چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دیدار جلیلی با حکیم و طالبانی

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 224482
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات عراقی تا ساعاتی دیگر با رئیس جمهور و رئیس مجلس اعلای اسلامی این کشور دیدار و گفتگو می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، "سعید جلیلی" که به منظور برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 به بغداد سفر کرده، امروز سه شنبه با جمعی از مقامات عراق دیدار و گفتگوهایی را انجام می دهد که در همین رابطه ظهر امروز با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

در این دیدار، جلیلی برگزاری مذاکرات ایران و گروه 5+1 در عراق را نشان دهنده جایگاه ویژه منطقه ای و بین المللی عراق و حاکی از وجود ثبات، آرامش و امنیت در این کشور دانست.

جلیلی با اشاره به ریاست عراق بر اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد که عراق در حل و فصل مسائل منطقه ای نقش اساسی ایفا کند.
 
مذاکره کننده هسته ای ارشد ایران همچنین تاکید کرد که ایران امیدوار است گفتگوهای بغداد شروع خوبی برای شکل گیری همکاری در مسائل بین المللی، منطقه ای و هسته ای باشد.
 
نوری المالکی نخست وزیر عراق هم در این دیدار روابط ایران و عراق را راهبردی دانست و از گسترش روزافزون روابط ابراز خرسندی کرد.
 
وی اضافه کرد: عراق عقیده دارد حل و فصل مسائل مهم بین المللی صرفا از طریق گفتگو امکان پذیر است.
 
در ادامه همین دیدارها جلیلی تا ساعتی دیگر ابتدا با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و سپس با جلال طالبانی رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *