پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سازمان‌مبارزه بامفاسداقتصادی درآستانه تولد

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 461404
بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصاد بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

بر این اساس، اولین دستور کار جلسه علنی امروز ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث است.

وکلای ملت علاوه بر این تقاضای رسیدگی به طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تقاضای رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را نیز طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی خواهند کرد. بر این اساس در صورت موافقت مجلس جزئیات این طرح در کمیسیون بررسی می شود.

نمایندگان علاوه بر این گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را نیز بررسی خواهند کرد.

بر این اساس، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تطبیق رسمی اسناد دولتی بیگانه، لایحه اساسنامه مرکز منطقه‌ای همکاری دستگاه‌های مبارزه با فساد کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو، لایحه موافقتنامه انتقال محکومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان، لایحه موافقتنامه انتقال محکومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقتنامه استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و قبرس، گزارش کمیسیون قضایی درباره لایحه معاهده انتقال محکومین به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و گزارش کمیسیون قضایی درباره لایحه تشریفات یا پروتکل انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین ایران و ترکمنستان، که روز گذشته بررسی خارج از نوبت آن به تصویب رسیده بود امروز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *