جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۱۶

پشت پرده مانور جریان خاص درباره دکل نفتی ۸۷ میلیون دلاری

جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 429987
جریان رسانه ای اصلاح طلبان که همواره هزینه های خود را از جیب مفسدان اقتصادی تامین کرده است، برای انحراف اذهان عمومی از ملزم شدن ایران به پرداخت جریمه کرسنت، طی روزهای اخیر یک دروغ بزرگ دیگر را منتشر کرد!
پشت پرده مانور جریان خاص درباره دکل نفتی ۸۷ میلیون دلاری
به گزارش جهان، سید محسن میرشمسی از فعالان رسانه ای، در صفحه شخصی خود نوشت:

اولاً که این ماجرا خبر جدیدی نیست که بعضی انگار فساد تازه‌ای کشف کرده‌اند. این ماجرا سال گذشته هم مطرح شده بود و مدّتی این مسئله را در بوق و کرنا کردند و ماجرا نیز اصلاً اینطور که الان می‌گویند، نیست یعنی دکلی در داخل کشور نبوده که گم شود بلکه یک شرکت ایرانی یک دکل نفتی از یک شرکت خارجی خریداری کرده و پول آن‌را هم پرداخته و موعد تحویل دکل نیز سال ۹۲ بوده اما در موعد مقرر یعنی سال ۹۲ دکلی تحویل شرکت ایرانی نشده است! از سال گذشته نیز نهادهایی درحال پیگیری این مسئله هستند که ببینند اصل ماجرا چه بوده و اکنون نیز یک سال از مطرح شدن داستان سرنوشت نامعلوم دکل ۸۷ میلیون دلاری می‌گذرد. (این هم منبع: tr.im/1b36N)

ثانیاً ما رسانه‌ای‌ها تکنیک‌های جنگ روانی را می‌دانیم و خوب می‌فهمیم تکنیک برجسته‌سازی چیست و چه فوایدی برای جریانات سیاسی دارد. آن دوستانی هم که آشنایی خاصی با مبحث رسانه ندارند، بدانند که تکنیک برجسته‌سازی یعنی بزرگ‌نمایی یک مسئله برای دیده نشدن مسئله یا مسائلی دیگر! حالا وقتی وزیر نفت که از مقصران پرونده فساد کرسنت است، مدتی پس از گاف وزیر ارشاد در اعلام جریمه ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت و نیز قطعی شدن محکومیت متهم اصلی پرونده کرسنت یعنی مهدی هاشمی رفسنجانی، دوباره ماجرای دکل نفتی را آن‌هم در قالب یک فساد تازه کشف شده مطرح می‌کند و یک طیف خاص نیز در حجم گسترده‌ای به آن می‌پردازد، مشخص است که چه سیاستی پشت آن قرار دارد!

علی ایحال سرانجام دکل ۸۷ میلیون دلاری باید مشخص شود و هر کسی که در این زمینه مقصر است، باید به تیغ مجازات سپرده شود؛ هر کس هم می‌خواهد، باشد؛ کسی در این مسئله شک و تردیدی ندارد اما خوب است آنهایی که چشم‌ تیزبین‌شان ۸۷ میلیون دلار این دکل نفتی را می‌بیند اما ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار جریمه فساد کرسنت را نمی‌بیند، بدانند که با جریمه کرسنت می‌توان ۱۵۹ دکل نفتی خریداری کرد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
برای مجلس و نمایندگان آن متاسفم که به چنین فردی رای اعتماد دادند....بهتر است هرچه زودتر درصدد جبران آن برآیند!
رضا
Iran, Islamic Republic of
گویا از نظر نویسنده محترم هشتاد و هفت میلیون دلار پول ناچیزی است
خوب حقم داره تا ٣ هزار ميليارد خيلي فاصله داره!
می دونی 13 میلیارد دلار چقدر میشه؟
یه چیزی حدود 43 هزار میلیارد تومن به نظرت چند برابر 3 هزار میلیارد تومنه؟
چرا مهم ولی اینم در نظر بگیرید که جهاد دانشگاهی در دولت قبل در حال ساخت دکل بود و موفق هم شده بود ولی از 93 واحد دکل سازی جهاد دانشگاهی که هم باعث عدم خروج ارز از کشور برای خرید دکل میشد و هم باعث اشتغال جوانان میشد به لطف وزارت نفت دولت فعلی بخاطر نرسوندن بودجه بهش تعطیل شد هزینه دکلهای ساخت داخل که هم ارز داخلی رو حفظ میکرد و هم اشتغال ایجاد میکرد رو هم کنار اون 87 میلیون دلار بذار که چندتا 87 میلیون دلار صرفه جویی ارزی میشد
علی
با سلام
دکل زمینی که از نظر طراحی و ساخت بسیار ساده بود وبا جهاد قراداد بسته شده بود سر از چین درآورد وایل به حال دکل دریایی. متاسفانه همه شعار می دهند
مش رضا
گویا بنظر شما 159 دکل اصلا هیچی نیست!
با 3000 ملیارد چند دکل می شود خرید؟
نواب
Romania
نمیدونم فقط میدونم فساد پرونده کرسنت ۱۵ برابر پرونده ۳۰۰۰ میلیارده. پس لاید ۱۵ برابر بیشتر رسانه ای بشه. ولی آیا یک صدام پرونده کرسنت رسانه ای شده؟!
یه چیزی هست که نیگن
تاحالا هرچی گفتن راست در اومده
خدا کنه همه درست متوجه بشن
پس .... خوب است
United States
همش 87 میلیون دلار؟ این عددا دیگه به چشم نمیاد
عمار
راستی چرا خبرهای کرسنت رسانه ای نمیشود؟!
اما درمورد دوستانی که بااعداد بازی کردند باید گفت دراین زمینه اختلاسی صورت نگرفته که قیاس میشود خلف وعده شرکت طرف قرداداست که باتوجه به موعد تحویل ،( سال۹۲)باید دولت تدبیر پیگیر تحویل باشد نه اینکه عدم تلاش خود برای تحویل را با تعبیر دیگری مورد سوء استفاده قرار میدهد.
آقایان اگر میخواهید در مجلس وسایر انتخاباتها موفق باشید بروید برای ملت کار کنید تا برایشان ملموس باشد وگرنه باسیاست کی بودکی بود من نبودم کسی به شما اقبال نشان نمیدهد.
.
Iran, Islamic Republic of
ممنون از این جوابیه!
همون طور که اصحاب رسانه و .... هم متوجه شدند ؛ تاثیر خبر ها و حتی دروغ پراکنی در شبکه های مجازی بسیار زیاد شده است،
این تحلیل ها و جوابیه های کوتاه و منطقی توسط شما و پخش کردن آن در همین شبکه ها توسط بچه حزب اللهی ها میتواند تا حدودی جلوی دشمنان رو در رسیدن به اهدافشون بگیره.
با سپاس
دیده بان
جناب سید محسن میرشمسی
خدا قوت برادر