدابه داداین فرهنگ برسد.چه تفاوتی باافکارآن وزیر خائن لندن نشین مشاهده می کنید؟
United States
آقا بداد برسید که ساپورت خانمها مشکلی است مهمتر از ألودگی هوا و فساد اداری و گرانی و خدمات پزشکی و دارو و درمان….. اصلاْ اگر شاپورت نبود ایران بهشت میشد و لا غیر!!!!

(به هر حال باید یکجوری سر خودمان را شیره بمالیم!)
بعضي مو قع ها واقعا شک مي کنم که شما جهان نيوزيها آيا اصلا مسلمانيد!!؟؟ لعنت به کسي که اين تير را زده ... ايشالله دامن اونهايي که ازدواج نکردند دامن شما را خواهد گرفت ...
اول دامن مزدوران فتنه را خواهد گرفت که آنهمه به کشور ضرر و زیان وارد کردند و بعد هم افسادطلب ها را ...
محمود
در مملکت ما مهمترین مشکل نبود یک دستگاه مقتدر و باصلابت است که بتواند جلوی اراجیف و خزعبلات بعضی مدیران و مسئولین و مقامات را بگیرد که جدا برای کشور زیانبار است .
iiu
به جرات میتوان گفت که بیشتر مشکلات مربوط به خانواده و ازدواج و طلاق ریشه ی فرهنگی دارد نه اقتصادی...
از طرفی در ایران تقریباً همه میخواهند مشکلات فرهنگی را یا با زور حل کنند یا با حرف و نصیحت!
در صورتی که فرهنگ اسراف ، تجمل گرایی و ثروت اندوزی را با زور و سخنرانی نمیشود حل کرد!
مردم به زندگی مسئولان نگاه میکنند از یک مسئول دون پایه گرفته تا یک مسئول ارشد نگاه کنید ببینید چگونه زندگی میکنند ؟! در کجا زندگی میکنند؟! فرزندانشان چه میپوشند؟! با چه وسایلی رفت و آمد میکنند؟!تفریحات به کجا میروند؟!
یک زمانی آیت الله خامنه ای به درستی گفتند که زندگی اشرافی از بالا به پایین سر ریز میشود!
درود ای وزیر دلیر و ازاده و فهیم/درود/درود/درود
Iran, Islamic Republic of
شيپور مي خاي بدم دستت ؟؟؟ راحت تر دودور دودور کني... صداش شبيه همون درود دورد خودته
:))
یه جانباز
Iran, Islamic Republic of
موقعی که دشمن به ما حمله کرد رئیس جمهرمان غافل بود موقع تهاجم فرهنگی هم که مهاجرانی اصلا تهاجم فرهنگی رو قبول نداشت الان هم که وزیر ارشادمان درخواب است و دلواپس نیست ولی دشمن بیدارست خدایش این جمهوری اسلامی و خانواده شهدا چه گناهی کرده از دست این غافلان اگر نگوئیم خائنان --- خدایا همه چیزتویی و غیر از تو همه هیچ وزیر ارشاد عزیز تو دین خدا رایاری کن خدا هم راه رفع مشکلات دیگه رو برات باز میکنه خدایارتان
حااااااااااامد
اگه نگه انتقاد بگه توهین،پس بگو چیکار کنه!؟!؟!
قریشی
آب که سربالا میره قورباغه ابوعطا میخونه
خوشبختانه یک نفر به تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید! اضافه شد تا دغدغه اقتصاد مردم را داشته باشد.
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است.
چرا بچه های مسئولین مملکت ایینطوری هستند
خب همینه دیگه وضع فرهنگ میشه این بجای نگرانی خوزه کاری خودش نگران اقتصاد
United States
با سلام

انصافا چقدر هم برای همون "وضع اقتصادی و جوانان" که خود جناب وزیر فرمود نگرانش هستند کار شد !!!
فرافکنی و بی مسئولیتی تا کی؟ متاسفانه ایشون دغدغه دین و...نداره و شیفته زرق و برق ...
منتقد بی سواد
Iran, Islamic Republic of
"فساد اخلاقی زیاد شده، سن روسپیگری پایین آمده و بنیان خانواده دچار آسیب شده که ناشی از همین مشکلات است."
خب مجید خودت هم اعتراف می کنی به فسادات اخلاقی درجامعه. خب وقتی بی بند وباری درجامعه گسترش پیدا کند نتیجه اش می شود همین مفاسد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و.. دیگر
شما ها در دوران حاکميت 8ساله خود اين موضوعات رامي ديديد ولي افکار باندي و جناحي مانع از بيان آن بود. به حق جناب جنتي مطالب را بيان فرموده اند. والله دوران 84لغايت 92ديگر در تاريخ انقلاب اسلامي ايران تکرار نخواهدشد.
وقتی این تفکر حاکم است بر فرهنگ مملکت ماست، باید به خدا پناه برد ! دشمن که از ماهواره و اینترنت کم نگذاشته ، متولیان فرهنگ هم عوض عذر کوتاهی و قصور بابت سقوط اخلاق و فرهنگ در میان برخی ازاقشار جامعه تازه خود ت مدعی هستند که نگرانی مومنین بی جاست ویا حتی توهین می کنند که اینا جدید الاسلامند!! امان از این اسارت قدرت و ثروث شدن
زهیر
درود بر تو فرزند
hosein
خیلی هم خوب گفته چون شکم گشنه دین و ایمان نمیشناسه.
يعني اين پارتي هاي مختلط در ويلاهاي مجلل در حاليكه ماشينهاي مدل بالا در آن پارك شده اند از شدت فقر اقتصادي است يا فقر فرهنگي؟؟!
اگر ايشون نگران اقتصاد هست لااقل براي اون قشري كه مشكل اقتصادي ندارند بايد كار فرهنگي تعريف كرده باشد كه نكرده.
ضمنا فساد در اقشار متمول خيلي بيشتر از اقشار فقير ديده شده است.
هویت دار باشناسنامه
Iran, Islamic Republic of
وقتی به جای انجام خود که فرهنگی است کار غیر فرهنگی می کنند در یک فرار رو به جلو برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت دم از اوضاع اقتصادی و واگذاری امور فرهنگی به بخش خصوصی(انگار که مقولات فرهنگی جز امور بنگاهداری وشرکتی هستند) می زنندنتیجه اش می شود همین اباحه گری درامور فرهنگی وگسترش فساد و بی بند وباری، سن روسپیگیری و مفاسد اقتصادی و...بعد هم همه مقصرند غیر از متولی امر با وزارتخانه ...می مانید پز روشنفکری و مسند وقبای وزارتی که تخصصی در آن ندارن.درست اینجاست که نگرانی های مقام معظم رهبری نمایان می شود و شما و مدیران اصلاح طلب هم می شوید دلاور و دل آرام و... پدران ومادران و خانواده ها وجامعه مردم و هم نگران
تقصیر این دوستان نیست تقصیر نمایندگانی مجلسی است که ...
از یک طرف می گویند ماهواره و فیس بوک و ... باید آزاد شود و از آن طرف نگران فساد و طلاق هستند. این دو با هم نمی سازد آقای جنتی!
کامران
بهتر نیست کل مطلب وزیر رابیان کنید .و به نا به میل خود حرفهایش را تفسیر نکنید؟ این چه رویکردی است که جناح بازی از همه جای ان به گوش می رسد . مگر دروغ می گوید و چه ربطی به تیتر مسخره شما دارد ؟
Iran, Islamic Republic of
ادعای ایشان زمانی باور کردنی است که دولت یک برنامه مدون برای مسائل اقتصادی و مسکن و .. داشته باشد.. در حالیکه این دولت تنها دولتی است که هیچ برنامه مشخصی برای این مسائل ندارد و صرفا با فحاشی تمته پراکنی و امگ زدن به این و آن و مقصر دانستن دولت سرپا ایستاده...

خدا وکیلی برنامه مشخصی اقتصادی دولت یازدهم چیست؟!! نگویید مهار تورم که در اساس نقش دولت در آن شک وجود دارد که پیش بینی مراکز بین المللی در دوسال قبل این روند را اعلام کرده بود....

برنامه مشخص اقتصادی یعنی... انجام .... از طریق....
بنده خدا راست میگه اگه اشتغال و اقتصاد درست بشه سرکار همه موظف هستن لباس فرم و مطابق با شان کار می پوشن حالا شما اگه واقعا بی طرفی نظر منو تو ساییتتون بذارید.
چي ميگيد؟ الان خيلي از ساپورت پوشان شاغل هستند!! حتي در مراكز دولتي هم با پوشش سخيف و نازل ساپورت حاضر ميشن!
توفیقی از قزوین
این آقا وقتی عید نوروز با خاتمی دیدار داشت طبیعی که دانش آموخته تساهل و تسامح امروز بجای فرهنگ و «ارشاد اسلامی!» به دولت قبل حمله و اعلام ورشکستی فرهنگی کنه !
لطفا بجای حروم کردند بودجه آنچنانی در وزراتخانه را تخته کنید و منتظر باشید ام الفساد مسایل حل شود
سبحان
تیتر خوبی نزدی،بسیاری از مشکلات فرهنگی واجتماعی ما ریشه در نابسامانی اقتصادی دارند.من هیچگونه گرایش حزبی ندارم ،نه چپ ،نه راست اما حرف وزیر ارشاد را بی ربط نمیبینم.درسته که ساپورت پوشیدن نمیتونه به مشکلات اقتصادی ما ربطی داشته باشه امامشکلات اقتصادی ما مثل تورم گرانی ،فقر ،مشکل شدن ازدواج جوانان ،همگی تاثیر مستقیمی بر روی مردم وحتی ترویج فساد در جامعه دارد.عذر خواهی میکنم که وقت شما عزیزان رو گرفتم.
Germany
اخه این دولت همین مشکلاتی رو که ایشون میگه رو هم حل نکرده که هیچ افزایش هم داده
ع.د
Iran, Islamic Republic of
بالاخره مانفهمیدیم که کی وچه وقت این موضوع حجاب ونوع لباس وساپورت و... باید دغدغه باشد ، وزیرمحترم جناب جنتی شما معلوم نیست این آمار راازکجا آورده اید وبه فرض درست بودن آیا تحقیقات میدانی کرده اید وبه داد گاهها رفته اید که ببینید چه کسانی برای طلاق مراجعه می نمایند اکثرآنها همین ساپورت پوشها وبی توجه ها به حجاب هستند ودرصدد افراد محجبه ومذهبی کم هستند، وزیر محترم وقتی قبه گناه ریخته شد گناه کردن آسان می شود وافراد بدحجاب وباپوشش نامناسب متاسفانه چشم چرانان را بدنیال خود می کشنتد ودرنتیجه این می شود که آمار طلاق بالا می رود، جناب آقای جنتی وزیر راستی از خود سوال کرده اید بالاخره این مشکلات را عوامل اجرائی از کجا باید بیایند وانجام دهند واین کار همین دولت مردان قدیم وفعلی و....خواهد بود راستی چرا فرار رو به جلو انجام مید هید لطف کنید کار خودتان را خوب انجام دهید .
حامد
آقای جنتی شما زیاد دلواپس مسائل اقتصادی نباش. وزیر اقتصاد هست. وزیر صنعت و نفت و جوانان و ورزش و کار هست . شما نگران نباش دولت تدبیر و امید در 100 روز مسائل رو حل کرد و تورم نقطه به نقطه رو به 15 درصد رسوند و تحریم ها هم که ترکیدند . شما دل آرام باش!
شما به مسائل فرهنگی برس . فقط ما یک چیزی می گیم. ما می گیم شما با بدحجابی مبارزه نکن اما بدحجابی رو ترویج هم نکن!
جواد
با این سخنانی که جناب وزیر افاضه کرده اند میتوانیم نتیجه بگیریم که تمام یا اکثر این بدحجاب ها و مطلقه ها از مردم قشر ضعیف و مستضعف است و آنهایی که ازلحاظ مالی تامین هستند دیگه مشکل فرهنگی خاصی ندارند. آیا واقعا این جوریه؟ والله اون چیزی که ما میبینیم تو جامعه اینه که اکثر این هنجارشکن های اجتماعی، مرفهین بی دردی هستن که از لحاظ اقتصادی هیچ کمبودی ندارند و فقطمشکلشون ضعف فرهنگیه.
Iran, Islamic Republic of
عامل بیشتر طلاقها تبعیت زن و مرد از فرهنگ غرب و مشکلات اخلاقی و یا تنوع طلب شدن اونها هست.پس مستقیما مساله حجاب به خانواده و تحکیمش ربط داره.
جواد
البته رفاه و بهبود معیشت امر مهمی است ولی این نکته مسلم است که اگر فرهنگ و اعتقادات شخصی تقویت شود آن شخص در سخت ترین شرایط اقتصادی هم عفت و حیا و ادب خود را حفظ میکند و برعکس اگر فرهنگ نباشد آن شخص با بهترین شغل و بهترین درآمد و بیش ترین امکانات رفاهی باز هم موجب ناهنجاری در جامعه میشود.
فقیهی
قابل توجه آقای مطهری!!!!1 ببییم چه می کنی
همایون
United States
ایشان کشورش را اشتباهی کرفته. چه رسد به وزارتخانه.
brt
خنده دار کامنت هایی است که صحبت از استیضاح می کنند .آخه دوستان عزیز دست شما باشه ریشه .... با تبر می زنید .بازی انتخابات را باخته اید .قبول ندارید ؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم!!
وزرای چندکاره عجب چیز جالبیه!!
مستر دلارام، بهتره اقتصادو به اهل فنش واگذار کنی
سجاد
Iran, Islamic Republic of
حرفش کاملا درسته الان معیشت اقتصادی دق دقه مردمه نه وضعیته فرهنگی . کسانی که معزل فرهنگی رو بهانه می کنند تا دولت تمرکزش رو از مذاکرات از دست بده در شرایط تحریم دارای منافع اقتصادی هستند . اقایون سیاستمداری که حرف از پذیرش شرایط تحمل و تحمل اون رو به مردم می زنند اگه تونستن با حقوق زیر 700 هزار تومان زندگی کنند صحبت از پذیرش تحریم اقتصادی کنند . هر کس که حرف از پذیرش شرایط تحریم زده حقوقش بالای 10 میلیون تومان و دارای رانتای میلیاردی بوده . اگر عرضه دارید وضعیت اقتصاد رو شما حل کنید فرهنگ رو به مردم واگذار کنید .
ali
اينا نه تو فرهنگ موفق عمل مي كنن و نه تو اقتصاد
اقتصادشون هم داريم مي بينيم پراي 15 ميليوني از دولت قبل تحويل گرفتن و با شيب ملايم 22 ميليون به مردم مي فروشن و يا بقيه كالاها
يه مسكن مهر هم بود كه مردم مستاجر را نجات مي داد كه اونم تعطيل كردن نماينده هاي دولت هم كه همينجوري نظاره گر شدن و هيچ وامنشي نشان نمي دهتد
حسین
جنتی موافق.
به زودی باید استیضاح بشی