يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۳۸
۲۶
همزمان با تطهیر هاشمی و هجمه به منتقدان؛

یکه‌تازی روحانی در میدان بی‌رقیب و قهرمان‌نمایی هسته‌ای از خود

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 289334
حجت‌الاسلام حسن روحانی که روز یکشنبه نشان "حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی" را دریافت کرده بود، بخش زیادی از سخنان انتخاباتی شب گذشته خود را به تمجید و تطهیر آقای هاشمی و نیز عملکرد هسته ای دولت اصلاحات اختصاص داد.
یکه‌تازی روحانی در میدان بی‌رقیب و قهرمان‌نمایی هسته‌ای از خود
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز، او که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما روبروی حسن عابدینی، مجری برنامه، نشسته بود، در ابتدا به بیان انتقادات متعددی از وضع موجود پرداخت و حتی خواستار دادگاهی شدن مسئولان ناکارآمد هم شد. او البته نگفت با این منطق آیا می توان مسببان تورم ویرانگر دولت سازندگی را هم به دادگاه کشاند یا خیر؟!

آقای روحانی در عین حال هیچ راهکار مشخصی برای حل مشکلات ارائه نداد و بیشتر، جملاتی شعارگونه و کلی بیان کرد؛ اینکه "باید تولید را سامان دهیم، اشتغال ایجاد کنیم، به قانون عمل کنیم و..."

او در ادامه سخنانش که گاه با لحنی آرام و گاه فریادگونه بیان می شد، از انتقادات مطرح شده در سیما به آقای هاشمی بشدت انتقاد کرد سپس برای توجیه عملکرد هسته ای خود در زمان دولت اصلاحات،‌ تمام تلاشش را بکار گرفت.

هدف اول دبیر شورای عالی امنیت ملی دولت اصلاحات، نسبت دادن تمام اقدامات انجام شده به رهبر معظم انقلاب و تبرئه خود از عقب نشینی های آن دوران بود.

روحانی مدعی شد که تصمیماتش در آن زمان با تایید مقام معظم رهبری همراه بوده است.
او در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر توقف قراردادهای سعدآباد، بروکسل و پاریس با لحنی سریع و تند گفت: شما که می‌دانید این مسائل دروغ است، در سعدآباد اصلاً قراردادی نبود، طرح این مسائل مربوط به بی‌سوادها است، شما که اینها را می‌دانید و اگر در گوشی به شما اطلاع می‌دهند حتماً آنها بلد نیستند که به
غربي ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند كه حتي هنگامي كه مسئولان ما به سه سانتريفيوژ قانع شده بودند، آنها مخالفت كردند اما امروز 11 هزار سانتريفيوژ در كشور فعال است.
شما می‌گویند! در بیانیه تهران قطعنامه این بود که همه چیز متوقف شود ولی ما اجازه ندادیم.

در ادامه مجری برنامه در رابطه با تعطیلی UCF سؤال کرد که روحانی ضمن تمسخر وی اظهار داشت: شما آن زمان کجا بودید؟ خوب است که تاریخ را بخوانید، مذاکرات تهران مهر سال 82 انجام شد و UCF فروردین 83 به مرحله اول رسید و مرحله پس از آن پائیز 83 بود و در فروردین 84 نیز تکمیل شد.


روحانی تا جایی پیش رفت که حتی مدعی شد: ما هیچ کاری را متوقف نکردیم بلکه فناوری را تکمیل کردیم ... ما فرصت‌ها را ساختیم؛ البته ما که می گویم یعنی رهبری و نظام نه حسن روحانی.

او درپایان هم به انتقاد از تیم مذاکره کننده هسته ای پس از خود پرداخت و تلویحا آن را ناکارآمد توصیف کرد.


این ادعاهای آقای روحانی تامل برانگیز بود زیرا هنوز حافظه تاریخی ملت کارنامه هسته ای دولت اصلاحات را به خوبی به یاد دارد.

آقای روحانی به درستی رویکرد کلی هسته ای کشور را متوجه سران نظام دانسته اما توضیح نداده که تصمیم به عقب نشینی و تعلیق داوطلبانه فعالیت های هسته ای در دولت اصلاحات، تصمیم کدام مقام یا مقاماتی بود که حتی رهبر معظم انقلاب را مجبور به دادن هشدار علنی کرد.

رهبر معظم انقلاب این واقعیت را در دیدار کارگزاران و مسئولان نظام در مرداد ماه 91، اینگونه روایت کردند: در آن دوره اي كه ادبيات مسئولان ما آميخته به تملق گويي از غرب و امريكا شد، فردي كه مجسمه شرارت بود، به خود اجازه داد كه جمهوري اسلامي ايران را محور شرارت معرفي كند.

ايشان همچنين با اشاره به دوره اي كه برخي عقب نشيني ها در موضوع هسته اي انجام شد خاطر نشان كردند: در آن دوره بواسطه همراهي با غربي ها و عقب نشيني هايي كه انجام گرفت، آنها آنقدر جلو آمدند كه من مجبور شدم شخصاً وارد ميدان شوم.

رهبر انقلاب افزودند: غربي
در نتیجه این واقعیت هاست که ادعاهای آقای روحانی تعجب ناظران سیاسی را برانگیخته است؛ هرچند که به نظر می رسد او برای تغییر دیدگاه منفی مردم نسبت به خود، این راه تبلیغاتی را بر پذیرش و عذرخواهی از اشتباه ترجیح داده است.
ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند كه حتي هنگامي كه مسئولان ما به سه سانتريفيوژ قانع شده بودند، آنها مخالفت كردند اما امروز 11 هزار سانتريفيوژ در كشور فعال است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند، اگر آن عقب نشيني ها ادامه پيدا مي كرد قطعا امروز از پيشرفتهاي هسته اي و نشاط و ابتكار علمي در كشور خبري نبود.

علاوه بر شواهد و اسناد متعددی همچون تعهدات پاریس و سعدآباد که از انفعال تیم هسته ای دولت اصلاحات حکایت دارد، آبان ماه 90 هم واعظ، کارشناس سابق آژانس بين‌المللي انرژي به شبکه بي‌بي‌سي گفت: در سال ۲۰۰۳ که دولت آقاي خاتمي بر سر کار بود، مقامات دولتي ايران به آژانس آمدند و گفتند که ما اشتباه کرديم دنبال فناوري هسته‌اي رفتيم.


زهره الهيان نماينده مردم تهران در مجلس هشتم شوراي اسلامي هم درباره "قرارداد سعد آباد" در دولت اصلاحات می گوید، در زمان دولت خاتمي بیانیه سعد‌اباد ايران را متعهد كرد كه 10 سال غني‌سازي اورانيوم را متوقف كند البته گفتن اين نكته هم جالب است كه جك استراو وزير امورخارجه انگليس در همان جلسه‌اي كه بیانیه منعقد شد آنقدر موقعيت تيم وقت ايران را خوار مي‌ديد كه پاي خود را با كفش روي ميز مذاكره گذاشته بود از اين رو جوانان ايران جلوي كاخ سعدآباد دراز كشيدند و گفتند اگر تن به اين قرارداد بدهيد بايد ماشين‌هاي خارجيان از روي ما عبور كنند اين در حالي است كه ما امروز شاهد آن هستيم كه غرب ايران را كشوري هسته‌اي مي‌داند.

در نتیجه این واقعیت هاست که ادعاهای آقای روحانی تعجب ناظران سیاسی را برانگیخته است؛ هرچند که به نظر می رسد او برای تغییر دیدگاه منفی مردم نسبت به خود، این راه تبلیغاتی را بر پذیرش و عذرخواهی از اشتباه ترجیح داده است.

