پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۳
۱۰۲

نکاتی درباره تجمع حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب

پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب: 359168
برگزاری تجمعی در حمایت از عفاف و حجاب و اعتراض به بدپوششی هایی که کم کم رایج شده است، بهانه ای شد تا نکاتی پیرامون آن بیان شود.
نکاتی درباره تجمع حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
گروه فرهنگی جهان نيوز ـ امیر صالح زاده: اوضاع حجاب و پوشش اصلا خوب نیست. متأسفانه این موضوع اجتماعی و فرهنگی هر سال وضع بدتری نسبت به سال قبل پیدا می کند؛ چه درباره زنان و چه مردان، از نوع پوشش لباس و کمیت و کیفیت آن گرفته تا نحوه آرایش سر و صورت.

این شرایط حاصل تهاجم فرهنگی و انفعال مسؤولان و سیاستگذاران فرهنگی است. رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه پیش توجه مسؤولان و مردم را به این موضوع جلب و با تأکید بر آن در زمان های مختلف و با تعابیری نظیر ناتوی فرهنگی و جنگ نرم، به خزنده و آهسته بودن نفوذ دشمن در حوزه فرهنگ اشاره کرده بودند.

عدم اصلاح وضعیت فرهنگی کشور در بخش حجاب و عفاف و اهمال غیر قابل توجیه مسؤولان دولت قبلی و فعلی و سایر نهادهای قانونی مرتبط با آن در توسعه فعالیت فرهنگی در این بخش و مقابله با مظاهر مفسده انگیز و هدایت شده دشمن، عموم مردم و دلسوزان حوزه فرهنگ را روز به روز نگران تر می کند.

همین نگرانی موجب شد تا تعدادی از طلاب یکی از حوزه های علمیه، از مردم برای حضور در تجمعی برای حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف و اعتراض به وضعیت اسف بار بد پوششی در کشور دعوت کنند. روز شنبه خبر برگزاری این تجمع اعلام و روز سه شنبه توسط فرمانداری تهران اعلام شد که مجوز قانونی برای برگزاری این تجمع صادر نشده است. این خبر با واکنش مسؤولان برگزارکننده مواجه شده و آنان از برگزاری آن خبر دادند. پیگیری رسانه های اصولگرا درباره صدور مجوز برگزاری این تجمع اما با پاسخ منفی استانداری تهران مواجه شد.

با نزدیک شدن به زمان اعلام شده برای برگزاری این تجمع جمعی از مردم و نیروهای دلسوز در میدان فاطمی حضور یافتند تا اعتراض خود را به وضعیت ناگوار حجاب و عفاف در کشور اعلام نمایند.

اما دو نکته در این میان حائز اهمیت است:

۱. مسؤولان امر موظف و مکلفند که پاسخگوی درخواستهای به حق مردمی برای برگزاری تجمع حمایت از یک امر قانونی مانند حجاب و عفاف باشند. اقدامی که مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است. هیچ مصلحتی بالاتر از این نیست که عده ای از نیکان و دلسوزان و علاقه مندان به اسلام و کشور به امری که سفارش اسلام است دعوت و از موضوعی که مورد نهی است انذار دهند. پس بهانه ها و دلایل لازم برای عدم صدور مجوز باید آن قدر محکم و مستدل باشد که بتوان از آن دفاع نمود.

۲. بی تردید باید بر احساس وظیفه دینی و ملی برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این تجمع ارج نهاد و توجه مسؤولان را به رسیدگی به موضوعی حائز اهمیت که بنیان های فرهنگ و اخلاق در خانواده ها و جامعه ایرانی را هدف قرار داده است جلب کرد.

اما موضوعی که نباید از آن غافل شد این است؛ رعایت حریم قانون بر همگان واجب است و حتی اگر قرار است تجمعی مانند آنچه برگزار شد، برپا شود باید منطبق با موازین قانونی در جمهوری اسلامی و اخذ مجوزهای لازم باشد. رعایت این اصل به خصوص برای آنان که فداکاری هایشان برای اسلام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست، واجب تر است چرا که خود برای اجرای بی کم و کاست همین قانون از جان و مال خود گذشتند؛ قانونی که پایه و اساس آن با همت فقهای گرانقدر عالم به اسلام گذاشته شده یا در مجلس شورای اسلامی تدوین و توسط فقهای شورای نگهبان تأیید شده است.

شاید گفته شود که اقدامات لازم برای اخذ مجوز برگزاری تجمع صورت گرفته و با مخالفت مسؤولان مواجه شده است و چون آنان در برابر امری حق و به نفع جامعه ایستادگی کرده اند باید اقدام به برگزاری آن کرد. بی تردید چنین نتیجه گیری از اقدام یک نهاد یا مسؤول قانونی کشور چیزی جز قانون شکنی نیست. برگزارکنندگان این تجمع می توانستند به جای برگزاری تجمعی که مجوز قانونی نگرفته است، با پیگیری موضوع از نهادها و مسؤولان بالاتر، مراتب اعتراض خود را اعلام و تلاش بیشتری برای دریافت مجوز می کردند. باز هم اگر با مانع برخورد می کردند بی تردید کم نیستند رسانه های حامی و مدافع تغییر وضعیت ناگوار بدحجاب و بی عفتی فعلی که به مدد آنان آمده و مردم را از عدم همکاری مسؤولان برای برگزاری تجمعی ارزشی مطلع سازند. و باز اگر تغییری رخ نداد راه هایی که قانون در اختیار صاحبان حق قرار داده است کم نبوده و نیست.

زیر پا گذاشتن قانون آن هم قانونی که در جمهوری اسلامی بر مبنای اسلام نگاشته شده است، حتی برای احقاق حق، امری مذموم و ناپسند است. یکی از اعتراضات مهم نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی به سران داخلی فتنه ۸۸ آن بود که چرا بر خلاف قانون، هوادارانشان را دعوت به حضور در تجمعات بدون مجوز قانونی می کردند. بی تردید این موضوع، استثنابردار نیست. همه در برابر قانون برابرند حتی اگر بخواهند اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی و خواسته های رهبر معظم انقلاب را در قالب تجمعات مطالبه کنند.

«جناح فرهنگی مؤمن» ـ که تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره نیروهای مبتکر و ارزشی در عرصه فرهنگ و هنر کشور است ـ یکی از رسالت های خود را اصلاح و سامان موضوع مهم عفاف و حجاب دانسته و از متصدیان امر حل معضلات خانمانسوز ناشی از بدپوششی و بی عفتی را به طور جدی و قانونی پیگیری نموده و تا به سرانجام رسیدن آن از پای نخواهد نشست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت
سیدمهدی
...
بی حجابی بی حیایی انقدر عادی شده که آدم فکر می کنه قانونی هست .....
گشت ارشاد شده یک سیبل که چند وقت یک بار بهش حمله کنند ....

از همه بدتر مسئولینی که برای زیر سوال نرفتنشون حاضر نیستن به این تجمعات مجوز بدن .....

....
برو مطلب رو درست و حسابی بخون تعجب بی جا نکن
نظرای روشنفکری بلغور نکن
برو مطالب جهان نیوزرو برای اون طلبه بخون
داداش یکی باید برای خود جهان بخونه!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ضد ولایت فقیه. حکومت اسلام حکومت قانون است
حرمت امامزاده را متولی نگه میداره
تو کشوری که وزرای ان قانون را قبول ندارند ودر فیس بوک صفحه باز می کنند از مردم چه انتظاری دارید؟
نخواهیم گذاشت انقلاب دست نامحرمان بیفتد چه با مجوز چه بدون مجوز
این رو نگن چی بگن ، کسانی که تا دیروز با حمایت و تشویق ماهواره ها و .... اراذل و اوباش و ... رو به خیابان می کشاندند اکنون که برای حیثیت و امر به معروف و نهی منکر که از وظایف و ارکان مسلمان بودنمان به خیابان امده ایم می گن بدون مجوز به خیابان امده اند و باید وصیت نامه حضرت امام رو فراموش نکنیم و همیشه بیاد بیاوریم که وصیت کردند نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد و ما همیشه جانمان را برای حضرت امام و رهبرمان سید علی خواهیم داد و یک قدم نیز از ارزشهایمان کوتاه نخواهیم امد و خاری در چشم نااهلان هستیم .
نسل اول
شماها فکر می کنید که دولت ازاین وضعیت ناراحته که مجوز تجمعات نمی ده؟
اتفاقا برعکس دولت همینو میخواد تا سروصدا بشه و ذهن مردم از معضلات اقتصادی و دهها مشکل دیگر منحرف بشه!
یه روز آقای یونسی یه حرفی می زنه و همه رو میذاره سرکار و یه روز همین بساط و... تظاهر کنندگان هم گمان می کنند به وظیفه دینی خودشان عمل کرده اند.
سی و اند ساله که همین بساط بی حجابی و مخالفت ها رو شاهدیم و هیچ چیز تغییرنکرده و اوضاع حجاب بدترشده
مردم هم البته حق دارند که ازاین وضعیت ناراحت هستند چون پسر و دختران جوان دارند و دهها خطر انحراف سرراهشونه
سعید
این حرف حرف درستیست باید مطیع قانون بود حتی برای چنین تجمعات که از طرف قشر متدین و مظلوم جامعه صورت میگیرد
حرف امام برای ما حجت است :
امام خمینی(ره) در وصیتنامه الهی- سیاسی خود، و در بند "میم"، آن تاکید کرده است: "اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤسای جمهور ما‌بعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همة ما و همة مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند . خداوند تعالی مددکار همه باشد".
قطعا حرف امام حجت است برادر یا خواهر اما شما مطمئنید که دوستان ما به همه «دستگاه های مربوطه» مراجعه کردند و به آنان مجوز نداده اند؟ اگر فرمانداری و استانداری مخالفت کرده اند وزارت کشور هست. اگر آن هم مخالفت کرد، دفتر رئیس جمهور. قطعا این مراحل طی نشده و دوستان با عجله خواسته اند بند میم را اجرایی کنند. جالب است که در همین بند میم به این دستگاه ها اشاره کرده اند. بند میم وصیت نامه امام مربوط به زمانی است که از ذیل تا صدر نظام خدای نکرده خلاف قانون عمل کنند. تازه آن زمان هم ولی فقیه عادل است که باید به او رجوع کرد
اونوقت مسئولین هم پایبند به قانون جمهوری اسلامی هستن، اینکه باید ضامن بقای قوانین اسلامی باشن؟ یا اون قوانین رو در موقع لزوم قربانی عوام فریبی و رای جمع کنیشون می کنن؟
اینکه مسؤولان پایبند به قانون نباشند مجوز نمی شود که برویم تجمع غیرقانونی برگزار کنیم
سوال: مگه برای دسته عزای امام حسین ع در روز عاشورا مجوز میگیرید؟ مگه برای احیای شعائر دینی باید مجوز گرفت؟ تجمع سیاسی مجوز میخواد.
تو دوره اصلاحات می خواستند کاری کنند که هیات ها هم برای دسته مجوز بگیرند و مردم زیر بار نرفتند. حواسمون بیشتر جمع باشه!!!
احسنت
جواب خیلی خوبی بود
مگه فایده ای هم داره؟
Iran, Islamic Republic of
مجوز لازمه. بهانه نگیرید
آفرین کار خوبی کردند
على
سلام
امربه معروف ونهى ازمنكر همانند نمازواجب است
همانگونه كه براى نمازجماعت مجوزى لازم نىست براى احىاى امربه معروف ونهى ازمنكر اجازه لازم نىست
سلام
نه براى نمازجماعت مجوزلازمه نه براى احىاى امربه معروف ونهى ازمنكر
معینی
واقعا موافقم آدم برای تجمعی که عین امر به معروف و نهی از منکره دسته جمعیه مگه مجوز میخواد! مسئولین ترسو تشریف دارن به ماچه
ما خودمون امر به معروف میکنیم
لبیک یا حسین
هیأت های عزاداری در کشور ثبت شده اند و عزاداری دسته جات در ایام محرم برای همه بلا مانع است کسی بخواهد خلاف عزاداری عمل کند با او برخورد می شود. این موضوع با عزاداری در ایام مشخص متفاوت است. هر هیأتی در غیر از ایام مشخص هم بدون هماهنگی های لازم نمی تواند در خیابان راه بیفتد و عزاداری کند.
رستگار
Iran, Islamic Republic of
چرا زمان دكتر محمود تجمع نكردند؟
بد نيست اظهارات دكتر در مورد حجاب و گشت ارشاد رو دوباره رو سايت بذاريد
مصطفی مغانلو
Netherlands
فقط بگم عالی بود
انقلاب اسلامی حاکم بر جمهوری اسلامی است و مصالح انقلاب حاکم بر مصالح جمهوری ...
منصوری
انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دو جزء تفکیک ناپذیر از هم هستند. درست است که انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را به وجود آورد اما ضامن بقای انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی است. پس نقض قانون جمهوری اسلامی، عبور و عدول از انقلاب اسلامی است. این دو در هم تنیده اند و رد یکی منجر به رد دیگری می شود.
United Kingdom
نه دوست عزیز هدف هر چند مقدس و برای خدا باشد وسیله را توجیه نمی کند شهید مطهری در کتاب سیره نبوی می فرماید : امام حسین قبل از شروع جنگ بنابر شرایطی که پیش آمده بود شمر را نکشت تا به دستور قرآن که می فرماید شروع کننده جنگ نباشید عمل کند هر چند شمر فرد پلید و کثیفی بود و امام کاملا او را می شناخت
انشاالله به زودی بساط بی حجابان برچیده بشه
آمین همشون باهم
فکرنمیکنم این حرفتون درست باشه اگه توکشور ماکسی بی حجابه ازجهلشه بایدآگاهشون کنیم مابایدبهشون یاداوری کنیم که این کشورمال امام زمانه ومامنتظرآقاهستیم وخواستن آقافقط به دل نیست مابایددل آقاروبدست بیاریم وآقاخوششون نمیاد کسی بی حجاب باشه
دوست عزیز نبایدتوهین کنی بدحجابای ما دشمن نیستن که میگین بساطشون برچیده بشه درست بود میگفتن بساط بی حجابی برچیده بشه
... از دست این وضعیت
شما مثل اینکه اخبار را دقیق نخوندید! برگزارکنندگان خودشان درخواست مجوز نکرده اند چون ظاهرا معتقد بوده اند نیاز به مجوزنداشته است!
امین
Netherlands
سلام - اتفاقا درخواست کردیم . - هم از فرمانداری هم از استانداری هم وزارت کشور - وزارت هم قول داده بود مجوز بده اما زد زیرش.
دکترحاتمی
تجمع مسالمت آمیزازاصول قانون اساسی است وطرفداران حجاب اختیاری نیزحق چنین تجمعی دارند.
Iran, Islamic Republic of
خیر بدون مجوز حق نداریم و حق ندارند
United States
بله باید مطیع قانون بود ولی برای من به عنوان یک زن ایرانی که به حجاب کاملا اعتقاد دارم حجاب کامل هم چادر نیست در اسلام به خمار وجلباب اشاره شده گردی صورت و از مچ دست بنابراین واجب است مگر خود حکومت شاهد نیست چه وضعی داریم قطعا دولت ما نیز با بی عفتی و بدپوششی موافق نیست انقلاب ما راحت بدست نیامده که بخواهیم شاهد هر بی قیدی درمملکت باشیم این فقط یک هشدار بود من به عنوان یک رهگذر در این تجمع شرکت کردم هیچ توهینی به هیچ کس نشد فقط خواهان غیرت وعفت بودیم این چیز زیادی است یاد اول انقلاب بیفتید بعد قضاوت کنید یاد زمان جنگ بیفتید بعد دم از مجوز بزنید مجوز ما کلام خداست و ان هم امربه معروف و نهی از منکر.... با زهرا
Iran, Islamic Republic of
چرا بدون مجوز تجمع کردند حتما مس خواهی بگویی هدف وسیله را توجیه می کند
کجا بدون مجوز بوده؟
اصلا برگزار شده که مجوز داشته باشه؟
Iran, Islamic Republic of
هروقت در مورد مبارزه با رشوه خواری و رانت بازی تجمع برگزار شد ما را هم خبر کنید
حتما
دراین خصوص که عمرا مجوز بدهند !!!!!
سوفیا لوره
مگر در سال 78 ارازل و اوباش مجوز لات بازی داشتند یا در طول 8 ماه لات بازی وفتنه گری سال 88 مجوزی صادر شده بود اون موقع هدف وسیله را توجیه نمیکرد؟
منگول
چه ربطی داشت ؟
Iran, Islamic Republic of
آقا ما خودمون بچه حزب اللهی هستیم اگه خدا قبول کنه اما خدایی مگه این وضع حجاب دوسال پیش هم نبود؟؟؟؟
چرا اون موقع کسی اقدام به برگزاری چنین تجمع هایی نمی کرد؟؟؟
چرا تا دولت جدید که هممون هم قبول داریم کم کاریش در موضوع فرهنگ بیش از حد تصور میاد روی کار سریع دنبال تجمع هایی از این دست هستیم؟؟؟
دوسال پیش اوضاع بد نبود؟
اینجوری برچسب سیاسی بازی به اقدامات دلسوزانه امت حزب الله می زنند.
ولعاقبه للمتقین
اولاماهي رو هروقت از اب بكيريم تازه است دوما مابراي احياي امربه معروف ونهي ازمنكر كه درقران سفارش اكيدبه ان شده حضوربيداكرديم ومطمءن باشيدمساله سياسي نبوده واقاي روحاني ازمعدود رءساي جمهوري هستند كه بانوان راتشويق به حجاب كرده اند
Iran, Islamic Republic of
خدایی روراست باشیم دیگه!
بوی سیاست زدگی میده
این نظرت کاملا سیاسی بود !!!! وگرنه ازتابستان سال گذشته اوضاع خیلی بدترشده است وبیشترجنبه مخالفت با جمهوری اسلامی دارد تا بدحجابی و....
اتفاقا فکر کنم دو سه سال پیش هم این تجمع به صورت قانونی(!) برگزار شد
کامبیز
بچه حزب الهی اگه راست بگی ! الآن خیلی بشتر تر شده انصافٱ
كاملا موافقم
فطرس
Iran, Islamic Republic of
تابستان سال 85 هم یک تجمع و تحصن مقابل مجلس و وزارت ارشاد برگزار نشد این دغدغه فقط مربوط به این دولت نیست اما متاسفانه توی این دولت نمیدانم به چه دلیل افراد بی حجاب خیلی گستاخ شدند و با بی حیایی حجاب را تمسخر می کنند. دو روز دیگه هم که تابستان از راه برسه خدا به داد پسرها و مردهای این جامعه برسه با این اوضاع افتضاح خانمها!
مینا
United States
آخ آخ آخ آخ
قبلا هم تجمعاتی داشتیم امادونکته باعث عزم جدی تر مردم شده1- گسترش فساد بادولت جدید شیب تندتری گرفته 2- امسال سال فرهنگه...
عالی بود ولی ارزو به دل موندم ای کاش چنین متنی برای یک بار هم که شده در سایتهای افساد طلب پیرامون جنگ ۸۸زده میشد..اونهایی که چنین دم از قانون میزدند
علی زنگنه
Iran, Islamic Republic of
حسب فتوای مقام معظم رهبری و حضرت امام؛ به موجب اسلامی بودن حاکمیت، انجام هر عملی که بر خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی باشد حرام است!
حضرات راهپیما! این تذهبون؟!
ما هم جداً نگران حالِ وضعیت فرهنگی مملکت و خصوصاً بحث بدحجابی و شیوع آن در بین جوانان جامعه هستیم ولیکن اعتراض به امری خلاف ـ مثل بدحجابی ـ نمی تواند با تخلفی آشکار ـ مثل برپایی تجمع غیرقانونی ـ دنبال شود!
اگر ولایتی هستید، بصیرت را هم در نظر بگیرید؛ اول مجوز بعد تجمع و راهپیمایی!
جعفر300058
طبق اصل27 قانون اساسی: تشکیل اجنماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است.
احسنت درسته
این اصل آیئن نامه داره که وزارت کشور باید مجوزش رو بده. فتنه گران با همین اصل و تفسیر به رأی خود خون مردم را ریختند
آیاازخود پرسیده ای چرا به تجمع طیف خاصی با حجابهای بد ( بی حجابی ) وظواهر ناهنجار اجازه داده می شود ،ولی برای امربه معروف وتجمع برعلیه بی حجابی وبی عفتی اجازه داده نمی شود ؟؟!!!
ریشه بی حجابی و بد حجابی رو تو کشور می خشکونیم
ریشه ی رانت خواری و ویژه خواری را هم بخشکانید
فرافکنی نکنید...اقتصادجای خودش فرهنگ هم جای خودش...درضمن فرهنگ ازاقتصاد هم مهم تراست
United States
البته باید دید حق از نظر شما چیست!! هرچند سالهاست که اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به فراموشی سپرده شده.....
اصل 27 به فراموشی سپرده نشده در سال 88 ازش سوء استفاده کردند و زندگی مردم را مختل کردند. ضمن اینکه اجرای آیین نامه های قانونی این اصل و صدور مجوز به عهده وزارت کشور هست.
محمد
چرا اين نيروهاي خود سر اقدام به تجمع ميكند برخورد نمي شود ولي باتجمعات ديگر برخورد وفتنه گر عوامل بيگانه ناميده مي شود
ali
اگه می تونن یه تجمعی هم برای مبارزه با فساد دولتی.رانت.اینا بکنن
اول اينكه بايد اعتراف كنيم حجاب و عفاف ربطي به دولت ندارد !
يعني توان فرهنگ سازي مورد نياز را ندارد .
فرهنگ سازي امكانات مي خواهد ، بايد باور كنيم كه نهادهاي فرهنگ خارج از دولت و از جمله صداوسيما كم كاري خودر ا پشت سر دولت پنهان مي كنند .

.... .
همه این آتیشای بی حجابی از گور برخی اصلاح طلبای از خدا بیخبر بلند می شه
من کلا متوجه نشدم
قانونی شاید...
hamid
کاش همه مردم میتوانستند تجمع کنند،کاش همه میتوانستند برای دلواپسیهایشان همایش برگزار کنند،کاش ازادی فقط برای یه عده خاص نباشه
کاش...
United States
ای کاش
بقول شهید آوینی ، همه ازادند جز بچه حزب اللهی ها!!!! که حتی برای امربه معروف ونهی ازمنکرهم بهشون مجوز نمی دهند .
حرف شمادرست باید تابع قانون بود ولی اگر کسانی قانون راوسیله قراردهند و ارزشها وغیرارزشهاراجابجاکنند وبه غیرارزشی ها وحامیان طیف خاصی !! باظواهرضداسلامی مجوزبدهند وخیلی راحت خونمائی کنند ولی به ارزشها بها ومجوز نداده شود واین خود باعث نشر بی عفتی وبی ارزشی شود ،باید جلویش ایستاد اصلاانقلاب ما برای همین صورت گرفته وگرنه که به همین منوال بگذرد ازعنوان قانون خیلی راحت برعلیه خودقانون انقلاب استفاده می کنند .نه اینکه قانون ما خدای نکرده بااهداف انقلاب سازگارنیست ولی موذیانه ازهمان برعلیه انقلابیون استفاده می کنند قانون یک چیز است ومجریان قانون که خود به هیچکدام از اصول انقلاب ،پای بند نیستند یک چیز دیگراست !!!
خیلی متاسفم برای استانداری که خود عامل فتنه است وبرای این تجمع امر الهی ، بخاطر تفکرغربیشون مجوز ندادند ، درپیشگاه خداوند روسیاه شدند .
اینا را با اونایی که سال 88 مملکت را به آشوب کشیدن و شعار علیه ولایت فقیه و علیه اسلام و مسلمین اقدام کردن یکی میدونید؟؟؟!!
الهی فقط کمی آی کیو یا کمی انصاف بده که آبروی برخی کامنت نویسا نره!!
اشتباه منفی زدم
رضا
سلام
در جواب برخی از دوستان باید بگم که اولا هر وقت برای یک نهی منکر اقدام شود خوب است
و بهتر اینکه جمعی باشد که در اسلام اصل بر جماعت است
دوما مجوز این برنامه یک سال و خورده ای طول کشیده است و زمان دولت قبل برای مجوز اقدام شد
اما حیف....
که هر وقت کار خوبی صورت میگیرد برخی فقط سعی در انحراف و شبه افکنی دارند...
حیف
هادی
United Kingdom
ای کاش اگه معلمان هم داد میزدند سایت شما گزارش می کرد.
علی
باسلام این حمایت کنندگان عفاف وحجاب 8 سال قبل کجا بودند؟ چرا ای تجمعات را تشکیل نمی دادند؟
Iran, Islamic Republic of
از ....مسئول.انصار حزب اله بپرسید.
Iran, Islamic Republic of
یعنی با راهپیمایی کار درست میشه قطعا نه.
این راهپیمایی ها اعتراض عمومی به کم کاری مسئولینه که اگه ادامه پیداکنه قطعا تاثیرخودش رو میذاره
Iran, Islamic Republic of
تا چند سال دیگه خانوما دامن کوتاه وجوراب بلند میپوشند مثل زنان اروپا
mmm
هیس شما بی سواد وغیردلاوریدنظر ندهید فقط بگذارید دولتیان ( باسوادان وتک دلاوران عرصه تاریخ)نظربدهند >>>»:::::
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید چه کسانی حق دارند تجمع کنند؟
آخه برای مرگ دریاچه ارومیه، تجمع کنندگان در دولت قبل راهی زندان شدند....
Iran, Islamic Republic of
آخه تو کشور ما این تجمعات بعضا با هدایت سرویسهای خارجی است و مسئولین باید هوشیار باشند
amir.12
چیزی که نگران کننده است بی عفتی جامعه است مصرف بالای لوازم آرایشی و وجود هنرمندان بی هنری است که این را افتخاری می دانند برای بیان آزادی.در ایران متاسفانه پیام آزادی به غلط برداشت شد و آزادی با بی عفتی اشتباه گرفته شد و دانشگاه و مترو عرصه ای شده برای مانکن ها که خواه ناخواه جامعه را به سمت فساد ببرند،بعضی جاها تند روی شد و بعضی جاها باید برخورد چکشی می شد که نشد.
احمد
ماهمه مخالف بد حجابی هستیم اما از سیاسی شدن همه چیز متنفریم چرا زمان احمدی نژاد از این دلسوزی ها نبود آیا وضع حجاب اون موقع خوب بود
جهان جون!
بازم.....
محمود جونتون:نه واقعا مشکل ما چن تار موی جون هاس؟کفن پوشا چرا اون موقع هیچ .... نکردین ؟محمودتون اجازه نمی داد؟
مصطفی
Russian Federation
پس اکه هیچ مسئولی و متولی هیچ کار نکنه چه راهی بجز راهپیمایی می مونه که اونم مجوز نمی دن . مگه برا اعتراض اخرین راه اعتراض نیست. ثانیا رعایت حجاب هم شرع میگه هم قانون..... مطالبه شرع و قانون خودش عین قانونه
محمدمهدی
بی قانونی ، بی قانونیه . فرقی هم نداره چه کسی اون رو انجام می ده ولی از جریان های اصلاح طلب باید پرسید که سال 88 در جریان بزرگترین بی قانونی تاریخ جمهوری اسلامی ایران چرا سکوت کردند و حالا علم حمایت از قانون رو در برابر یک اعتراض کوچک در پایتخت بلند کرده اند ؟!
فاطمه
جدای از این تجمع و این حرف ها
حجاب فقط برای خانم ها نیست آقایون هم خیلی بد لباس میپوشند و بد حجاب شدند از بلوز های یقه باز و شلوارهای تنگو....
اما برسیم به حجاب زنها که پنجاه درصدش از غیرت مرداشونه آقایونی که افتخار میکنند دختر یا خواهر یا زنشون رو با آرایش و لباس محرک بیارن تو خیابون و رژه برن. هم خودشون ناموس مردمو نگاه کنند هم اجازه بدن مردای نامحرم ناموسشونو ورانداز کنند غیرت مردا کجا رفته؟؟؟
Canada
تجمع بدون مجوز اصولا بازتاب رسانه ای بیشتری دارد و بیشتر جلب توجه میکند....
روح اله
جهان جان من تحقیق کردم مجوز داشتن نمیدونم چی شده وزارت کشور دبه کرده
یه تحقیقی کنید
درسته مجوزش برای سال قبل بوده وحالاکه استاندار !! تغییرکرده !! بااین تجمع اعتراض آمیز مخالفت کرده اند !!! قابل توجه بعضی ها که چشم بسته وروی هوا نظر می دهند وجریان راتاکجاها می کشانند !!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
قربان آن مظلومیتتان...
مجتبی
بی حجابی را کسایی رواج میدهند که بعنوان بازیگر در صدا و سیما وسینما با ظاهری مواجه دم از ... میزنند ولی همین بازیگر در صحنه اجتماع و گردهماییها ،از لحاظ ظاهر آنقدر قمر در عقربند که تصویر آنها را دورادور نشان میدهند بعد در تمام اعیاد مذهبی با همین آدمهای بظاهر متمدن و مبادی آداب مصاحبه میکنند در روزی که بایستی منش ائمه اطهار علیهم السلام ترویج شود افکار همین آدمها را تحویل جوانان ما میدهند.
zz
سلام. من که از این تجمع کاملا خرسندم. مجوز چیه دیگه؟اصلا مگه میدن؟بابا چرا متوجه نمیشین؟ما نگران بچه ها و همسر و خودمون هستیم. تا کی سکوت؟؟؟