کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ردپای دانشگاه آزاد در اختلاف مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی

29 ارديبهشت 1389 ساعت 13:57

اگر واقعا صداقتی برای پیگیری این طرح وجود داشت چرا آنقدر اصرار وجود دارد که با فوریت در مجلس مطرح شود؟ چه فوریتی برای موقوفه کردن این اموال وجود دارد؟ آیا واقعا هیچ موضوع مهمتری در این کشور وجود ندارد که در لابه لای آنها طرحی با قید دو فوریت و يك فوريت در مجلس طرح می شود؟ چه ارتباطی میان فوریت تصویب این طرح با دور زدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد؟


یک فرویت طرح وقف اموال موسسات غیر انتفاعی با هدف موقوفه کردن دانشگاه آزاد، پس از یک بار رد دوفوریت آن با لابی برخی نمایندگان و مدیران دانشگاه آزاد امروز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی جهان این طرح مشخصا با هدف دور زدن مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد و رئیس کمسیون آموزش مجلس که از نزدیکان جاسبی است، پیگیر اصلی طرح وقف اموال موسسات غیرانتفاعی در مجلس هستند.

پس از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با وقف دانشگاه آزاد مخالفت کرد، اولین بار است که مجلس در برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد و طرح یک فوریتی وقف اموال موسسات غیرانتفاعی  که پوششی برای اهداف مدیریت دانشگاه آزاد است را تصویب می کند.

به این ترتیب اولین پرسشی که نمایندگان مجلس با تصویب این فوریت باید به آن پاسخ دهند، این است که این مصوبه در کنارمخالفت صریح رهبر انقلاب با وقف دانشگاه آزاد چطور تفسیر می شود.

دفتر رهبر انقلاب در شهریور ماه سال گذشته به طور رسمی ادعای مسئولین دانشگاه آزاد برای وقف اموال دانشگاه را رد کرده بود.

با این حال جاسبی مدتی پیش در گفت وگو با یک روزنامه اعلام کرد که وقف دانشگاه با نظر مثبت رهبری انجام می شود.

از آنجائیکه مسئولین دانشگاه آزاد تا به حال در چندین مورد، نظر رهبر انقلاب را، خلاف واقع در رسانه ها منتشر کرده اند، بیم آن می رود که لابی قدرتمند مدیران سیاسی دانشگاه آزاد توانسته باشد ضمن ارائه اطلاعات خلاف واقع به نمایندگان، نظر آنها را عوض كند.

متاسفانه در سیاسی و انتفاعی بودن این طرح همین بس که پس از گذشت چند روز از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اساسنامه دانشگاه آزاد، طرحی با قید دوفوریت به مجلس می رود تا مصوبه شورا را کان لم یکن تلقی کند.

سوال این است که اگر واقعا صداقتی برای پیگیری این طرح وجود داشت چرا آنقدر اصرار وجود دارد که با فوریت در مجلس مطرح شود؟ چه فوریتی برای موقوفه کردن این اموال وجود دارد؟ آیا واقعا هیچ موضوع مهمتری در این کشور وجود ندارد که در لابه لای آنها طرحی با قید دو فوریت و يك فوريت در مجلس طرح می شود؟ چه ارتباطی میان فوریت تصویب این طرح با دور زدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد؟

                  

با این حال خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که اگر چه مجلس به فوریت این طرح رای داده است اما اغلب نمایندگان مجلس زیر بار طرحی نمی روند که اولا مخالف نظر صریح رهبری و بدان دليل غير شرعي باشد و ثانیا موجب تداوم مدیریت مساله دار در این دانشگاه شود.

موضوع مهمتر این که در شأن مجلس اصولگرا نیست که برای انتفاع یک گروه اقلیت، قانون تصویب کند. تاریخ در باره این اقدام مجلس چه ارزیابی خواهد کرد؟


کد مطلب: 114813

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/114813/ردپای-دانشگاه-آزاد-اختلاف-مجلس-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com