اما در هر حال به نظر می رسد، این سوال همچنان برای افکار عمومی بی جواب است که دولت اصلاحات در مقابل دادن امتیازات بزرگ به غرب، چه امتیازی از آنان گرفت؟
شاید اعطای "نشان محور شرارت" از سوی جرج بوش!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی مردم رو ... فرض کرده!
Iran, Islamic Republic of
این اقای روحانی ایران عزیزمان را از بابت انرژی هسته ای چندین سال به عقب انداخت
سلماني
Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر! لطفا آدرسي اعلام بفرماييد آنهايي كه مانند يك موجود متهم و غير قابل اعتماد (دقيقا همان گونه كه غرب ديكته مي كرد و ادعا مي كرد) در محضر دادگاه افكار عمومي جهان!!! حاضر مي شدند و آني را كه ديكته مي شد اطاعت مي كردند و خلاصه كاري كردند كه خون شهداي هسته اي و مقاومت هاي به حق دولت و مجاهدات امثال دكتر جليلي هم نتواند باعث آن شود كه متكبران جهاني دست از ادا و ادعاهايشان بردارند و در حريفي كه سالها پوزه شان را (درجنگ و تحريم ها و ...) بر خاك ماليده بود طمع نكنند (آخر يك بار دروغهايشان مورد پذيرش ضمني -با تعطيل كردن همه فعاليت ها قرار گرفته بود- خودتان بهتر مي دانيد گرگ خون اول را كه خورد گرگ است ديگر و چيز ديگري زير زبانش مزه نمي دهد... ) و هر روز گستاخ تر با ملت ايران صحبت نكنند به كدام دادگاه مراجعه كنند؟!
راستي مي دانيد هنوز از آن پيروزي ها سرمست هستند و زير زبانشان بدجوري مزه كرده است؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از این که چنین بحث هایی مطرح می شود و به نظرات مخالف اجازه اظهار و بیان داده می شود خوشحالم. نظرم این است که آقای روحانی دوستدار نظام است اما با نگرش خود و اشتباهات خود . ما نیز دوستدار نظام هستیم با نگرشی متفاوت. برخورد این دو نظر برکاتی را به همراه دارد اگر در فضای دوستانه و همراه با تحمل باشد دست کم شور انتخاباتی ایجاد می کند و بحث و گفتگو را به همه جا از حوزه تا دانشگاه تا اداره و تا خیابان ها می کشاند این اتفاق خوبی است.
Iran, Islamic Republic of
ما يادمون نرفته که آقايان خاتمي و روحاني چه بر سر انرژي هسته اي ما آوردند
مريم
آقاي روحاني هنوز يادمان نرفته معاوضه آب نبات، با در غلتان به غرب را كه چنين زشت سخن ميگوييد
بغض و کینه از طرز سخن روحانی کاملا مشهود بود آقایان هنوز هم که هنوز است کلمه مقام معظم رهبری را با غیظ تلفظ میکنند و با ناراحتی ایراد سخن میکنند حاشا بر ما كه غیرت را به باد داده ایم.
Iran, Islamic Republic of
بخند آقاي سولانا دريگر آخر عشق تو و جبهه غرب همين روزها بود تمام شد و تمام خواهيد شد اين دكتری انگليس گرفته ها ديگر به صدارتي برنمي گردند.
ایشان گفتند تمام تصمیمات با نظر رهبری بوده و ایشان 12 روز بعد از بیانیه سعد آباد سخنرانی و از این تصمیم حمایت کردند.
الحق عالی بود ، من تا دیشب نمی خواست رای بدهم ولی رای من و اقوام و دوستانم دکتر روحانی خواهد بود
چه جالب
چه هماهنگی سریعی بین شما و دوستانتون و اقوامتون هست که یهو همه متحول شدید!!!
از اولش بگو می خواستی به روحانی رای بدی چرا شلوغش می کنی؟ مگه با بچه طرفی؟
مدرس دانشگاه
در مدتی که آقای روحانی حرف میزد من برای مظلومیت رهبری گریه میکردم که آقایان ضعف ها و عقب نشینی های خودشان را به پای رهبری مینویسند اما در همان زمان به خون دل خوردن های رهبری بی اعتنا بودند و مستقیما از او میخواستند که مثل امام جام زهر را بنوشد. روحانی با این حرفها فقط میخواست از عملکرد غیر قابل دفاع خودشان در آن زمان دفاع کرده باشد آن هم با ادبیاتی سرشار از تکبر و بی ادبی
سعید
چطور در زمان ایشون هرچه بود نظر رهبری بود اما امروز از آقای جلیلی انتقاد میکنن چون با این حساب آقای جلیلی هم هرکاری میکنن با نظر رهبری هستش دیگه!!!!! و جالب اینجاست که ایشون هرچه کرد فقط به نفع غربی ها بود و خوار کردن ملت ایران جلوی آنها و از این دستاوردهایشان دفاع میکنند و سیاست مقاومتی که امروز ما رو به کشوری هسته ای تبدیل کرده رو نقد... ایشون کلا جریانو اشتباه متوجه شدن!!!!!
حامد محمدی
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات هسته ای مربوط به منافع ملی است و نباد دستمایه نزاع های سیاسی قرار گیرد. عقب نشینی تاکتیکی کشور در آن مقطع به دلیل آن بود که آمریکا سرمست از پیروزی در افغانستان و عراق منتظر عدم همراهی ایران و بهانه یافتن برای حمله به ایران بود.
اما به مرور که آمریکا و غرب گرفتار بحران اقتصاد شدند نتوانستند به گزینه نظامی فکر کنند و البته با تضعیف آنها، موقعیت ما در مذارکات هسته ای تغییر یافت و تقویت شد.
بعلاوه کشور در چند سال گذشته کم از تحریمها ضربه خورده است؟ مدیریت مذاکرات هسته ای زمانی موفق بود که پرونده ما به شورای امنیت نمی رفت.
هدی
این عقب نشینی تاکتیکی نبود. عقب نشینی یک عده ترسو بود که با یک عربده آمریکا دست و پاشون را گم کردند و نامه دادند که ما برنامه هسته ای را متوقف میکنیم اما شما اسم ایران را از لیست کشورهای محور شرارت حذف کنید. همین عقب نشینی آمریکایی ها را اینقدر گستاخ کرد نسبت به ما. مگر کره شمالی که عقب نشست در مقابل آمریکا و نیروگاه هسته ای اش را منهدم کرد چه به دست آورد اما ما با ایستادگی مردم و رهبری و دولت پیرو رهبری قدرت و عزت پیدا کردیم. کاش آقای روحانی همینقدر که الان اسم رهبری را چاشنی حرفهایش میکند همان زمان هم تابع نظر رهبر می‌بود تا ما اینقدر هزینه نمیدادیم.
سلام
این اقای روحانی ادعا کرد در فلان تاریخ اب سنگین تولید در فلان تاریخ کیک زرد و ...
که همه تاریخ ها مربوط به قبل سال 84 هست.اگر غلط هست خوب شما مستند این ادعا اقای روحانی تکذیب کنید فقط گفتن عقب افتادیم چیزی ثابت نمیشه یا تعدادی دانشجو جمع بشوند سند نمیشه . اگه متوقف شده بودیم چطور میتوانستیم کیک زرد ؛ اب سنگین تولید کنیم یا تولید نکردیم این اقا دروغ شاخ دار میگه ولی کسی هم این تاریخ ها را تکذیب نمیکنه.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
اگر حافظه امثال جناب روحانی یاری نمی کند،حافظه بزرگ ملت ایران هیچ گاه خیانت دولت اصلاحات را در خصوص انرژی هسته ای ایران فراموش نخواهد کرد.
United States
آقا چرا اینطوری برخورد می کنید؟
آقای روحانی که چیز بدی نگفتن
اتفاقاً راست می گفتن، تازه تیم ملّی فوتبال هم در دوره ی ایشون 3 بار قهرمان جام جهانی شدن!!
تازه ما رشد اقتصادی 2700 درصد داشتیم تو اون سالها!!
تازه عزّت مون انقدر در سیاست خارجی بالا بود که محور شرارت هم نشدیم!!!
تازه انرژی هسته ای رو هم اون موقع تونستیم به 70 درصد غنی سازی برسونیم!!!
بابا بنده خدا خوب میگه!! چرا این همه بهش ایراد می گیرید؟!!
:):):):):):):):):):):)
ميثم شعبانپور
Iran, Islamic Republic of
مسئولين اون زمون با خفت برنامه هسته اي رو متوقف كردند و بعد از سخنراني مقام معظم رهبري مبني بر كساني كه اين جريان رو متوقف كردند خائن به نظام و ملت هستند و بايد پاسخگو باشند...بعد از اين سخنراني ايشون در جمع مردم يزد بود كه مجبور شدن با اكراه و ترس كار رو مجدد شروع كنن....!
ملت ايران از اين گونه عقب نشيني هاي مسئولين در مجامع بين المللي بيزاري مي جويد!
زري
Iran, Islamic Republic of
يک روزي بود که مسئولين ما قانع بودند که اجازه بدهند که ۲۵ سانتريفيوژ ما توي کشور داشته باشيم؛ ۲۵ تا سانتريفيوژ! آنها گفتند نمي‌شود اينها قانع شدند که ۵ تا داشته باشيم، باز هم گفتند نمي‌شود. مسئولان ما قانع شدند که ۳ تا سانتريفيوژ داشته باشيم باز هم گفتند نمي‌شود. امروز گزارش را شنيديم. ۱۱ هزار سانتريفيوژ داريم. اگر قرار بود ما آن عقب‌نشيني‌ها را، آن انعطاف‌ها را ادامه مي‌داديم، امروز از پيشرفت هسته‌اي که هيچ خبري نبود- من مي‌خواهم عرض کنم- اين نشاط علمي هم در کشور قطعا لطمه مي‌خورد. اين نشاط علمي که اين چند سال اخير در کشور به وجود آمده، اين حرکت علمي اين جوانها، اين ابتکارات، اختراعات، پيشرفت‌هاي گوناگون در بخش‌هاي مختلف اين هم لطمه مي‌خورد».

رهبرمعظم انقلاب سوم مرداد ۱۳۹۱ در ديدار مسئولان و کارگزاران نظام
دیشب که ایشون صحبت میکرد من مدام حرص میخوردم و از این همه اعتماد به نفس و غلو کردن ایشون متعجب بودم.
United States
آنچه كه تاكنون مسؤولان محترم - چه آقاى دكتر روحانى و چه آقاى رئيس‌جمهور و مسؤولان ديگر - حقيقتاً زحمت كشيدند، اين است كه با دقّت و ملاحظه جوانب، كار كرده‌اند و حواسشان جمع است كه كارى برخلاف مبانى و اصول انجام نگيرد.

11/8/1382
میتوانید در khamenei.ir ببینید
حسن
آقای روحانی حتما فراموش کرده اند که اینهمه تحریم و فشار برسر برنامه هسته ای نتیجه تلاشهای آقای خاتمی و دولت اصلاحات بین سالهای 81 تا 83 میباشد. امضای پروتکل الحاقی بدون اینکه حق کشور ما در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای به رسمیت شناخته شود و بدتر از آن امضای قرارداد سعدآباد(ترکمنچای دو) و پلمپ تمام سایت های ایران به صورت ظاهرا داوطلبانه (زیرا وقتی ایران سایت نطنز را فک پلمپ کرد با قطعنامه مواجه شد!!) و بدون هیچ امتیاز گیری از طرف غربی از نمونه های این سیاست تدافعی و انفعالی دولت اصلاحات است که نتیجه ی آنها نه تنها منجر به بهبود روابط نشد بلکه منجر به گستاخی بیشتر غرب و صدور چندین قطعنامه شورای حکام علیه کشور در همان سالها بود. به قول رهبر انقلاب نباید ما سنگر به سنگر عفب بنشینیم و دشمن جلو بیاید. آقای روحانی فراموش نکنید چنانچه همان سیاست ادامه پیدا میکرد به جهت تسلیم کردن بیشتر ایران همین تحریمها بازهم وجود داشت با این فرق که امروز برنامه هسته ای که هیچ، ما منع شده در بسیاری از علوم راهبردی دیگر هم بودیم. اما امروز به لطف ایستادگی و مقاومتی که خواست رهبری بود ، غرب نه تنها درخواست تعطیلی سایت نطنز و غنی سازی 3.5 درصد رو ندارد بلکه از 20 درصد هم صحبت نمیکند و تنها درخواست کاهش آمادگی سایت فوردو را دارد.
دوستانی که منفی میدهید لطفا یه نظر بدهید تا ما هم بفهمیم آقای روحانی دیشب بجز توجیه سابقه پر از ایستادگی خود(!!) و شعارهای قشنگ چه راهکار و برنامه ای برای اداره کشور داشت شاید ما نفهمیدیم.
روحانی مناظره !!!!را بد جور به عابدینی باخت وثابت کرد که اصلا انتقاد پذیر نیست چون در پاسخ به سوال: "دولت شما چقدر انتقاد پذیر است" آنچنان از کوره در رفت که مانده بود مجری را به باد کتک بگیرد!!
جناب حسن!
جالبه دفاع جانانه دکتر ولایتی (عزیز) از قطعنامه آتش بس (یا همان جام زهری که مدتهاست با آن درصدد تخریب هاشمی هستند) نه با ادعاهای مجری مواجه میشه و نه با این حملات سنگین!
بعد هم که یک دروغ در آن برنامه مطرح می شود, آقایان با قیافه حق به جانب, توقع دارند که پاسخی داده نشود.
ضمن اینکه سوابق درخشان آقای روحانی از قبل از پیروزی انقلاب و نوفل لوشاتو تا نمایندگی مجلس و معاونت فرماندهی جنگ و شورای امنیت ملی و مجمع تشخیص و خبرگان... بیان یکی از مولفه های موثر در انتخاب است (که بعضی فاقد آن هستند)
بد نیست بیان رهبری در آبان 82 را در نظر بالا درباره اقداماتی که اینطور تخریب کردی می خواندی
Iran, Islamic Republic of
جالبش این بود که وقتی میخواست کمی موضوع رو جمع و جور کنه شهدای هسته‌ای رو هم به اسم خودشون مصادره کرد.
ميثم شعبانپور
Iran, Islamic Republic of
قسمتي از بيانات مقام معظم رهبري ...«همين مسئله‌ انرژى هسته‌اى را كه بايد پشتوانه‌ مستحكم اعتماد به نفس ما ملت ايران مي شد، خواستند وسيله‌اى بكنند براى اينكه اعتماد به نفس را از ما بگيرند. هى فشار آوردند كه بايد اين را تعطيل كنيد، بايد آن را تعطيل كنيد، بايد آن را تعطيل كنيد. رسيدند به كارخانه‌ يو.سى.اف اصفهان، گفتند: اين را هم بايد تعطيل كنيد. آن مقدمات اوّلى است. بنده آن وقت به مسئولين گفتم كه اگر اين حرف را گوش كرديد، فردا خواهند گفت بايد معادن اورانيوم را هم كه توى اين كشور هست، كلاً يك‌جا جمع كنيد بدهيد به ما، تا خاطرجمع شويم كه شما نمي خواهيد بمب اتم بسازيد!اين فرايند عقب‌نشينى البته براى ما يك فايده‌اى داشت- بى‌فايده نبود اين عقب‌نشينى‌ها- فايده‌اش اين بود كه هم خودمان وعده‌ها و حرفهاى رقباى اروپائى و غربى را تجربه كرديم، هم افكار عمومى دنيا تجربه كرد. امروز هر كس به ما مي گويد آقا تعليق موقت بكنيد، ما مي گوئيم تعليق موقت را كه يك بار كرديم؛ دو سال! دو سال تعليق موقت كرديم. فايده‌اش چه شد؟ اول گفتند موقت تعليق كنيد، گفتند تعليق داوطلبانه بكنيد؛ ما هم به خيال موقت و به خيال داوطلبانه، تعليق كرديم. بعد هر وقت اسم از برداشتن تعليق آمد، يك قرشمال بازى‌اى در سطح دنيا درست كردند- در سطح مطبوعات و رسانه‌ها و محافل سياسى- واى، داد، داد، ايران مي خواهد تعليق را بشكند! تعليق شد يك امر مقدس كه ايران اصلاً حق ندارد نزديكش برود! ما اين را تجربه كرده‌ايم؛ ديگر، تجربه‌ جديدى نيست. آخرش هم گفتند: اين تعليق موقت كافى نيست؛ اصلاً بايد به كلى بساط اتمى را جمع كنيد. همين اروپائى‌ها كه مي گفتند شش ماه تعليق كنيد، وقتى اين كار را كرديم، گفتند بايستى جمع كنيد! اين فرايند عقب‌نشينى، اين فايده را براى ما داشت؛ هم براى خود ما تجربه شد، هم براى افكار عمومى دنيا تجربه شد. ليكن عقب‌نشينى بود ديگر؛ عقب‌نشينى كردند.
من همان وقت هم در جلسه‌ مسئولين- كه از تلويزيون پخش شد- گفتم اگر چنانچه بخواهند به اين روند مطالبه‌ پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد ميدان مي شوم؛ همين كار را هم كردم. بنده گفتم كه بايستى اين روند عقب‌نشينى متوقف شود و تبديل بشود به روند پيشروى، و اولين قدمش هم بايد در همان دولتى انجام بگيرد كه اين عقب‌نشينى در آن دولت انجام گرفته بود؛ و همين كار هم شد. در زمان دولت قبل، اولين قدم به سمت پيشرفت برداشته شد؛ تصميم گرفته شد كه كارخانه‌ يو.سى.اف اصفهان راه‌اندازى شود، و راه‌اندازى هم شد، و دنبالش هم بحمداللَّه اين پيشرفت هاى بعدى است تا امروز.» (بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دانشجويان دانشگاه‌هاى استان يزد- ۱۳۸۶/۱۰/۱۳)
جعفرحسینی
باعرض سلام خدمت خواهران وبرادران محترم
بنابردلایلی که جناب آقای دکترروحانی برای دفاع ازانعقاد قردادهای سعدآباد وبروکسل وپاریس آوردند که به طور کلی می شداین استنباط را کرد که از دیدگاه ایشان انعقاد این قردادهابه نفع نظام بوده است
وهمچنین بعد ازمناظره داغ ایشان با آقای قالیباف درنشست سوم درجمله ای گفتندند: من یک نظامی نیستم بنده یک حقوقدانم .
باجمع بندی این مطالب می توان در مورد آقای روحانی به یک نتیجه رسید که:انعقادقرداد های مذکور ازطرف ایشان نشآت گرفته ازطرزتفکر ایشان وموازین فکری است ایشان از آن پیروی میکنند وبراساس همان موازین فکری است انعقادقردادهای هسته ای به نفع نظام جمهوری اسلامی می دانند حال آنکه برای همه ما مسجل است این طور نیست.این که منش فکری ایشان ازکجانشآت میگیرد خودبحثی مفصل دارد .امّابرای بنده بک نکته مبرهن آن است ایشان بیشتر از آنکه برای فعالیت در ارگان عالی اجرایی کشور یعنی دولت مناسب باشندویک رجل اجرایی باشند برای فعالیت در سیستم قضایی می باشند.ایشان بیش از آنکه عنصرمناسبی برای سیستم اجرایی باشند یک تئوری پرداز وناطق خوب هستند.