جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۲۷

ردپای دانشگاه آزاد در اختلاف مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 114813
اگر واقعا صداقتی برای پیگیری این طرح وجود داشت چرا آنقدر اصرار وجود دارد که با فوریت در مجلس مطرح شود؟ چه فوریتی برای موقوفه کردن این اموال وجود دارد؟ آیا واقعا هیچ موضوع مهمتری در این کشور وجود ندارد که در لابه لای آنها طرحی با قید دو فوریت و يك فوريت در مجلس طرح می شود؟ چه ارتباطی میان فوریت تصویب این طرح با دور زدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد؟
ردپای دانشگاه آزاد در اختلاف مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی
یک فرویت طرح وقف اموال موسسات غیر انتفاعی با هدف موقوفه کردن دانشگاه آزاد، پس از یک بار رد دوفوریت آن با لابی برخی نمایندگان و مدیران دانشگاه آزاد امروز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی جهان این طرح مشخصا با هدف دور زدن مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد و رئیس کمسیون آموزش مجلس که از نزدیکان جاسبی است، پیگیر اصلی طرح وقف اموال موسسات غیرانتفاعی در مجلس هستند.

پس از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با وقف دانشگاه آزاد مخالفت کرد، اولین بار است که مجلس در برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد و طرح یک فوریتی وقف اموال موسسات غیرانتفاعی  که پوششی برای اهداف مدیریت دانشگاه آزاد است را تصویب می کند.

به این ترتیب اولین پرسشی که نمایندگان مجلس با تصویب این فوریت باید به آن پاسخ دهند، این است که این مصوبه در کنارمخالفت صریح رهبر انقلاب با وقف دانشگاه آزاد چطور تفسیر می شود.

دفتر رهبر انقلاب در شهریور ماه سال گذشته به طور رسمی ادعای مسئولین دانشگاه آزاد برای وقف اموال دانشگاه را رد کرده بود.

با این حال جاسبی مدتی پیش در گفت وگو با یک روزنامه اعلام کرد که وقف دانشگاه با نظر مثبت رهبری انجام می شود.

از آنجائیکه مسئولین دانشگاه آزاد تا به حال در چندین مورد، نظر رهبر انقلاب را، خلاف واقع در رسانه ها منتشر کرده اند، بیم آن می رود که لابی قدرتمند مدیران سیاسی دانشگاه آزاد توانسته باشد ضمن ارائه اطلاعات خلاف واقع به نمایندگان، نظر آنها را عوض كند.

متاسفانه در سیاسی و انتفاعی بودن این طرح همین بس که پس از گذشت چند روز از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اساسنامه دانشگاه آزاد، طرحی با قید دوفوریت به مجلس می رود تا مصوبه شورا را کان لم یکن تلقی کند.

سوال این است که اگر واقعا صداقتی برای پیگیری این طرح وجود داشت چرا آنقدر اصرار وجود دارد که با فوریت در مجلس مطرح شود؟ چه فوریتی برای موقوفه کردن این اموال وجود دارد؟ آیا واقعا هیچ موضوع مهمتری در این کشور وجود ندارد که در لابه لای آنها طرحی با قید دو فوریت و يك فوريت در مجلس طرح می شود؟ چه ارتباطی میان فوریت تصویب این طرح با دور زدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد؟

                  

با این حال خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که اگر چه مجلس به فوریت این طرح رای داده است اما اغلب نمایندگان مجلس زیر بار طرحی نمی روند که اولا مخالف نظر صریح رهبری و بدان دليل غير شرعي باشد و ثانیا موجب تداوم مدیریت مساله دار در این دانشگاه شود.

موضوع مهمتر این که در شأن مجلس اصولگرا نیست که برای انتفاع یک گروه اقلیت، قانون تصویب کند. تاریخ در باره این اقدام مجلس چه ارزیابی خواهد کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امان از این مدرک گرایی که برخی نمایندگان رو نمک گیر دانشگاه آزاد کرده!
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر وقف شود چه ضرری دارد؟ ما که نمی فهمیم. به نظر می رسد بیشتر جنگ زرگری ، خوراک خبری و در نتیجه کاهش توان و انرژی کشور باشد. ممنون اگر جواب دهید
Iran, Islamic Republic of
مالكيت واقف در موقوف به شرط لازم براي تحقق وقف است.
من نمي دانم چه كسي مالك اموال و دارائي هاي دانشگاه آزاد است كه بتواند آنرا وقف كند.
دانشگاه آزاد را وقف كنيم يعني اين دانشگاه ملك شخصي و خصوصي است و مالكش مي خواهد آنرا وقف كند.
آيا به واقع دانشگاه آزاد ملك شخصي كسي است و چنين ادعائي وجود دارد.؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بهر حال 4000 ميليارد تومان اموال دانشگاه آزاد خوب زير دندان بعضي ها مزه كرده و به اين راحتي نمي توانند آن را از دست بدهند.
موضوع وقف دانشگاه آزاد مرا به ياد راي اعتماد نمايندگان در مجلس پنجم به وزير استيضاح شده ارشاد انداخت.مجلس اصولگراي آن زمان با راي اعتماد مجدد به "مهاجراني" خود را در پيش چشم بسياري از مردم از مقبوليت انداخت.آن زمان نيز بحث لابي گري و اينجور چيزها مطرح بود كه متاسفانه نتيجه هم گرفتند.
مجلس اصولگراي امروز هم بايد بداند امتحان سخت تكرار نخواهد شد و ممكن است نمايندگان محترم با اين كار خود هم در دنيا خسارت ببينند و هم در آخرت.وگرنه هيات امناي داشنگاه آزاد حالا كه احساس خطر از ملي شدن دانشگاه آزاد كرده چرا به ياد كار خيرانه افتاده است.مردم خوب مي فهمند.
Latvia
اگر نمايندگان مجلس مطيع اوامر آقاي جاسبي شوند بايد در مجلس را تخته كرد! آقاي ع. (رئیس کمسیون آموزش مجلس از نزدیکان جاسبی) كه بعد از چندين بار ناكامي وارد مجلس شده فقط در راستاي منافع باند جاسبي و در مقابل آقاي احمدي نژاد قدم برمي دارد!
Iran, Islamic Republic of
واقعا اينهمه كينه و دشمني بادانشگاه آزاد چه معني دارد ؟؟؟ تماميت طلبان همه منابع و امكانات كشوررا تسخيركرده اند وحالا به دانشگاه آزادگيرداده اند وميخواهند اين مكان مقدس آموزشي را تسخيروغارت كنند . واقعا كه حرص و طمع آدمي تمام نشدني است .
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا اسامي طراحان طرح و امضا كنندگان آن غير از عباسپور كه اورا كاملا ميشناسيم را منتشر نماييد تا مردم در پاي صندوقهاي راي در انتخابات بعدي مجلس با آنان تسويه حساب نمايند
Iran, Islamic Republic of
آقای جاسبی و نمایندگانی که خواسته یا ناخواسته چشم به اموال بیت المال دارید
بدانید که آه این ملت روزی گریبانگیرتان خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اگر وقف شود امکان حسابرسی دقیق تا به حال وجود نخواهد داشت به نظر و البته دانشگاه ازاد متاسفانه خیلی از مدیران را به مدارک دکترای خود نمک گیر کرده است،اگر اشکالی در کار نیست چرا این همه اصرار بر وقف هست،چرا هی صیغه را جاری کرده ایم می کنند،بگذارند طبق روال قانونی پیش برود و البته جواب این چراها فکر کنم برای همه روشن است...
Iran, Islamic Republic of
وای بر شما نمایندگان -مردم شما را نمی بخشند این همه در مورد رحیمی غوغا کردید چه زود باور بودیم فکر کردیم می خواهید دست مفاسد اقتصادی را قطع کنید ولی حالا چه برای گفتن دارید
Iran, Islamic Republic of
اسامي اون‌هايي كه مطابق مدعايتان از بعضي‌ها چك گرفتن رو كه اعلام نمي‌كنيد، لااقل اسمي....دانشگاه آزاد رو اعلام كنيد تا بدونيم در انتخابات مجلس نهم به چه كساني راي ندهيم.
آقاي زاكاني، نادران ، توكلي شنيديد؟
Iran, Islamic Republic of
کجاست نادران عدالت طلب؟ا
Iran, Islamic Republic of
آقای نادران

آقای توکلی

آقای مصباحی مقدم

آقاب لاریجانی

آقایان به اصطلاح عدالت طلب

یه .... و نزدیکانش مجلس دهم رو با مجوز تحصیل و انتقالی
و مهمان خریدند.
خدا عاقبت همه ما رو ختم بخیر کنه
اگر دولت این کار را کرده بود ..............






بقیه اش را نمی گویم

قابل توچه بعضی از مدعیان اصول گرایی
Iran, Islamic Republic of
چرا این مجلس به راحتی خرید و فروش می دهد.قصد توهین ندارم مطمئنم قصور بوده است واگرنه بدترین برداشت ها را می توان از این تصمیم داشت
Iran, Islamic Republic of
تا کی قرار است پای این مجلس بمانیم این مجلس که یا برای رحیمی امضا جمع می کنه یا از جاسبی حمایت می کنه و یا در برابر زیاده خواهی دولت کوتاهی می کنه چه جای حمایت دارد
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای این مجلس روزی را خواهم دید که همه این نمایندگان روی یک پا در مقابل مردم ایستاده اند و باید جواب پس دهند
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم از این که هر چه ریسیدید پنبه شده زنده باد جاسبی سبز.خوشحالم که پول همه ر اسبز می کند
Iran, Islamic Republic of
اینکه گفتند علی(ع) تنها بود و مظلوم الان می فهمیم یعنی چه وای بر شما که ادعای اصولگرایی داشتید. جای آن داشت که از شرم می می مردید اف بر شما و دنیای دنی شما . صد رحمت به همون اصلاح طلبها . اونها لااقل شمشیر رو از رو بسته بودند و از پشت خنجر نمی زدند مثل شما . شرمتون نیومد که توی موضوع به این واضحی دچار اشتباه شدید ؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه گفتند علی تنها بود و مظلوم الان می فهمیم یعنی چه وای بر شما که ادعای اصولگرایی داشتید . جای آن داشت که از شرم می می مردید تف بر شما و دنیای دنی شما . هر کس به طریقی دل ما می شکند . بیگانه جدا دوست جدا می شکند . بیگانه گر می شکند عجبی نیست من در عجبم دوست چرا می شکند . ... بزنن با این مجلس به اصطلاح اصولگراییتون . صد رحمت به همون اصلاح طلبها . اونها لااقل شمشیر رو از رو بسته بودند و از پشت خنجر نمی زدند مثل شما . شرمتون نیومد که توی موضوع به این واضحی دچار اشتباه شدید ؟
Iran, Islamic Republic of
هنوز که تصویب نشده فعلا در حد دو فوریت جهت طرح در مجلس است.
ضمنا اسامی نمایندگان امضا کننده طرح دو فوریت را سایت فارس اعلام کرده
من نگرانم که دانشگاه آزاد با پول بقیه نماینده ها را هم بخرد. به هرحال هرکسی یک قیمتی دارد. البته بعضی ها هم به جای قیمت غیرت دارند
Iran, Islamic Republic of
سلام
اميدوارم آقايان زاكاني، نادران و توكلي بهمان اندازه كه به آقاي رحيمي و مرتضوي و... گير ميدهند به تخلفات آقای ج. هم گير بدهند كه منشأ مفاسد موجود در در دانشگاه آزاد است.
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان طرفدار ج.!
وای اگر از پس امروز بود فردائی.
بترسید از خدا و روز قیامت.
Iran, Islamic Republic of
اموال عمومی که نیاز به وقف ندارد بهتر هست آقایان هاشمی و جاسبی اموال شخصی خودشان را وقف کنند.
اگر كسي در اين دانشگاه اشتباهي بكند به دانشجويان دانشگاه كه علاوه بر زحمت كشيدن هزينه هم مي كنند ربطي ندارد .همان طور كه فساد رايج در تعدادي دانشگاه هاي دولتي را نبايد به دانشجويان دولتي ربط داد. پس عاقلانه اين است كه در تيتر بگويند فلاني فلان اشتباه رو انجام داده نه اينكه بگويند دانشگاه دولتي يا ازاد.
United States
اتفاقا وقتی میگن رد پای دانشگاه آزاد، دقیقا منظور مسئولین این دانشگاه در سطح بالاست و الا دانشجو چه در دانشگاه دولتی و چه آزاد هیچکاره است (البته کار به صحت اصل خبر ندارم منظورم جا انداختن مطلب بود که دوستمون فکر کردن منظور دانشجویانه)