جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتقاد تند رئیس سازمان بهزیستی از وزارت بهداشت

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب: 504066
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مشکل کشورهای در حال توسعه ساختار نیست که برای حل برخی مشکلات ساختار جدیدی تعریف شود مشکل این است وزارت بهداشت هم تولیت را می خواهد هم نظارت را، در حالی که باید تصدی را به سازمانهای دیگر بدهد.
انتقاد تند رئیس سازمان بهزیستی از وزارت بهداشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از بویرنیوز، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تقویت همکاری‌های دو جانبه تاکید داردکرد و بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ادغام ۱۶ NGO در ابعاد مختلفی همچون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، نگهداری و آموزش کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی معلولان و … اقدامات وسیعی انجام داده است.
وی گفت: توصیه سازمان جهانی بهداشت را به عنوان یک راهبرد در برنامه عملیاتی خود گنجانده‌ایم.
محسنی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال دچار اختلالات روانی هستند که به همین منظور یکهزار و ۶۰۰ مرکز مشاوره سلامت روان با بهزیستی همکاری می‌کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها، تحقق سلامت روان، حمایت از سالمندان و توانمندسازی جامعه هدف را از اقدامات بهزیستی برشمرد.
وی افزود: امسال ۷۵ درصد از کودکان زیر یکسال غربالگری شنوایی شدند و ۷۸ درصد آمبلیوپی بینایی انجام شده است.
محسنی با بیان اینکه غربالگری ژنتیک ازدواج را در برنامه ششم توسعه اجباری کردیم، گفت: ۸.۲ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که به همین منظور با متقاعد کردن دولت و مجلس دبیرخانه شورای ملی سالمندان را در بهزیستی مستقر کرده ایم.
وی افزود: سلامت فقط نبود بیماری نیست بلکه آسایش روحی و روانی و اجتماعی هم هست که باید به این مولفه های موثر بر سلامت توجه شود.
محسنی گفت: مشکل کشورهای در حال توسعه ساختار نیست که با وجود برخی مشکلات ساختار جدیدی تعریف شود و بهزیستی با ۲۲ هزار نیرو در مداخله پیشگیری و توانمندسازی تجربه دارد و نیاز به ساختار در دستگاه دیگر ندارد.
وی ادامه داد: مشکل این است وزارت بهداشت هم تولیت را می خواهد هم نظارت را در حالی که باید تصدی را به سازمانهای دیگر بدهد.
محسنی خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: به جنوب شهر هم توجه بیشتر شود و نشستهای تخصصی و فنی بیشتری برگزار کنیم و بهتر است مکاتبات و آخرین دستورالعملها را نیز در اختیار ما قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *