کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیح جدید رئیس جمهور درباره "مکتب ایرانی" یکی از نزدیکان خود

3 آبان 1389 ساعت 13:33

رئیس جمهور صبح امروز مجددا مکتب ایرانی را که پیش از این رحیم مشائی مطرح کرده بود توضیح داد و در نقلی متفاوت از آنچه مشائی می گوید، گفت: انديشه اسلام ايراني يعني فهم ايراني از اسلام كه همان انديشه ولايت و امامت و اسلام ناب محمدي در مقابل اسلام آمريكايي و اسلام متحجر است.


 

به گزارش جهان به نقل از  فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان در ادامه سخنان خود  جامعه مهدوي را تنها تئوريی كه توانايي جايگزين شدن با تئوري نظام سلطه را دارد دانست و گفت كه هيچ نظريه‌اي غير از جامعه مهدوي نمي‌تواند جايگزين وضع موجود دنيا شود. 

رئيس جمهور با بيان اينكه نظريات جهاني اسلام و اسلام ايراني كسي را در دنيا ناراحت نمي‌كند، گفت: البته برخي مي‌گويند يك عده قدرتمندانه ناراحت مي‌شوند اما توده مردم مي‌فهمند كه فرهنگ منتشر شده از ايران نزديك به حقيقت است و البته اين خود ستايي و برتري جويي نيست.

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود يادآور شد: امام راحل بسيار زيبا هر 3 مرحله تئوري برنامه ريزي و عمليات را طراحي و عمل كردند و امروز نيز به فضل خدا رهبري عزيز همين كار را مي‌كنند.

وي اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را به پاسخگويي نيازهاي امروز جامعه بشري توصيه كرد و اظهار داشت: بايد به جايي برسيم كه اندشمندان دنيا روزانه منتظر يك حرف جديد از ايران باشند.

رئيس جمهور تاكيد كرد: انديشه اسلامي ايران يعني فهم ايراني از اسلام كه انديشه ولايت و امامت و اسلام ناب محمدي در مقابل اسلام آمريكايي و اسلام متحجر و يك اسلام جهان شمول و مترقي است كه اگر حقيقت آن روشن شود انسان‌ها فوج فوج به سراغ آن مي‌آيند.

احمدي‌نژاد اصل نظام جمهوري اسلامي و اصل امامت و رهبري را برداشتي ايراني از اسلام دانست و با بيان اينكه اصل تاسيس حكومت بر مبناي همين انديشه است، گفت: امروز ايران يك نژاد و جغرافيا نيست بلكه يك فرهنگ است.

رئيس جمهور در پايان ابراز اميدواري كرد به زودي ايران به مرجع نظري و انديشه و برنامه ريزي و مديريت جهاني تبديل شود.
 


کد مطلب: 141002

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/141002/توضیح-جدید-رئیس-جمهور-درباره-مکتب-ایرانی-یکی-نزدیکان-خود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com