کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت پافشاری جاسبی بر ریاست دانشگاه آزاد مشخص شد!

11 ارديبهشت 1389 ساعت 8:46


با تصویب اساسنامه دانشگاه آزاد بالاخره مدیریت مادام العمر جاسبی پایان گرفت اما برخی تحلیل ها حاکی از آن است که با این مصوبه ممکن است منتفعان چند ساله از رانت دانشگاه آزاد ، وارد فاز جدیدتری از سوء استفاده های سیاسی شوند.

به گزارش جهان در دادگاه فتنه گران ،برخی از متهمین حوادث پس از انتخابات، از دانشگاه آزاد به عنوان محفل رسمی و حمایت کننده یکی از کاندیدهای شکست خورده انتخابات نام بردند و همین امر باعث شد گمانه زنی هایی نسبت به سوء استفاده یک جریان سیاسی از اموال و دارائی های دانشگاه آزاد ایجاد شود.  

در همین راستا خبرنگار جهان کسب اطلاع کرد که اموال و امکانات دانشگاه آزاد در دوران انتخابات و پس از آن بطور کاملا برنامه ریزی شده در اختیار ستاد مهندس موسوی کاندیدای شکست خورده انتخابات قرار گرفته است. 

همچنین اخبار دیگر حاکی از آن است که مدیریت دانشگاه آزاد طی سالهای گذشته تلاش کرده است با مادام العمر قرار دادن مدیریت بر این دانشگاه ،اموال و شهریه های دانشجویان را با اهداف خاص سیاسی و جناحی هزینه کند. 

بخش دیگری از گزارش های بدست آمده نشان می دهد که استفاده از شهریه های سرسام آور دانشجویان به طور دستوری و کاملا برنامه ریزی شده در اختیار جریانات سیاسی قرار می گرفته است. 

لازم به ذکر است که بهره برداری های سیاسی مدیریت این دانشگاه از اموال بیت المال صرفا مربوط به انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری نبوده است و اسناد در اختیار خبرنگار جهان نشان می دهد که در دروه های قبلی انتخابات نیز دانشگاه آزاد تمام قد به صورت مادی و معنوی از یک کاندیدای خاص حمایت کرده است. 

با این حال برخی مطلعان حقوقی و آگاهان سیاسی معتقدند از آنجائیکه مهدی هاشمی در ایران حضور ندارد لازم است شریک وی در مدیریت دانشگاه آزاد به دادگاه احضار شود ونسبت به بخشی از اتهامات مهدی هاشمی که وی نیز با آنها شریک است پاسخگو باشد. 

مردم انتظار دارند فردی که نام و عنوان وی بارها در دادگاه و رسانه ها به عنوان شریک و حامی مالی یکی از سران داخلی فتنه مطرح شده است به دادگاه احضار شود. 

طبیعی است کوتاهی در این مورد همچون سالهای گذشته می تواند به حیف و میل بیشتر بیت المال و حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد منجر می شود. 

جریان سیاسی حاکم بر این دانشگاه در تمام این سالها تلاش کرده است از دانشگاه آزاد به عنوان حیات خلوت یک جریان سیاسی خاص بهره برداری کند. 

بیم آن می رود که وقت کشی و کوتاهی مسئولین امر باعث شود خسرات بیشتری به حق الناس و بیت المال وارد شود .چه آنکه ماجرای جنجالی وقف دانشگاه آزاد در همین راستا ارزیابی می شود.جلوگیری از مدیریت مادام العمر ریاست این دانشگاه می تواند جریان سیاسی ناکام و حاکم بر دانشگاه را وارد فاز جدیدتری از سوء استفاده های سیاسی کند.


کد مطلب: 110642

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/110642/علت-پافشاری-جاسبی-ریاست-دانشگاه-آزاد-مشخص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com