يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰
وزیر خارجه لوکزامبورگ مطرح کرد؛

شکست غرب در حل بحران سوریه

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 276367
وزیر خارجه لوکزامبورگ با تاکید بر اینکه غرب انرژی خود را در مسیر حل بحران سوریه بیهوده تلف کرده و در مسیر درستی قدم نگذاشته است، این سیاستهای خصمانه را شکست خورده توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، "ژان اسلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ با انتقاد شدید از سیاستهای غرب در سوریه، این سیاستها را شکست خورده ارزیابی کرد.

وی قبل از دیدار با همتایان اروپایی خود در بروکسل گفت: من اعتقاد دارم که فهم بشری دیگر نمی تواند دلایل منطقی ارائه کند که چرا خشونتها در سوریه باید همچنان ادامه یابد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که شورای امنیت(در حل بحران سوریه) شکست خورد، اتحادیه عرب نیز مسیر درست را پیدا نکرد. در سوریه گروههایی فراتر از چهارچوب مخالفان و رژیم در سوریه تشکیل شده و فعالیت دارند که این شرایطی ناامید کننده است.

وزیر امو خارجه لوکزامبورگ همچنین تصریح کرد در سوریه مسئله یک تغییر رهبری مطرح نیست، بلکه ،ابتدایی ترین مفاهیم بشر دوستی و حس مشترک و درک مردم سوریه مطرح است که ما در همه این زمینه ها شکست خوردیم.ما به صورت وحشتناکی انرژی خود را در این زمینه هدر دادیم تا اعلام کنیم چرا جامعه بین المللی مثلا در سازمان ملل هیچ راهی برای شفاف سخن گفتن پیدا نمی کند.

وی گفت اگر این انرژی صرف گشتن به دنبال راه حلی برای سوریه می شد، ما مدتها پیش راهی برای توقف این درگیریها و خشونتها در سوریه یافته بودیم.از آنجایی که در میدان نظامی گری هیچ پیروزی وجود ندارد، ما باید همچنان بر راه حل مذاکره تاکید کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *