جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

اجرای برنامه کاهش طلاق در دستور کار

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 435909
رئیس سازمان بهزیستی از دستور کار بودن برنامه های مختلف برای کاهش طلاق و حوزه پیشگیری خبر داد و گفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه های این سازمان است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، انوشیروان محسنی‌بند ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس بهزیستی استان سمنان درسالن بانک ملی از برنامه ریزی سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در دوره جدید در سه سطح اساسی خبر داد و اظهار داشت: شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر، ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و رصد آسیب‌های اجتماعی بحث های در اولویت سازمان برای پیگیری است.

وی با اشاره به موضوع غربالگری ضمن تاکید بر اینکه توجه به موضوع غربالگری در سطح دوم راهبردهای سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: امیدواریم با پیگیری های لازم در این بخش بتوانیم افرادی را که دارای آسیبی در این بخش هستند یا دارای معلویت هستند زیر پوشش قرار دهیم.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با پیگیری های لازم از زیاد شدن آسیب، نا توانی یا معلولیت جلوگیری کنیم.

اجرای موفق غربالگری تنبلی چشم و شنوایی‌سنجی در کشور


رئیس سازمان بهزیستی کشور از دو غربالگری موفق در برنامه اجرایی این سازمان خبر داد و اذعان داشت: غربالگری تنبلی چشم و شنوایی‌سنجی از جمله طرح های موفق این سازمان هستند.

محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه امسال در این سازمان برای تحت پوشش قرار دادن افراد زیر یکسال و همه نوزادان متولد شده ارائه خدمات غربالگری شنوایی‌سنجی برنامه ریزی شده است، افزود: امیدواریم با این برنامه ریزی در آینده، دیگر هیچ فرد ناشنوایی که قابل درمان نباشد را نداشته باشیم.

وی از فعالیت‌های متعددی مانند کاشت حلزون، جراحی‌های به‌موقع و ... در راستای ریشه‌کنی ناشنوایی در پس از انجام غربالگری‌ خبر داد.

حسنی‌بندپی از تلاش مضاعف بهزیستی برای رفع مسائل و معضلات اجتماعی با همکاری دستگاه‌های دیگر خبر داد.

تسریع در واگذاری فرزندان زیرپوشش مراکز بهزیستی

سرپرست سابق بهزیستی استان سمنان نیز در این مراسم از ابلاغ یک قانون جدید به این سازمان خبر داد و افزود: بر اساس این قوانین کودکان چهار تا پنج ساله باید زیرپوشش پیش‌دبستانی‌ها قرار گیرند.

محمد ملکی با اشاره به این مطلب که اگر آموزش و پرورش بخواهد مجوز تأسیس مهدهای کودک را صادر کند، مهدهای کودک زیرپوشش بهزیستی با مشکل مالی مواجه خواهند شد، اظهار داشت: به موجب این تفاهم دیگر هیچ مجوز جدیدی از سوی آموزش و پرورش صادر نمی شود.

وی از تأسیس مرکز پسرانه هفت تا ۱۲ سال شاهرود، مرکز سه تا شش سال امیرآباد دامغان و برگزاری انتخابات کانون های مهدهای کودک در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های مختلف مالی و اداری، خدمات‌رسانی به جامعه هدف، فرهنگی و هنری و توانبخشی از جمله فعالیت های این اداره کل در هفت ماه گذشته بوده است.

طرح کاهش طلاق نیز در شهرهای استان سمنان اجرا شد


سرپرست سابق بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه تسریع در واگذاری فرزندان زیر پوشش مراکز بهزیستی با هماهنگی دستگاه قضایی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: در این بخش از دستگاه قضایی خواسته شده تا از پراکنده‌کاری جلوگیری شده و در همه شهرها رویه یکنواختی اجرایی شود.

ملکی از خارج شدن زیر پوشش بودن همه زنان سرپرست خانوار از این سازمان خبر داد و افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام شده در حوزه توانمند سازی توانستیم در این زمینه موفق باشیم تا جایی که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی همچنین اشاره ای به بحث طلاق در استان کرد و اظهار داشت: طرح کاهش طلاق نیز در شهرهای استان با کمک مؤسسه‌های زیر نظر بخش خصوصی اجرا شد.

سرپرست سابق بهزیستی استان سمنان از تلاش، همدلی، همزبانی، صمیمیت و تعامل کارکنان در این مجموعه ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران فعالیت های خوبی را توانستیم در بخش های مختلف داشته باشیم.

ملکی در خاتمه ضمن تبریک به مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: این را به فال نیک می گیریم که یک نیروی بومی و کارشناس با تجربه سکان بهزیستی را در دست می گیرد.

در این آئین علیرضا ایزدپور به عنوان مدیرکل بهزیستی استان سمنان معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *