سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
در آستانه هفته بيست‌وسوم رخ داد

هشدار جدي سازمان ليگ به دولت !

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 156673
سازمان ليگ اسپانيا در آستانه هفته بيست‌وسوم لاليگا نسبت به دخالت دولت اسپانيا در پخش تلويزيوني بازي‌ها و سود حاصل از آن هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از رويترز، ليگ حرفه‌اي فوتبال در اسپانيا (LFP) در صورت دخالت دولت در پخش آزاد بازي‌هاي اين هفته و ايجاد محدوديت در شبكه‌هاي شرط‌بندي و بخت آزمايي در اين رابطه پخش كل بازي‌ها را در سراسر جهان ممنوع اعلام خواهد كرد.
شركت‌هاي تلويزيوني بخش خصوصي در اسپانيا براي داشتن حق پخش و امتياز بازي‌هاي لاليگا مبالغ هنگفتي به سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال اسپانيا پرداخت مي‌كنند و اين در حالي است كه هر ماه سود سرشاري از همين كانال نصيب دولت مي‌شود.

از اين پس قرار بر اين است كه فدراسيون فوتبال اسپانيا آزادانه حق پخش فوتبال را به شبكه‌هاي تصويري در سراسر جهان بفروشد و از كمپاني‌هاي معروف شرط بندي نيز ۲۵ درصد سود خالص دريافت كند.
فوتبال در اسپانيا به معناي واقعي آن به يك صنعت تبديل شده و دولت در اين كشور نمي‌تواند از چنين منبع سودآوري چشم پوشي كند اما از آنجا كه اين صنعت به طور كامل مردمي است نمي‌تواند در آخرين مرحله يعني درآمدزايي، رنگ دولتي به خود بگيرد. اگر بازي‌هاي اين هفته نيز دخالت و سايه دولت را پشت سر خود احساس كند در پروژه تحريم سازمان ليگ قرار گرفته و هرگز پخش نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *