يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳۴

علت پافشاری جاسبی بر ریاست دانشگاه آزاد مشخص شد!

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 110642
علت پافشاری جاسبی بر ریاست دانشگاه آزاد مشخص شد!
با تصویب اساسنامه دانشگاه آزاد بالاخره مدیریت مادام العمر جاسبی پایان گرفت اما برخی تحلیل ها حاکی از آن است که با این مصوبه ممکن است منتفعان چند ساله از رانت دانشگاه آزاد ، وارد فاز جدیدتری از سوء استفاده های سیاسی شوند.

به گزارش جهان در دادگاه فتنه گران ،برخی از متهمین حوادث پس از انتخابات، از دانشگاه آزاد به عنوان محفل رسمی و حمایت کننده یکی از کاندیدهای شکست خورده انتخابات نام بردند و همین امر باعث شد گمانه زنی هایی نسبت به سوء استفاده یک جریان سیاسی از اموال و دارائی های دانشگاه آزاد ایجاد شود.  

در همین راستا خبرنگار جهان کسب اطلاع کرد که اموال و امکانات دانشگاه آزاد در دوران انتخابات و پس از آن بطور کاملا برنامه ریزی شده در اختیار ستاد مهندس موسوی کاندیدای شکست خورده انتخابات قرار گرفته است. 

همچنین اخبار دیگر حاکی از آن است که مدیریت دانشگاه آزاد طی سالهای گذشته تلاش کرده است با مادام العمر قرار دادن مدیریت بر این دانشگاه ،اموال و شهریه
بیم آن می رود که وقت کشی و کوتاهی مسئولین امر باعث شود خسرات بیشتری به حق الناس و بیت المال وارد شود .چه آنکه ماجرای جنجالی وقف دانشگاه آزاد در همین راستا ارزیابی می شود.جلوگیری از مدیریت مادام العمر ریاست این دانشگاه می تواند جریان سیاسی ناکام و حاکم بر دانشگاه را وارد فاز جدیدتری از سوء استفاده های سیاسی کند.
های دانشجویان را با اهداف خاص سیاسی و جناحی هزینه کند. 

بخش دیگری از گزارش های بدست آمده نشان می دهد که استفاده از شهریه های سرسام آور دانشجویان به طور دستوری و کاملا برنامه ریزی شده در اختیار جریانات سیاسی قرار می گرفته است. 

لازم به ذکر است که بهره برداری های سیاسی مدیریت این دانشگاه از اموال بیت المال صرفا مربوط به انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری نبوده است و اسناد در اختیار خبرنگار جهان نشان می دهد که در دروه های قبلی انتخابات نیز دانشگاه آزاد تمام قد به صورت مادی و معنوی از یک کاندیدای خاص حمایت کرده است. 

با این حال برخی مطلعان حقوقی و آگاهان سیاسی معتقدند از آنجائیکه مهدی هاشمی در ایران حضور ندارد لازم است شریک وی در مدیریت دانشگاه آزاد به دادگاه احضار شود ونسبت به بخشی از اتهامات مهدی هاشمی که وی نیز با آنها شریک است پاسخگو باشد. 

مردم انتظار دارند فردی که نام و عنوان وی بارها در دادگاه و رسانه ها به عنوان شریک و حامی مالی یکی از سران داخلی فتنه مطرح شده است به دادگاه احضار شود. 

طبیعی است کوتاهی در این مورد همچون سالهای گذشته می تواند به حیف و میل بیشتر بیت المال و حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد منجر می شود. 

جریان سیاسی حاکم بر این دانشگاه در تمام این سالها تلاش کرده است از دانشگاه آزاد به عنوان حیات خلوت یک جریان سیاسی خاص بهره برداری کند. 

بیم آن می رود که وقت کشی و کوتاهی مسئولین امر باعث شود خسرات بیشتری به حق الناس و بیت المال وارد شود .چه آنکه ماجرای جنجالی وقف دانشگاه آزاد در همین راستا ارزیابی می شود.جلوگیری از مدیریت مادام العمر ریاست این دانشگاه می تواند جریان سیاسی ناکام و حاکم بر دانشگاه را وارد فاز جدیدتری از سوء استفاده های سیاسی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عده ای ذوق زده شده اند و میگویند دیدید بالاخره جاسبی هم از عریکه!!!قدرتش فرو افتاد و ...
شاید اگر کسی در این نظام بفکر میافتاد و مسائل را بدور از سیاسیت بازی و قدرت سیاسی میدید و یک مقایسه از چند موضوع میکرد و امار انرا در محافل روشنفکری و علمی ارائه میکرد نگاه خیلی ها عوض میشد از جمله:
1-هزینه سرانه دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی چقدر است ؟واین هزینه در مقایسه با دانشگاه ازاد چه مقدار است ؟من در این زمینه اماری ندیدم ولی قطعا اگر دولتی ها هزینه کمتری داشتند توی بوق انرا اعلام میکردند!
2-مقایسه فضای اموزشی و سطح علمی بین دو مجموعه دولتی که از مردم پول میگیرند و اژاد میتواند راهگشا باشد و نشان از سطح بالاتر دانشگاه ازاد دارد
3-مقایسه بودجه دولتی دانشگاههای سراسری و ازاد هم جالب است و به عبارتی دانشگاه دولتی دو برابر هزینه دانشگاه ازاد پول از جیب مردم بودجه صرف میکند و لی کسی صدایش در نمیاید اما دانشگاه ازاد را همه زیر ذره بین برده اند
4-هزینه دانشگاه ازاد با هزینه دانشگاه های مشابه در کشورهای مالزی و دبی و ترکیه و هند و...نشان میدهد که این دانشگاه با سطح علمی خوب هزینه ای بین نصف تا یک سوم دانشگاهای خارجی دریافت میکند
5-البته دانشگاه ازاد برای عده ای خاص هم رانت دارد وشاید در جاهایی از پول بی حساب استفاده بامناسب کرده باشد که مخالفم ولی سوئ استفاده از موقعیت یک چیز است و کار امد بودن چیز دیگر ایکاش دستاورد کار اقای جاسبی و مجموعه دانشگاه با مجموعه های دولتی مقایسه میشد...
چرا باید دولت که خودش نمیتواند زیر مجموعه های خودش را اصلاح کند برای دانشگاهی که در طول بیست سال کارکرد خوبی داشته نظام کنترلی راه بیندازد ...بقول معروف اقایان اگر بیل زن هستند باغچه خودشان را بزنند
6- ایا بهتر نیست که دانشگاه ازاد و چیزی شبیه ان بیاید و دانشگاههای دولتی را بخرد و رقابت واقعی ایجاد شود البته اساسنامه چیز خوبی است ولی چرا اصل ماجرا مغفول مانده ...اگر بجای اقای جاسبی مثلا اقای مجتبی تهرانی و یا حتی ولایتی ..ریوس دانشگاه بودند باز با این مجموعه اینطور برخورد میشد
.....من از اصلاح امور نگران نیستم ولی کاری نکنیم که نسل بعد به ما خرده بگیرد که چرا مصالح ملی را در نظر نگرفته و احساسی تصمیم گرفته ایم!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان این را بدان که حنایت دیگر حداقل در بین مردم فهیم رنگی ندارد. با همین چیزها خوش باش تا ...
Iran, Islamic Republic of
چرا یک کلمه از فساد ر و باندش دیگه نمی نویسید ؟ الان مساله اصلی مملکت مهدی هاشمی و فعالیت های انتخاباتی اش بر ضد احمدی نژاد مساله روز مملکت هست ؟
Iran, Islamic Republic of
مگه این آقایان همه از فیلتر رد نشدند و کاندیدای ریاست جمهوری شدند؟ چرا همه تو زرد از آب در اومدن؟
Iran, Islamic Republic of
من اگه هزار تومن خرج یک کاندیدا می کردم و رای نمیاورد خودمو آتیش می زدم ... اینا حق دارن اینجوری میلیاردی خرج کردند و کاندیداشون رای نیاورده تهران رو به آتیش بکشن
Iran, Islamic Republic of
دو تا مفسد اقتصادی رو تو میدون انقلاب دار بزنید بقیه حساب کار دستشون میاد .. مردم می خوام از ع.ج و م.ه شروع کنید
Iran, Islamic Republic of
این اخبار همه دروغ است جاسبی از همه مسئولین نظام پاک تر است .دانشجوی دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
ممنون از این سایت جهان امیدوارم این اخبار دروغ باشد من واقعا دارم از همه چیز نگران می شود.چرا باید با پول دانشجوی بیچاره فساد کنند.چرا کسی نظارت نمی کند .چرا این برادر حکومت خودگردان راه انداخته است.این چه عدالتی است
Malaysia
اموال ایران در اختیار یک ادم ... است.چرا به آن گیر نمی دهید.
Iran, Islamic Republic of
بدون شک نمی توان از تخلفات دانشگاه آزاد و برخی مدیران آن گذشت.اما با نگاهی به سرانه دانشجوبان در دانشگاههای آزاد و دولتی و مقایسه عملکرد دانشجویان آنها می توان فهمید که چه بلایی دارد بر سر مدیریت دانشگاههای دولتی می آید.به عنوان مثال دانشگاه آزاد قزوین با حدود 25 هزار دانشجو دارای بودجه سالانه حدود 26 میلیارد تومان است و دانشگاه امام خمینی قزوین با حدود 5 هزار دانشجو بودجه ای فراتر از دانشگاه آزاد قزوین دارد.حال بازده دانشگاه آزاد قزوین کجا و آن کجا.انصاف این است که در کنار انتقاد به عملکرد دانشگاه آزاد سری هم به دانشگاههای دولتی بزنید.من که تا حالا در هیچ کجا هیچ انتقادی و یا هیچ مطالبه ای در قبال عملکرد دانشگاههای دولتی ندیدیم.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر منافق .هر چی می کشیم از افراد منافق است ومنافق در هر لباسی .باز شما ها بگید که فساد اقتصادی تنها در مشارکت و مجاهدین بوده است.این جاسبی که از خودتان بود
Iran, Islamic Republic of
بیجاره راست میگه یه ریال هم خرج نکرده بلکه دلاری خرج کرده
Iran, Islamic Republic of
از هزار تا فیلتر رد می شk اینطور است وای به روزی که نظارت استصوابی روهم بردارن
بسمه تعالي
در پاسخ به آقايي كه دانشگاه آزاد قزوين رو با دولتي قزوين مقايسه كرده بايد گفت اولا كه ايشون مبلغ بودجه دانشگاه دولتي رو اعلام نكردن در ثاني از لحاظ اعتبار اكثر دانشگاههاي خارج مدرك دانشگاه آزادو قبول ندارن بهتر بود كمي از اين پولا صرف اعتبار دانشگاه با جذب اساتيد برجسته مي شد.جالبه در همين دانشگاه آزاد قزوين اساتيدي هستند كه مدرك ارشدشونو از دانشگاه آزاد تاكستان گرفتن و به خاطر رفاقت با رياست دانشگاه شدن عضو هيات علمي اينم از سطح كيفي. در ضمن دانشگاه آزاد كلي هم از امكانات دولتي استفاده كرده بعنوان مثال در همين واحد قزوين تمام زمينها مربوط به اوقاف بوده كه در زمان رييس جمهوري سازندگي به دانشگاه اختصاص پيدا ميكنه جالبه اينكه اون رئيس اوقاف حالا شده معاون اداراي و مالي دانشگاه آزاد قزوين.
دانشگاه خوب به هيات علمي خوبشه نه به ساختمون قشنگ و...
دوست عزيز در دانشگاه دولتي هرمشكلي هم كه باشه روساشون هر چهار سال لااقل تغيير مي كنه و اميد بهبود همواره وجود داره ولي تو آزاد روسا مادام العمرن ،براي انتخابشون هيچ مكانيزمي وجود نداره.
اميدوارم رييس بعدي دانشگاه جاسبي نباشه و هركسي كه شد حتي كمي از مسايل مالي گذشته اين دانشگاه رو شفاف سازي كنه
اونوقت همه چيز روشن ميشه.
باسلام
بابا بيدار شين 4تا ساختون ذوق زدتون نكنه! دانشگاه آزاد عموم واحداش خوابگاه ندارن،آزمايشگاه درست حسابي نداره، مسكني براي اعضا هيات علمي نساخته،امكانات رفاهي براي كارمنداش نداره،اگه مجلس بودجه نده وام دانشجويي قطع ميشه،هيت علمي درست حسابي نداره خوباشن 5شنبه ها از سراسري ميان يه درسي ميدن ميرن خوش انصاف سراسري اينطوريه!بعد از 30 سال اين كارنامشه!تغيير تو هرجا لازمه!اين رييس اگه خوب بود تو دو دوره انتخابت رييس جمهوري مجموع رايش به يك ميليون ميرسيد.
باور كنيد اين 4تا ساختمون هم از وقتيك كميته تفحص مجلس كه اقاي زاكاني هم عضوشه بهشون گير داده و احمدي نژاد گير داد سرعت گرفته والا اينم نبود.بابا هيچكسي نميتونه اسناد مالي اين مجموعه را بررسي كنه كجاي دانشگاه دولتي اينطوريه خوش انصافا!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مدیران دانشگاه آزاد بدون توجه به ارتقاء سطح علمی و بالا بردن کیفیت تحصیل ،فقط به گسترش دانشگاه آزاد پرداختند. شهریه های آنچنانی از دانشجویان میگیرند و با آن به توسعه دانشگاه آزاد میپردازند.به گونه ای که حتی اگر بتوانند در روستاهای کشور هم دانشگاه میزنند. البته بنده با توسعه دانشگاهی و نفوذ دانشگاه ها حتی به روستاهای کشور مشکلی ندارم بلکه موافق این مسئله هستم. اما به چه قیمتی؟ کجای دنیا پول کلان از دانشجو برای واحد های عملی میگیرند،ولی کمترین امکاناتی جهت آن واحد عملی در اختیار دانشجو میگذارند؟ خب معلوم است، با این پولها هر روز یک دانشگاه جدید تاسیس میکنند،بدون اینکه به سطح علمی و سواد خروجی های این دانشگاه توجهی شود.گویی خود علم مهم نیست و برای مدیران این دانشکاه، دادن مدرک مهم است.
وقت آن است که یک نگرش علمی و متعهدانه در دانشگاه آزاد بوجود بیاید و نیروهای ارزشی و متعهد ،سکان امور در این دانشگاه را بدست بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
كجاي كاريد كه آقاي جاسبي هم تا چند روز ديگه براي تحصيل ميره انگليس فعلا كه آقازاده هاش رفتند
United Kingdom
هرچه ما میکشیم از عدم اگاهی سیاسی جوانان ماست دوست عزیزمون میگن این جاسبی که از خودتون بود!!
Iran, Islamic Republic of
آقايان همه نهادهاو منابع را درتصرف خودگرفته اند و به غارت مشغول هستند وميخواهند دانشگاه آزادراهم چپاول كنند ولي به لطف ايزد يكتا اينجاديگروقف شد و مال وقف شده . ازمخابرات گرفته تا راهها و معادن و شركتها بستان نيست كه درفكر چپاول تنهادانشگاه خصوص كشورافتاده ايد ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برخی تحلیل ها حاکی از آن است...
خبرنگار جهان کسب اطلاع کرد ...
اخبار دیگر حاکی از آن است...
بخش دیگری از گزارش های بدست آمده ...

خسته نباشید، واقعاً
Iran, Islamic Republic of
بابا وقتي قرار نيست برخوردي صورت بگيره چرا دل مردمو خون ميكنيد؟ سران فتنه چي شدن؟ مديران فتنه هم كه يهو با ايده طوطي و بازرگان آقا سعيد حجاريان تواب زاده تواب شدن. امسالم كه دوباره قراره سالگرد بگيرن. بابا ول كنيد مگه ما چقدر ظرفيت داريم.
Iran, Islamic Republic of
مشكل اصلي اين افسادگري و اكثر مفاسد اقتصادي و سياسي ديگري كه در كشور اتفاق افتاده و مي افتد چيزي نيست جز قوه قضائيه.واگر مسئولين رده بالاي اين قوه يك نظر سنجي عمومي در بين مردم سراسر كشور انجام دهند متوجه خواهند شد كه اين قوه چه جايگاهي در بين مردم دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
قوه اي كه مي بايست مرحمي بر دردهاي ملت و پناه مردم در مقابل چپاول گران سياسي و اقتصادي باشد متأسفانه خود ....تبديل شده است. البته ناگفته نماند هستند قاضيهاي با وجدان و شريفي كه هرگز به چرب و شيرين دنيا آلوده نشده و در راستاي اهداف عالي اين نظام مقدس حركت مي كنند اما بايد قبول كرد كه با چند تا گل بهار نميشه!!!!
Latvia
بارها نوشتم و چاپ نكرديد.بازهم مي نويسم : ويروس مرگبار مدرك گرايي با منشا دانشگاه آزاد مي رود تا تمام اركان جامعه در ابعاد اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي ، اخلاقي ، صنعتي و ... را به تباهي و نيستي بكشد. دركجاي جهان به دانش آموزاني در بدترين سطح علمي و با درصدهاي منفي كنكور مدرك دانشگاهي آنهم با ارزش استخدامي و به تبع آن حق تصميم گيري و اعمال نظر در حساس ترين مشاغل مي دهند تا وضعيت جامعه به اين حد از سوء مديريت و ويراني برسد و ...!!!؟؟؟
مدیریت مجزا و سرخود دانشگاه آزاد بحران زا در همه زمینه هاست. من به عنوان یک هیئت علمی در دانشگاه آزاد توصیه می کنم دانشگاه آزاد تحت پوشش وزارت علوم قرار گیرد مانند همه دانشگاههای غیر انتفاعی.
این طوری امکان نظارت بیشتر شده و سو استفاده و بی قانونی کمتر می شود. اکنون در سازمان مرکزی دانشکاه هم ولوله است چه رسد به واحدها
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد بايد زير مجموعه وزارت علوم قرار گيرد . چون تمام اساتيد و دانشجويان از مديريت آقاي جاسبي ناراضيند.
Iran, Islamic Republic of
بعدها فاش ميشه كه اين فرد چه بر سر اين دانشجوياني كه با چه سختي پول شهريه را جور ميكردند و اين اقا خرج كارهاي سياسي اون حزب ... ميكرد در آورد
Iran, Islamic Republic of
رئیس دانشگاه واحد ساوه با فوق لیسانس عربی مدت 9 سال است که به صورت دیکتاتوری با خریدن افراد در این واحد جامع حکومت میکند پس کی نوبت ایشان میشود.
Iran, Islamic Republic of
چرا ایشون اینجوری میز رو چسبیده ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
من که نفهمیدم این فاز جدیدتر سواستفاده چیه؟!اما در هرصورت جاسبی باید بره کنار والبته شخص صالحی جای این حامی فتنه گران!سرکار بیاید وآن هم نه مادام العمر بلکه به صورت چندساله!ومسئولین باید حواسشون جمع باشد که بیش ازاین سواستفاده از اموال مردم وبیت المال صورت نگیرد.
Iran, Islamic Republic of
میگن صندلی ریاست به کسی وفا نکرده
اما گویا به این جناب خوب وفادار مونده!!!
دانشگاه آزاد مدرسان حق التدریس را به بیگاری میکشد.
سلام. متاسفانه بعضي نظردهندگان اطلاعات جامع و صحيحي ندارند . مي دانيد به نقل از روزنامه جام جم دانشگاه شريف -دانشگاه تهران و... با 6 تا 8 ميليارد بودجه مواجه است !! چرا به محض بوجود امدن مشكلي در دانشگاه ازاد عده اي بزرگنمايي كرده ولي كسي از نواقص دانشگاه دولتي چه از نظر علمي و چه فرهنگي كمتر مي گويد. اگر گفته هاي نظر دهندگان صحت دارد چرا در رنكينگ جامع كه مورد قبول وزارت علوم و دولت هست دانشگاه ازاد مقام مقبولي اورد كه هيچ. تعدادي از ان مثل تهران شمال-علوم تحقيقات-كرج-تهران جنوب و قزوين و... از تعدادي دانشگاه هاي دولتي از لحاظ علمي و امكانات برتر شناخته شد؟ در ضمن مدارك دانشگاه ازاد در تمام كشورهاي ديگر مورد قبول هست چون اين دانشگاه مثل دولتي مورد قبول وزارت علوم تحقيقات و فن اوري هست وحتي در رنكينگ جهاني از نظر مدارك اساتيدو مقالات isi انهاو امكانات يكي از دانشكده هاي تهران شمال مقام بالاتري از شريف اورد ! شما كه سواد بالاتري از داوري كنندگان رنكينگ كشورهاي پيشرفته نداريد ! چرا پروژه هاي حساس فيزيكي ايران در دانشگاه علوم تحقيقات ازاد صورت مي گيرد ؟ چون ازمايشگاه فيزيك ان مجهزترين ازمايشگاه فيزيك در خاور ميانه است.دانشگاه ازاد امكانات ازمايشگاهي مطلوبي دارد . اگر دولتي از لحاظ ازمايشگاه خارق العاده است پس چرا بعضي از دانشجويان يا دولت براي پروژه به علوم تحقيقات يا ... مي ايند؟ يا همچنين مخصوصا در واحدهاي برتر كه ذكر شد بازنشسته هاي دانشگاه هاي دولتي پايتخت فراوان هستند يا مشترك با دولتي استاد دارند بنابراين نظر دهنده اي كه مدعي است فقط 5 شنبه ها استاد دولتي مي ايد با ضعف شديد اطلاعات مواجه است چون ايشان به صورت تمام وقت استخدام هستند . تا كي مي خواهند براي دور كردن اذهان عمومي از مشكلات دانشگاه دولتي دائم سر ملت ساده را به شايعات دانشگاه ازاد گرم كنند؟
اي كسي كه به دروغ خود را هيئت علمي دانشگاه ازاد خواندي برو و اهل مطالعه و تحقيق شو تا در جهل مركب نماني. دانشگاه ازاد هميشه مورد تاييد و قبول وزارت علوم بوده و هست!
سلام . چقدر بعضي ها سطحي وكودكانه قضاوت مي كنند . كسي كه مي گويد در دانشگاه ازاد با پايينترين درصد هم قبول مي شوي اولا ياد بگيرد با در صد پايين جايي دور افتاده كارداني يا رشته اي با تراز پايين معمولا قبول مي شوي . در ضمن كنكور يك مسابقه است نه امتحان مدرسه كه اگر از درسي نمره صفر گرفتي تجديد شوي . اقايي به فاميلي اكبر كه فارق التحصيل خواجه نصير بود در ارشد در دروس زبان تخصصي و عمومي و نرم افزار صفر درصد اورد! و هوش مصنوعي 16 درصد و يك يا دو درس 60 درصد هم داشت كه رتبه 1 كارشناسي ارشد كامپيوتر(سخت افزار) دولتي شد . در چند سايت هست كه مي توانيد كارنامه اين دانشجو را به راحتي پيدا كنيد . بعضي دانشجويان پر ادعاي دولتي(البته با اعتماد به نفس كاذب) بهتر است به جاي تكرار حرفهاي بي اساس و پايه به بالا بردن اطلاعات عمومي خود بها دهند .