شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲۰

توضیح جدید رئیس جمهور درباره "مکتب ایرانی" یکی از نزدیکان خود

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 141002
رئیس جمهور صبح امروز مجددا مکتب ایرانی را که پیش از این رحیم مشائی مطرح کرده بود توضیح داد و در نقلی متفاوت از آنچه مشائی می گوید، گفت: انديشه اسلام ايراني يعني فهم ايراني از اسلام كه همان انديشه ولايت و امامت و اسلام ناب محمدي در مقابل اسلام آمريكايي و اسلام متحجر است.

 

به گزارش جهان به نقل از  فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان در ادامه سخنان خود  جامعه مهدوي را تنها تئوريی كه توانايي جايگزين شدن با تئوري نظام سلطه را دارد دانست و گفت كه هيچ نظريه‌اي غير از جامعه مهدوي نمي‌تواند جايگزين وضع موجود دنيا شود. 

رئيس جمهور با بيان اينكه نظريات جهاني اسلام و اسلام ايراني كسي را در دنيا ناراحت نمي‌كند، گفت: البته برخي مي‌گويند يك عده قدرتمندانه ناراحت مي‌شوند اما توده مردم مي‌فهمند كه فرهنگ منتشر شده از ايران نزديك به حقيقت است و البته اين خود ستايي و برتري جويي نيست.

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود يادآور شد: امام راحل بسيار زيبا هر 3 مرحله تئوري برنامه ريزي و عمليات را طراحي و عمل كردند و امروز نيز به فضل خدا رهبري عزيز همين كار را مي‌كنند.

وي اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را به پاسخگويي نيازهاي امروز جامعه بشري توصيه كرد و اظهار داشت: بايد به جايي برسيم كه اندشمندان دنيا روزانه منتظر يك حرف جديد از ايران باشند.

رئيس جمهور تاكيد كرد: انديشه اسلامي ايران يعني فهم ايراني از اسلام كه انديشه ولايت و امامت و اسلام ناب محمدي در مقابل اسلام آمريكايي و اسلام متحجر و يك اسلام جهان شمول و مترقي است كه اگر حقيقت آن روشن شود انسان‌ها فوج فوج به سراغ آن مي‌آيند.

احمدي‌نژاد اصل نظام جمهوري اسلامي و اصل امامت و رهبري را برداشتي ايراني از اسلام دانست و با بيان اينكه اصل تاسيس حكومت بر مبناي همين انديشه است، گفت: امروز ايران يك نژاد و جغرافيا نيست بلكه يك فرهنگ است.

رئيس جمهور در پايان ابراز اميدواري كرد به زودي ايران به مرجع نظري و انديشه و برنامه ريزي و مديريت جهاني تبديل شود.
 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این نظریه درسته..ولاغیر
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم آقای احمدی نزاد آمد ابرو را درست کند، چشم را هم کور کرد!
برادر من! آن آقا آمده نظریه غلطی داده، جبرانش هم یک کلمه است: اشتباه کرده!
حال هی شما بیا آن آقا را توجیه کن! مشکل که این گونه حل نمی شود.
ضمنا حضرت امام (ره) بارها مخالفت خود را با ملی گرایی اعلام داشتند و می فرمودند: اساس بدبختی ما ملی گرایی است.
ملی گرایی یعنی تعصبات بیجا نسبت به آداب و رسوم و تفکرات نسل های گذشته. این کار نه با عقل و منطق و نه با علوم پیشرفته امروز قابل دفاع نیست، چرا که بسیاری از عقاید و آداب و رسوم قدیمی به دلیل پیشرفت علم و تکنولوزی منسوخ شده و دیگر کارایی ندارد. البته اسلام بعضی از این آداب و رسوم را که با عقل و منطق جور است قبول و از آن حمایت هم نموده، ولی بعضی از آداب و رسوم که ریشه در خرافه یا آئین های قدیم ایران مانند آتش پرستی و غیره دارد را مردود اعلام نموده است.
ضمنا طبق فرمایش قرآن کریم تنها دین نزد خداوند اسلام است و با آمدن این دین که کاملترین دینهاست، خداوند همگان را به پذیرش آن دعوت نموده. لذا عقل سلیم و منطق حکم می کند که انسان کامل ترین ها را انتخاب کند.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مشائی خود به بیان واضح دلیل بیان این موضوع می پرداخت و این موضوع را به طور واضح بیان می کرد.
در حال حاضر از نظر مردم این حرفهای آقای رئیس جمهور فقط برای پنهان کردن چهره واقعی مشائی است
Iran, Islamic Republic of
درودبراحمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یکبار هم مخالفان استدلال های دکتر احمدی نژاد را کامل میشنیدند و منصفانه قضاوت میکردند که بردن نام ایران در هر جایی میشود ملی گرایی؟
...
Iran, Islamic Republic of
اسلام يك حقيقت معين است كه در قران كريم توسط خداوند متعال تبيين شده است و فرازماني و فرامكاني است نه به دوره معيني بستگي دارد و نه به مرز و خاك و نژاد و مليتي وابسته است تاكيد بر اسلام ايراني ايجاد محدوديت براي اين حقيقت نامحدود است. چيزي به نام اسلام ايراني حقيقت ندارد اسلام نه تنها به ايران محدود نيست بلكه به مسلمانان هم محدود نيست و پيامي است براي همه بشريت و براي هميشه تاريخ. براي آنها كه به اين پيام لبيك گفته اند و آنها كه همواره مخاطب اين پيامند تا به آن ايمان بياورند و به كاروان شتابان و تعالي بخش اسلام عزيز بپيوندند. مخاطبان قران دو دسته اند يكي مومنان و ديگري قاطبه انسانها. هيچ نشاني از محدوديت هاي جغرافيايي ، قومي و نژادي در قران نيست.
به تعبير قران كريم همه انسانها از يك مرد و زن آفريده شده اند و دسته بندي هاي قومي و قبيله اي براي ايجاد امكان شناسايي است و بنابر اين هيچ قومي بر قوم ديگر مزيت ندارد( ايها الناس انا خلقناكم من ذكر و انثي و جعلناكم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اكرمكم عند الله اتقيكم). به نظر مي رسد اين سخنان كه واگويه همان مكتب ايراني آقاي مشائي است به دنبال اهداف و اغراض سياسي خاصي است و ابزاري است براي اين كه صاحبان اين سخنان را به سطح بالاتري از محبوبيت در ميان كساني كه با اسلام فاصله دارند برساند . عليرغم تاكيدي كه فضلاي بزرگوار و علماي اعلام بر اجتناب از اين سخنان داشته اند متاسفانه اين بار روشنتر از قبل و آن هم در محيط دانشگاه اين سخنان تكرار شد كه مي تواند تاثيرات بسيار سوئي در بين دانشجويان و جوانان داشته باشد و باعث انحراف اذهان آنها شود . مسئولان اجرايي بهتر است به حوزه ماموريت و وظايف تعريف شده خود مشغول باشند و در حوزه هايي كه به هيچ وجه صلاحيت ورود به آنها را ندارند وارد نشوند. آقاي احمدي نژاد يا آقاي مشايي در چه سطحي از دانش ديني هستند كه در اين موارد اظهار نظر مي كنند . ذهن مردم و جوانان كه تشنه فهم معارف اسلام است بايد توسط دين شناسان و علماي اسلام شناس سيراب شود ... تكرار اين مطالب كه يك بار به صورت مكتب ايراني و بار ديگر به صورت اسلام ايراني مطرح مي شود بيانگر يك برنامه ريزي حساب شده توسط كساني است كه اغراض سياسي خاص خود را از اين طريق پيگيري مي كنند اگر چه آن را با عبارات مختلفي بيان مي كنند تا از حساسيت ها بكاهند .
Iran, Islamic Republic of
با وجود همه عشق و علاقه اي كه به دكتر دارم ولي در درك اين معنا عاجزم كه چه ضرورتي وجود داره تعريف و تقسيمي را كه قريب 3 دهه هست آن معمار انديشمند انقلاب اسلامي حضرت روح خدا ارائه و بسط و گسترش پيدا كرده بود يعني تقسيم اسلام به ناب و آمريكايي را با ارائه تعريف بسته و منجمد و ابهام آميز "مكتب ايراني" بهم بريزيم و ماهها تلاش كنيم در جهت روشنگري و رفع ابهام كه منظور ما همان اسلام ناب بوده است....
Iran, Islamic Republic of
کاملاً توضیح درستی است
قابل توجه نظر اول : شرع ودین کثرت پذیر نیست اما نمود های فرهنگی کثرت پذیرند . همه تفاوت نمود های فرهنگی لبنانی ها با ایرانی ها را در سفر آقای احمدی نژاد دیدیم و این تفاوت در آداب و رسوم ، رفتارها و... هیچ منافاتی با شیعه بودن لبنانی ها و پیروی از حضرت آقا ندارد.
برداشت ملت ایران از اسلام تنها برداشت صحیح از اسلام در کل جهان است و لبنان هم از همین الگو پیروی کرده است.
امروز ایران اسلامی انسان کامل حکومت های موجود در سرتاسر جهان است.
Iran, Islamic Republic of
به نطر من حقيقت دين اسلام در كتاب آسماني ما قرآن مجيد به وضوح بيان شده است. اسلام ايراني، اسلام عربستاني، اسلام آمريكايي، اسلام.... با حقيقت بي بديل اسلام منافات دارد. بهترين دليل و راهنماي ما قرآن است. اساسا تعصب ملي و قومي با ذات اسلام بيگانه است.
Iran, Islamic Republic of
راست گفته دیگه شما ....می خواهید به رئیس جمهور عزیز ما گیر بدید ...
Iran, Islamic Republic of
ما هر چه داریم از اسلام داریم ..
Iran, Islamic Republic of
با سلام - كار خراب را هر كاري كني درست نميشود
Iran, Islamic Republic of
اين سخن كه اصل امامت و رهبري برداشتي ايراني از اسلام است نظر مستشرقين و حتي ..... است.
Iran, Islamic Republic of
نظر دكتر درست است. فرهنگ اسلامي به پشتوانه فرهنگ، فكر، معنويت، ذوق و ابتكار و خلاقيت ايرانيان متولد شد و رشد يافت. روح و انديشه ايراني است كه معرفت اسلامي را از سرچشمه هاي اصلي آن يعني قرآن و سيره و سنت اهل بيت اخذ كرد و در قالب فرهنگ اسلامي ارائه كرد. نژاد گرايي و نژادپرستي پديده مذمومي است اما واقعيت هاي تاريخي را نيز نمي توان انكار كرد. بدون ترديد معنويت گرايي ، عدالتخواهي و خداجويي ايرانيان تأثير به سزايي در اسلام پذيري آنان داشته و انديشه ايراني فره ايزدي نيز تأثير زيادي بر توسل و تمسك ايرانيان به اهل بيت ع و خاندان عصمت و طهارت داشته است. اما اين بدان معنا نيست كه ايرانيان شيعه را اختراع كرده باشند. بلكه منظور اين است كه اعتقاد ايرانيان به فره ايزدي باعث شد تا خيلي سريع و راحت معنا و مفهوم ولايت و امامت را درك كنند و آن را اشاعه دهند. حتي در دوران پيش از صفويه نيز ارادت و احترام ايرانيان نسبت به خاندان عصمت و طهارت كمتر از دوران صفويه و پس از آن نيست. افكار و آراء احمدي نژاد و حتي مشايي هم با واقعيت هاي تاريخ سازگاري دارد و هم منطبق بر روح فرهنگ اسلامي ايراني است
مشایی یک حرفی زده که بارها توسط رئیس جمهور توجیه، توضیح، تشریح، تایید، تکذیب و ....گردیده و هربار بر ابهامات افزوده شده است!
بجای این همه، اگر میتوانند به مشایی بگویند که در مسائلی که صلاحیتش را ندارد حرفی نزند.
Iran, Islamic Republic of
ما فکر میکردیم مشائی چهار سال دیگر رئیس جمهور میشه ولی از دو سال پیش شد !!..
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی آقای دکتر چه کسی گفته امامت وولایت واسلام ناب محمدی برداشت ایران وایرانی از مکتب اسلام است در این صورت مکاتب دیگر نیز بر همین مبنا توجیه می شود اسلام ناب محمدی مکتب امامت و ولایت از ابتدا بوده وهست به بجای این صحبتها بفرمایید آقای مشایی توهم نظریه پردازی را ازخود دور نموده به کار خود به پردازد
Iran, Islamic Republic of
اظهارات صحیح احمدی نژاد ثابت کرد مشایی درست میگفته
Iran, Islamic Republic of
همه شما متحجر هستید
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا بعضی ها از ایرانی بودن خود گریزانند؟ ما هر چه هم خودمان را دست کم بگیریم و توی سر خودمان بزنیم نمی توانیم توارث و ژنتیک را نفی کنیم. ایرانی هستیم و واقعیت مطلب این است که ایران باعث سرافرازی اسلام شد. و این خواست خداوند متعال بوده که با فتح ایران توسط اعراب بدوی - که هیچ سررشته ای از علم و تمدن نداشتند و نمی توانستند روح بزرگ این شریعت را به مردم دنیا بنمایانند- این دین را گسترش دهد. حالا شما در تحجر خود بمانید و بپوسید خودتان را انکار کنید و این لطف خدا را نادیده بگیرید! ما باید شکرگزار باشیم و به خود ببالیم که خدا ایران و دانشمندان خود را برای گسترش اسلام عزیز و حمایت از اهل بیت معصوم پیامبر برگزیده است. ...