يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

شورای عالی قرآن در بهزیستی گل کرد

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 444003
سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از تشکیل شورای عالی قرآن کریم در سازمان بهزیستی کشور خبر داد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سید‌مهدی سید‌محمدی در حاشیه اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهر در گفت‌و‌گو با  تسنیم، اظهار داشت: یکی از سیاست‌گذاری‌های مهم سازمان بهزیستی در حوزه فرهنگی، تشکیل شورای عالی قرآن کریم در سال جاری است.

وی افزود: از جمله اهداف مهم تشکیل شورای عالی قرآن کریم، ساماندهی و کوچک‌سازی و یکسان‌سازی آموزش‌های قرآن کریم ویژه نابینایان، برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و اجرای طرح جامع ارتقای سطح علوم قرآنی مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور است.

سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر سه کمیته جداگانه برای بحث و بررسی و اعلام نظر پیرامون هر یک از این سه اهداف شورای عالی قرآن کریم در سازمان تشکیل که در نهایت موارد لازم‌الاجرا و قانونی به صورت مصوبه قانونی در اختیار کمیته‌ها قرار می‌گیرد.

سید‌محمدی بیان داشت: یکی از اقدامات اخیر سازمان بهزیستی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، تلاش برای عضویت در دو کمیته از مجموع کمیته‌های شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی گفت: هدف از تلاش برای عضویت در این ۲ کمیته، تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای هر چه بهتر و باشکوه‌تر برنامه‌های قرآنی در راستای توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه است.

سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی، به برگزاری جشنواره های سراسری و استانی قرآن کریم در رشته‌های شفاهی، هنری و مکتوب ویژه جوامع هدف سازمان بهزیستی شامل مددجویان زیر پوشش، کارکنان و خانواده‌های کارکنان بهزیستی، سالمندان، مراکز شبه خانواده، مهدهای کودک اشاره و تصریح کرد: جشنواره‌های سراسری و استانی قرآن کریم، همه ساله و با حضورجمع زیادی از نابینایان و معلولان مشتاق به کلام وحی برگزار می‌شود.

سید‌محمدی با بیان اینکه این جشنواره‌ها از نظر گستردگی در سطح بالاتری نسبت به سایر جشنواره‌های قرآنی که در کشور برگزار می‌شود، قرار دارد، گفت: جشنواره‌های سراسری و استانی قرآن کریم در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ قرآنی از سال ۱۳۶۲ برای جامعه هدف زیر پوشش سازمان بهزیستی شروع و پس از گذشت ۳۲ سال و با درایت مسئولان همچنان به قوت خود باقی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *