جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۸

دل مردم از مفاسد اقتصادی خون است

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 272449
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من عضو دولت نیستم اما روی سلامت شاکله دولت قسم می‌خورم و بر همین اساس شاکله مجلس نیز پاک است.
دل مردم از مفاسد اقتصادی خون است
به گزارش جهان به نقل از فارس، صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  شنبه شب در برنامه تلویزیونی نگاه یک گفت: دستاورد انقلاب که آن همه شهید،‌ جانباز و ایثارگر برای آن داده‌ایم، یکپارچگی است اما برخی از افراد ارزش وحدت را درک نکرده‌اند و بی‌تفاوت نوعی آرایش می‌گیرند که جامعه قطبی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه مهمترین آفتی است که یک جامعه را با مشکل مواجه می‌کند، خاطرنشان کرد: ما بی‌جا می‌کنیم از رهنمودهای صریح رهبری عدول کنیم و بگوییم خواسته‌ایم حق را بگوییم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: چرا برخی افراد جامعه را قطبی و گروه گروه می‌کنند. این در حالی است که مردم در راه صراط مستقیم حرکت می‌کنند.

صفارهرندی اضافه کرد: بعضی‌ها ادعا می‌کنند حزب ندارند اما در باطن بدترین نوع کار حزبی را می‌کنند و آن نداشتن تابلوی حزبی است.

وی اضافه کرد: وحدت مردم در طول سال‌های پس از انقلاب دشمن را ترسانده و به زانو درآورده است اما برخی رفتارها مانند تفرقه افکنی موجب می‌شود که دشمن شاد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: وقتی سخن از سیاست و قدرت در چارچوب نظام ارزشی به نام اسلام داریم قواعد حاکم بر آن متاثر از شرعیت و دین است. رهبری فرموده‌اند که اتفاقات رخ داده طی روزهای اخیر خلاف شرع است و مردم از این اتفاقات آزار دیدند. بر این اساس نباید سیاست را به حال خود رها کرد بلکه باید سیاست دارای چارچوب باشد.

* افراد نباید به دلیل قدرت و منافع خود دیگران را خراب کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کسی به خاطر قدرت و منابع حزب خود نباید به هر امکانی رقیب را خراب کند.

صفارهرندی بیان داشت: در سال آخر عمر یک دولت استیضاح حتی اگر با سنجیدن و دلایل موجه صورت گیرد، نتیجه عملی مناسبی ندارد و بر این اساس تصدی یک وزارتخانه به دست فردی می‌افتد که تنها چندین ماه وقت دارد.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه من تجربه فعالیت‌های اجرایی داشته‌ام بر این اساس می‌توانم بگویم تا فردی خود را بتواند با شرایط وفق دهد 6 تا 7 ماه زمان نیاز دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در آخر عمر دولت‌ها بی‌انگیزگی در رده‌های میانی کشور به وجود می‌آید که این امر خود نوعی آفت است. شاید اگر افراد تحمل می‌کردند و با وزیر تعامل می‌کردند، این مسیر یک ساله نیز جلو می‌رفت.

صفارهرندی با بیان اینکه موضوع استیضاح وزیر کار خیلی هم به عملکرد خود وزیر برنمی‌گشت، افزود: مجلس بر این امر معتقد بود که وزیر دارد کارش را درست انجام می‌دهد. اما سؤال این بود که چرا فلان فرد زیر مجموعه این وزیر این گونه عمل می‌کند.

* بازی‌های سیاسی موضوع استیضاح را پیچاند

وی اضافه کرد: بازی‌های سیاسی ماجرای استیضاح را پیچاند که بر این اساس وزیر در مجلس رای نیاورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مصالح عمومی یک دولت، مجلس و کشور تحت الشعاع دعواهای شخصی افراد قرار می‌گیرد. مجلس می‌گفت ما می‌خواهیم به وزیر رای بدهیم اما با مجلس برخوردی شد که رای آنها تغییر کرد.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: سیاستمداران باید دارای وسعت نظر باشند که مسائل را با بعد بزرگتری ببینند.

وی با بیان اینکه دل مردم از مفاسد اقتصادی خون است، گفت: اگر کسی علم مبارزه با این نوع مفاسد را بلند کند، مردم برای آن دست می‌زنند. خدا نکند به جای شاد کردن دل مردم کارمان به شعارزدگی برسد و در عمل اتفاقی رخ ندهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر ما هدف‌مان این باشد که دست مفسد اقتصادی را از عرصه قدرت کوتاه کنیم، باید بهترین افراد را جای آن مفسد جایگزین کنیم.

صفارهرندی بیان داشت: با شعار، هیاهو و تحریک مردم را پای کاری بیاوریم و بعد مردم ببینند که آدم‌های مفسد در راس امور بنشینند آنوقت مردم فکر می‌کنند که چیزی گیرشان نیامده و کار اساسی صورت نگرفته است.

وی بیان داشت:‌حق نداریم در مورد آبروی اشخاص در حالی که حقی در اختیار نداریم، دست به افشاگری بزنیم. افشاگری امری مذموم در دین ماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: چه طور می‌شود آبروی کسی را که صرفاً در مظان اتهام است را می‌بریم.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: به یک مسئول می‌گویند صلاحیت ندارد بعد از مدتی مشخص می‌شود که اشتباه بوده بلکه آن کسی که اتهام را وارد کرده خود متهم بوده است.

وی اضافه کرد: با عارضه مفاسد اقتصادی باید با نگاه بیماری برخورد شود اگر کسی بیماری داشته باشد آن بیماری را درمان می‌کند اما پیشگیری همواره مقدم بر درمان است. مشکل ما در مفاسد اقتصادی بزنگاه‌هایی است که از آنها غافلیم که بخشی از آن قانونی، بخشی آئین‌نامه‌ای و بخشی نیز به دلیل انتخاب نشدن افراد شایسته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نوع گزینش‌ها برای مسئولیت‌ها در کشور در برخی موارد به نوعی است که از تصدی امور صالحان درنمی‌آیند. من عضو دولت نیستم اما روی سلامت شاکله دولت قسم می‌خورم و بر همین اساس شاکله مجلس نیز پاک است.

صفارهرندی بیان داشت: امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که اگر فردی فساد اقتصادی، اجتماعی و دیگر فسادها را انجام داد، فسادها عامل سرشکستگی وی شده و نه عاملی برای قدرت و عرض اندام وی.

وی تصریح کرد: وحدت با ولایت انجام می‌شود و اگر کسی وحدت بدون ولایت را داشته باشد، دروغ می‌گوید.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مسئولان بدون پشتوانه حمایت مردم و رهبری نمی‌توانند کاری را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يعني چي مجلس ميخواست به وزير راي بدهد؟! اگر ميخواست راي بدهد چرا به مجلس كشاند؟ اينها همه لج ولجبازيست آقا ما را رنگ نكنيد لطفا!
علی
رنگ کردنی در کار نیست..استیضاح معنایش ساقط کردن نیست، توضیح خواستن است جناب!
رسول
Iran, Islamic Republic of
باسلام
حرف آقای صفار خوب و پسندیده بود. اما جان برادر حالا چرا ؟ آن موقع که جرم اثبات نشده ای را در تلویزیون اعلام می کنند شما ها سکوت می کنید بایستی منتظر این بد اخلاقی های امروز هم باشید
Iran, Islamic Republic of
اولا شما موقعی که درباره مرتضوی که در مظان اتهام بود اون حرفها زده می شد هیچ موضعی نگرفتین اما درباره برادر لاریجانی یه دفعه یاد آبروی مومن افتادید باز هم جای شکر داره .. ثانیا اینکه بخاطر برخورد بد با مجلس وزیر رای نیاورد اصلا موجه نیست .. انسانهای دین دار بخاطر یک عمل باطل یک حق رو زیر پا نمیذارن .. پس این توجیه تراشی های شما برای مجلسی ها چیه من نمی فهمم ..
حامد
مفاسد اقتصادی در هیچ دولتی گرفته نشد.اما در دولت فعلی هم جدی گرفته نشد
رشتی
اقای صفار راجع به مفاسدی که قبل از 84 در روزنامه کیهان مقاله مینوشتی به نتیجه رسیدی -- به ما هم بگو
میثم
Iran, Islamic Republic of
اقااز این 300 بدهکار دانه درشت بانکی چه خبر که با پول بیت المال جولان میدهند.
Iran, Islamic Republic of
اي گفتي اي گفتي ولي متاسفانه با خون دل اين مردم دارند ميليادر مي شوند و عجب اشتهايي هم دارند كه سير نمي شوند ايا مابايد بعد از 33 سال كه از انقلاب مي گذرد دغه دغه هايمان اين باشد !!!! يا سازندگي. مردم دارند ما را به كجا بردند الان بايستي اين مسائل در مملكت وجود داشته باشد و ايران رابايد جزوه بهترين كشورهاي دنيا مي كرديم تازه بايد مسايل در مملكت حل كرد! اين را از مسئولين به پرسيد