شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۵

آخرین دستورالعمل دانشگاه آزاد برای دور زدن شورای عالی انقلاب

پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۳۳
کد مطلب: 113558
آخرین دستورالعمل دانشگاه آزاد برای دور زدن شورای عالی انقلاب


تلاش براي ادامه روند قانون گريزي گذشته و حفظ دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان يك جزيره خصوصي مستثنا از نظارت عمومي ادامه دارد.

به گزارش جهان به دنبال چند سال بررسي و ارزيابي كارشناسي نسبت به وضعيت حقوقي پر از ابهام و اشكال دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تصويب ضوابط نظارتي بر اين دانشگاه، تيمي چند لايه از سوي برخي مديران دانشگاه آزاد مامور شده اند تا به لطايف الحيل مانع از شكستن حلقه انحصار مديريتي و توقف روند برخي سوءاستفاده هاي گسترده مالي، سياسي و فرهنگي شوند. 

اخیرا هيئت مؤسس دانشگاه آزاد با اعلام موضع گیری نسبت به اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جدید دانشگاه آزاد را غيرشرعي و مغاير با قانون اساسي دانست.بر همین اساس فعالیت های خود را برای دور زدن مصوبه شورا به طور مشخص تقسیم بندی کردند.

يكي از اين لايه ها با وجود آگاهي از اين كه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي لازم الاجرا است و ساير دستگاه ها حق دخالت در مصوبات اين شورا را ندارند، تلاش كرد تا با ارائه شبه شكايت به ديوان عالي كشور، نقض مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را از ديوان عالي بگيرد. 

اين تلاش به خاطر رويه غيرقانوني متوقف شد اما به تعبیر کیهان تيم ياد شده مي كوشد تحركات مشابهي را به واسطه چند نماينده آلوده و نمك گير! پي بگيرد يا با كشاندن پاي دادگستري به ماجرا، حداقل اجراي مصوبه شورا در راستاي انتخابي و 4 ساله شدن مديريت دانشگاه آزاد و شفافيت و نظام مندي عملكرد اجرايي و مالي آن را براي چند ماه به تاخير اندازد.

ترفند ديگر قانوندان هاي قانون شكن تلاش براي وقف اموال عمومي دانشگاه آزاد بود تا با اين بهانه «واقف» را نيز خود تعيين كنند و بدين وسيله اموال عمومي دانشگاه را به نوعي شبه خصوصي (اختصاصي سازي!) كنند. اين در حالي است كه دانشگاه آزاد مجموعه اي از اموال عمومي محسوب مي شود و اگر وقف آن منجر به اختصاصي كردن اين اموال و نوعي مصادره كاملا خصوصي! شود، ماهيتاً نقض غرض «وقف» و باطل است و با اموال عمومي نمي توان چنين برخورد كرد.

برخي مديران دانشگاه آزاد اموال و دارايي اين دانشگاه را كه بايد صرف امور علمي و آموزشي دانشگاه و در خدمت دانشجويان و اساتيد آن هزينه شود، صرف بازي هاي انتخاباتي و فراتر از آن تبليغ و تحريك عليه جمهوري اسلامي كرده اند. 

جهان در روزهای گذشته اسناد مربوط به عملکرد سیاسی و انتخاباتی دانشگاه آزاد را منتشر کرده بود. حمزه كرمي مدير سايت جمهوريت كه زيرنظر جاسبي و مهدي هاشمي فعاليت مي كرد، نیر پیش از این بخشي از اين غرض ورزي ها را در جريان دادگاه خود بازگو كرد.

با این حال دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اجرای بدون وقفه اساسنامه جدید دانشگاه آزاد خبر داد.به این ترتیب رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد که برای دانشجویان این دانشگاه و جریان های سیاسی دلسوز انقلاب  تبدیل به یک رویا شده بود با تصمیم شورای انقلاب فرهنگی محقق می شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
تا احمدي نژاد زنده است اصلا جاي نگراني نيست.چون اين رئيس جمهور محبوب و خستگي ناپذير زرنگ تر، باهوش تر و جسورتر از آن است كه امثال جاسبي بخواهد به قانون شكني خود ادامه دهد. خواست خدا ، گذشت زمان و اراده آقاي احمدي نژاد همه چيز را شفاف مي كند.
باسلام
خيلي ها معتقدن كه طبق بيان رييس جمهور بايد يه اقدام انقلابي صورت بگيره تا اين مديريت عوض شه.خيلي از دانشجوها و اساتيد كه آماده اقدام انتقلابين كه ميتونه با اخراج جاسبي از جلسات شوراي انقلاب فرهنگي كه رييسش رييس جموره شروع بشه.در هرصورت از سايت شما و چند سايت ديگه كه پيگير اين قضيه هستن تشكر مي كنم. ولي اگه تاخير بشه مديريت فعلي راه فرارشو پيدا مي كنه.
خيلي جالبه اگه كمي به عقب برگرديم.رييس فعلي هيات امنا اين دانشگاه 8 سال رييس شوراي انقلاب فرهنگي بود و در آن زمان اعلام شده بود مصوبات اين شورا لازم الاجراست. حاله مصوبات اين شورا شده خلاف شرع. مگه خوندن يه صيغه وقف بدون ثبتش كافيه! چرا جاسبي كه عضو شوراي انقلاب فرهنگييه زمان تصويب اساسنامه نگفته خلاف شرعه!يه تصميمي در يك نهاد كاملن قانوني با راي گيري اتخاذ شده خوب بايد اجرا بشه .ديگه اين بازيا چيه. مگه تو اين مجموعه چي داره كه ولش نميكنن.با اين كار مسوولان فعلي اين دانشگاه به مردم مي فهمونن كه اين مجموعه براشون خيلي سود داره و به اين راحتيها ولش نميكنن.بيچاره دانشجويان اين دانشگاه و حيف از حيف و ميل شدن پولاشون كه دست كيا ميدن.
با سلام
ديروز تو واحدهاي تهران اين دانشگاه اعلاميه زدن كه همسو با مصوبه هيات دولت شنبه و يكشنبه تعطيله. مديريت اين دانشگاه كارشو بلده مي خواد همسو شه با دولتو خلاصه يه جوري ابقا بشه!
Iran, Islamic Republic of
آقايان و آقازادگان عزيزترازجان رياست محترم دانشگاه آزاد ميداننددوران ارباب ورعيتي سالهاست به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي ازمملكت امام زمان(عجل)رخت بربسته است بنابراين بيش ازاين باعث اتلاف وقت خودوديگران نشوندكه انشاءالله نخواهندشد.
United Arab Emirates
دوستان عزیز مدیونید اگر فکر کنید این آقای جاسبی حب ریاست داره ها این میز ریاست است که به آقای جاسبی سفت چسبیده و ول کن معامله نیست و الا آقای جاسبی و حب مدیریت خدا بدور اصلا و ابدا !!!!
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

با سلام - لطفا نظر من را هم منتشر کنید چرا که در صورت عدم انتشار یک طرفه به قاضی رفته اید و انتقاد پذیر هم نخواهید بود و معلوم می شود که دیگر نظرات را خودتان وارد کرده اید نه خوانندگان سایت شما. ضمن اینکه یادآور می شوم که من خواننده هر روزه سایت شما می باشم.

1- در پاسخ به نظر آن دوست عزیزمان که گفته اند مگر دانشگاه آزاد چه دارد که جاسبی و ... ولکنش نیستند واضح است که چیزهای خوبی دارد که دولت 5 ساله دنبالش است تا آنها را در دست بگیرد. پس اگر شما جای جاسبی و ... بودید به راحتی زحمت 28 سالتون را می دادید که انتظار دارید اینها بدهند. دانشگاهی که از یک ساختمان اجاره ای شروع شده و حالا که وسیع و قدرتمند شده همه دنبال بهره برداری سوء از آن هستند و بدانید که هیچ کس جز سازندگان آن دلسوز تر از دیگران نیستند. چرا که لااقل برای بدست آوردنش سالها زحمت کشیده اند و جنگیده اند. اما می دانید که اگر چیزی مفت بدست آید راحت هم از دست می رود. منظورم این است که دولت اگر حالا بعد از 28 سال آن را بدست گیرد فقط بدنه دولتی را وسیع تر کرده و این خلاف اصل 44 است.
2- من مطمئنم که دولت در پی حل مشکلات دانشگاه نیست چرا که اگر می خواست اینکار را بکند مشکل دانشگاههای دولتی را برطرف می کرد لذا نزاع یک نزاع سیاسی است که اصلا به صلاح مملکت نیست و دانشجویان این وسط متضرر می شوند.
3- اگر به فکر توسعه هستند خوب پیام نور و جامع علمی کاربری را توسعه دهند چرا می خواهند دانشگاه آزاد را فتح کنند و بعدم درست؟
4- اگر دنبال از بین بردن فساد و مفسده هستند از خود دولت شروع کنند و از مقامات بالایی که اتهامات زیادی متوجه آنها هست و سایت شما هم به خاطر همان ها معروف شده و خود شخص رئیس جمهور محترم هم می دانند. یعنی اول برادری را ثابت کنند بعد... ما باورمان شود که دلیلش این است.
5 - اگر اتهامات انتخاباتی می زنند به دانشگاه و به جاسبی ، لابد انتظار داشتید با این هم فشاری که دولت آورده از احمدی نژاد حمایت می کرد هرچند مدارک منتشر شده گویا نیست اما اگر هم می کردند حق داشتند غیر از احمدی نژاد را حمایت می کردند و قبل از انتخابات هیچ اشکال شرعی و قانونی نداشت. چرا که نامزدها را شورای محترم نگهبان تایید کرده بود.
6 - یک مدیری که به هر روی توانسته این مجموعه را بسازد و در سطح بین المللی و جهان اسلام (رئیس اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام) نام ایران را سرافراز کند باید اینگونه اتهام بست. چرا پس قوه قضائیه تایید نمی کند. لابد می خواهید بگویید آنها مدرکشان را از دانشگاه آزاد گرفته اند؟! مگر خیلی از ایرانی ها مدرکشان را از دانشگاه آزاد نگرفته اند پس همه می بایست دوست آقای جاسبی بودند. مگر این طور نیست؟
7- نظر من این است که خداوند جای حق نشسته و خودش ناظر اعمال و رفتار و خدمت واقعی ما خواهد بود و تا او نخواهد کاری انجام نخواهد شد و حق به حقدار خواهد رسید.
8- امیدوارم هر کسی در هر منصبی فساد می کند و حق مردم را می خورد خداوند رسوایش کند تا مردم بدانند چه کسانی در لباس خدمت چه کارها که نمی کنند و به خاطر پست و مقام دست به هر کار زشت و ناپسندی می زنند.
الهی آمین
با سلام
1- اين اصلا دليل درستي نيست كه چون جاسبي تلاش كرده پس اين مجموعه مال اونه.تازه خودشم كه ميگه مال كسي نيست حالا اين دوستمون چرا كاسه داغتر ازآش شده جاي سوال داره.
2- بدون كمك دولت خصوصا دولتهاي قبلي اين مجموعه اينطور رشد نميكرده پس از بيت المال هم استفاده كرده.(نظير استفاده از زمينهاي وقفي و سوبسيد كالاهاي وزارت بازرگاني و حتي رديف بودجه در وزارت علوم و...
3-نكته اينه حالا اين مجموعه مي خواد كمكهاي دولتهاي قبلي رو جبران كنه و در هر انتخاباتي براي اونا سنگ تموم بذاره.اينه كه مشكل شده.جاسبي خودشم ادم خوبي باشه دوروبرش خراب شده و اين دوروبرش تو نحوه مديريتش تاثير گذاشته.به هر حال تعويض جاسبي شايد مشكلاتي داشته باشه ولي بعد از مدتي قطعا درست خواهد شد.
4-اين دانشگاه همه چيزيش مخفي بوده بعد از 28 سال تازه ما فهميديم اساسنامه داشته. ححتي يه شركت خصوصي هم اينطور نيست.
5- حالا اتحاديه دانشگاهاي جهان اسلام چه دستاوردي داشته؟ جز اينكه لابد يه پولي هم از دانشگاه آزاد براي برگزاري اجلاس داده ميشه.آخه پيشنهاد دهنده اين اتحاديه دانشگاه آزاد بوده ديگه.
6- براي بررسي رشد اين مجموعه بايد ديد چقدر پول بوده چقدر هزينه شده.همينطوري كه نميشه حرف زد.
با سلام
در جواب دوستم كه زحمت كشيدن و از يه مجموعه معلو الحال دفاع كردن بايد بگم كه اولا كي خواسته اين مجموعه رو دولتي كنه.بريد اساسنامه رو بخونيد همچنان هيات موسس در راس كاره اونم كه رييسش آقاي هاشميه.ثانيا اگه نگيم همه غالب اساتيد و دانشجو هاي اين مجموعه خوشحالم ميشن كه برن زير پوشش وزارت علوم ثاثا مگه احمدي نزاد مادام العمر كه بخواد اين مجموعه رو ببره زير پوشش دولت.دولتا عوض ميشن شايدم يه دولتي موافق با مديريت فعلي دانشگاه آزاد روزي بياد سر كار.رابعا طبق قانون تمام موسسات آموزش عالي بايد مصوبات شوراي انقلاب فرهنگي رو اجرا كنن و هيچ موسسه اي دلبخواهي اداره نميشه.
Iran, Islamic Republic of
دوستی که از زحمات بی حد جاسبی سخن گفته لطف کند بگوید این دستاوردها را جاسبی از رانت دولت استفاده کرده است الان هم دولت و نظام می خوئاهند آنچه را که به ید بی کفایت این آقا داده اند بازپس گیرند شما چه می گویید
Iran, Islamic Republic of
در جواب به دوست عزیزم که خوب استدلال کرده

اول: اینکه مگر دانشگاه آزاد یک دانشگاه خصوصی و مال شخصی کسی بوده که یک نفر زحمت کشیده باشد و آن را آباد کرده باشد؟

دوم: اگر کار دانشگاه آزاد در ابتدا با یک خانه اجاره ای آغاز شده حداقل بنده می دانم که تاکنون زمین ها و ساختمان های متعددی برای ساخت بیشتر دانشگاه آزاد واگذار شده. حتی وام های کلانی برای توسعه بیشتر آن از طرف دولت به این دانشگاه داده شده است.

پس کاملا مشخص است که دانشگاه آزاد جزء اموال دولتی است و نه یک ملک خصوصی!

سوم: اگر دانشگاه آزاد خصوصی است چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی عهده دار اداره آن می باشد؟ ( طبق اساس نامه)

چهارم: وقتی سرمایه ای در کشور دولتی باشد رئیس جمهور مسئول اداره و تعیین نحوه استفاده از آن است و حق دولت است که بر دانشگاه آزاد نظارت کرده و آن را مستقینا اداره کند.

پنجم: اگر رئیس جمهوری با یک زیرمجموعه اش بدرفتاری کرد ، آن سازمان باید در انتخابات بعدی با هزینه اموال دولتی و استفاده از اماکن دولتی علیه آن رئیس جمهور فعالیت کند؟!!

ان شاء الله خداوند همه ما را هدایت فرماید
سایه مقام معظم رهبری مستدام
Iran, Islamic Republic of
مملکت که قحط الرجال نیست.صلاح مملکت به صلاح افراد نیست.باید احکام مدیریتی محدود وبا قید زمانی متوسط باشد ودر صورت تداوم محدود به یک دوره معین حد اکثری شود نه مادام العمری.مگه همین یدونه مدیره .باید دولت ومجلس برای مدیرتها وپستها دوره خاصی در همه زمینه ها تعیین کند مثلا دوساله سه ساله یا مثلا پنج ومشروط به شرایط احراز وتداوم احراز صلاحیت. البته ممکنه دولتیها وامثال هم تیمیهای مدیریتی ضرر بخورن !؟البته عصبانیت من را درک می کنید دِرِِک نه دَرَک!!
Iran, Islamic Republic of
من اگر الان بروم درخواست دانشگاه خصوصی بدهم با من موافقت می شود؟ این آقایان با رانت به اینجا ها رسیده اند. اول شروع کردند به اسم اسلامی! چه چیز این دانشگاه اسلامی است، عیب این نیست که خصوصی هست یا نیست، عیب از پولی است که از دانشجو گرفته می شود و معلوم نیست خروجی چیست؟ معلوم نیست خرج ها چگونه است؟ معلوم نیست جیب چه کسانی پر می شود؟ حالا عیبی دارد دانشگاهی که به قول همان دوستان از یک اتاق اجاره ای شروع شده و با کمک ها ی دولتی پا گرفته، قانونمند شود؟ دیکتاتوری نباشد؟ رییس دائم العمر نباشد؟ رییس پاسخگو باشد؟ این کجایش عیب است، من نمی دانم...
Iran, Islamic Republic of
موندم این دانشگاه ازاد که وقف عامه چه طور ریاستش ما دام العمره ؟
دانشگاه ازاد باید جوابگوی پول های ما باشه .نظر قبلی ماله عبدالله جاسپی بود دیگه؟
Iran, Islamic Republic of
در اين 30 سالي كه اقای ج داشت نعوذ به الله خدايي ميكرد كجا بوديد ؟؟ چرا گذاشتيد اين قدر قوي شود كه حالا نشود با او و مجموعه اش برخورد كرد؟؟مگر هيئت موسس دانشگاه آزاد از قانون بالاتر هستند؟