جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

نظرپروفسورکردوانی درباره طرح‌جنجالی‌دولت

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 403517
پروفسور کردوانی در باره مسائل منطقه آشوراده نظر خود را مطرح کرد.
به گزارش جهان؛ پرویز کردوانی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بازرسی کشور به خاطر کاربری اراضی اعلام کرده است که اجازه هیچ‌گونه اقدامی را به سازمان محیط زیست نداده است و سازمان محیط زیست هم نباید اینقدر سفت و سخت در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه اصولاً باید از توانمندی‌های هر منطقه‌ای استفاده کرد چرا که خلقت خدا طوری است که هر استعدادی که داده است باید از آن استفاده کرد تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای این منطقه انجام داد این است که باید نقشه برنامه‌ای که می‌خواهند در این منطقه پیاده کنند را بکشند و تصویب کنند که چه کاری می‌خواهند انجام دهند و بعد از آن هم متعهد شوند که از آن تجاوز نکنند.

کردوانی با بیان اینکه این کار باید به طبیعت آن منطقه کمک کند نه به نابودی آن منطقه تصریح کرد: اروپا قدم به قدم از جاذبه‌های خود استفاده می‌کند ولی طبیعت را خراب نمی‌کند، اما در ایران طبیعت‌گردی مساوی تخریب طبیعت است.

عضو هیئت امنای صلح سبز با بیان اینکه یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت این است که متناسب با شرایط طبیعی باید آشوراده ساخته شود گفت:‌ اولین کاری که می‌کنند باید را جع به این باشد که ساختمانی که می‌سازند آبش را از پشت‌بامش بگیرند، این کار در اروپا انجام شده است، در گذشته ایران هم همه از آب باران استفاده می‌کردند.

کردوانی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر مازندران پرباران‌ترین نقطه ایران است ولی بدترین نقطه از لحاظ آب آشامیدنی است چون آب زیرزمینی آن آلوده است قدیمی‌ها در پشت بام‌ها شیروانی آب انبار جمع می‌کردند؛ همچنین باید از انرژی خورشید، آفتاب و آب باران استفاده کنند، فردا نگویند آب نداریم باید آب دریا را شیرین کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *