جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

اسناد هزینه کرد انتخاباتی جاسبی از شهریه دانشجویان

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 54154
اسناد هزینه کرد انتخاباتی جاسبی از شهریه دانشجویان
پس از انتشار سند کمک مالی جاسبی به ستاد انتخاباتی کروبی و نیز مدارک مربوط به حمایت تمام قامت این دانشگاه از میرحسین موسوی، هم زمان با انکار مقامات دانشگاه آزاد در زمینه ورود این موسسه بزرگ آموزشی به رقابت های انتخاباتی، خبرنگار جهان به اسنادی دست یافت که نشان می دهد در انتخابات سال 84 نیز این دانشگاه پشتیبانی رسمی از ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را بر عهده داشته است.

روز گذشته عبدالله جاسبی با اارسال جوابیه ای به روزنامه ایران اعلام می کند: "حتی یک ریال از اموال و سرمایه دانشگاه آزاد له یا علیه هیچ کاندیدایی و اصولاً خارج از مجموعه دانشگاه هزینه نمی شود."
وی در ادامه منتقدین خود را تهدید به پیگرد قضایی می کند.(روزنامه ایران 17/3/88)

بنا بر این گزارش، در جریان نهمین انتخابات ریاست جمهوری که منتهی به پیروزی محمود احمدی نژاد شد، حزب چکاد آزاد اندیشان که تنی چند از مسئولان دانشگاه آزاد در آن عضو هستند و از احزاب نزدیک به کارگزاران به شمار می رود یکی از بازوهایی بود که از بودجه این دانشگاه برای پیشبرد تبلیغاتی نامزد مورد حمایت خود یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی استفاده می کرد. 

در حالی که جاسبی طی بخشنامه ای به شماره 41899 اعلام می دارد روسا و مسئولین داشگاه حق ندارند امکانات دانشگاه را جهت حمایت کاندیداها مورد بهره برداری قرار دهند، اما در همان ایام علی هاشمی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حزب کارگزاران سازندگی طی حکمی آقای عادل نوروزی رئیس دانشگاه آزاد واحد ایلام را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حزب کارگزاران در استان ایلام منصوب می کند. 

تصویر حکم

حتی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد نیز از طرف سازمان مرکزی این دانشگاه مجوزی صادر می گردد که با استناد به آن از دانشجویانی که به دلیل فعالیت های انتخاباتی (در ستاد آیت الله هاشمی رفسنجانی) نتوانسته اند در امتحانات خودشرکت کنند امتحان مجدد و خارج از نوبت به عمل آید. 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000054/nf00054154-1.jpg

علاوه بر این، در 11 خرداد 84 جلسه ای به ریاست مشاور عالی دکتر جاسبی در هتل بین المللی تهران برقرار و مصوبات مربوط به تعیین مکان ستادهای انتخاباتی آیت الله هاشمی و مواردی از این قبیل در آن نهایی می شود. در این جلسه مقرر می گردد که عنوان نام ستاد در سراسر واحدها و استان ها به "ستاد های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مزبور" تغییر نام دهد. 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000054/nf00054154-2.jpg


از بازوهای اصلی دانشگاه آزاد که با پوششی غیر انتخاباتی به حمایت و پشتیبانی ستادهای آیت الله هاشمی رفسنجانی می پرداخت هیات های مذهبی واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور است که تحت ریاست مشاور عالی جاسبی فعالیت می کنند. این هیات ها موظف می شوند که حمایت های انتخاباتی خود از ستاد جاسبی را کاملا مخفیانه انجام داده و اسناد و فاکتورهای مالی را جهت تسویه حساب بدون لفظ انتخابات و نام کاندیدا ( آیت الله هاشمی ) به مرکز بفرستند که برخی از این هیات ها به دلیل عدم شناخت مسائل مالی، فاکتورها و اسناد را به عنوان ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی به تهران ارسال می کنند. 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000054/n00054154-t.jpg



با توجه به اسناد موجود بسیاری از ستادهای انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرها و شهرستان ها این هیات های دانشگاه آزاد اجاره و تهیه شده است. جالب اینکه در متن اجاره نامه های موجود ، این هیات ها در برابر نام مستاجر نوشته اند: به نمایندگی از طرف ستاد انتخاباتی هیات های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی، حامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی !

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000054/nf00054154-3.jpg


هر چند که بعید به نظر می رسد آیت الله هاشمی رفسنجانی موافق با چنین اقدامی باشد اما با توجه به این اسناد که از نقش مدیریت دانشگاه آزاد در صرف بودجه های هنگفت تبلیغاتی برای نامزدها در دوره های گوناگون و مقاطع مختلف انتخاباتی از جمله انتخاباتی ریاست جمهوری پرده بر می دارد، انتظار می رود آیت الله هاشمی به عنوان رئیس هیات امنا با این تخلفات آشکار برخورد نماید.

 لازم به ذکر است اسناد بسیار زیاد دیگری مربوط به هزینه اجاره ستاد، چاپ بنر و پوستر تبلیغاتی، هزینه نیروی انسانی، برگزاری جلسات و همایشهای تبلیغی ویژه آیت الله هاشمی و سایر هزینه های انتخاباتی در شهرهای مختلف که در سریرگ دانشگاه آزاد مکاتبه آن صورت گرفته، موجود است که در صورت تمایل آقای جاسبی منتشر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایشون گفته یه ریال هم خرج انتخابات نکرده یعنی تو روز روشن اینجوری دروغ میگه ؟ به نظر میرسه با اسنادی که شما رو کردید و فقط مربوط به چند واحد دانشگاهی بود در مجموع هزینه چندین میلیاردی برای انتخابات خرج شده...