جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۶

نیم میلیون نفر به جمعیت بیکاران کشور اضافه شد +نمودار

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 456076
گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور که در سال اول دولت بیش از ۳۰۶ هزار نفر کاهش یافته بود، در سال دوم دولت روحانی روند معکوس گرفته و ۴۷۸ هزار نفر افزایش یافته است.
نیم میلیون نفر به جمعیت بیکاران کشور اضافه شد +نمودار
به گزارش جهان به نقل از مشرق، مرکز آمار از افزایش ۴۷۸ هزار نفری تعداد بیکاران کشور طی یک سال اخیر خبر داد.

گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور که در سال اول دولت بیش از ۳۰۶ هزار نفر کاهش یافته بود، در سال دوم دولت روند معکوس گرفته و ۴۷۸ هزار نفر افزایش یافته است.

افزایش ۱۶۴ هزار نفری تعداد بیکاران از ابتدای دولت یازدهم/ افزایش نیم میلیون نفری بیکاران طی یک سال اخیر

گزارش مرکز آمار از ۲ روند متضاد در جامعه بیکاران کشور در ۲ سال اخیر حکایت دارد. بدین ترتیب در حالی که در سال اول دولت تعداد بیکاران در حد قابل توجهی کاهش یافته و در تابستان سال گذشته نرخ بیکاری تک‌رقمی شده بود؛ در یک سال گذشته روند آن کاملا معکوس شده و تعداد بیکاران در حد نیم میلیون نفر افزایش یافته است.

آمارهای اعلام‌شده نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور در ۲ سال اخیر بیش از ۱۶۴ هزار نفر افزایش یافته است.

مطابق گزارش مرکز آمار از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، در تابستان سال ۱۳۹۲، تعداد جمعیت بیکار کشور ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار نفر و نرخ بیکاری ۱۰.۴ درصد بود.

آمار بیکاری در دولت یازدهم

در تابستان سال ۱۳۹۳ به عنوان اولین سال عملکرد دولت، تعداد بیکاران و نرخ بیکاری به طور قابل توجهی کاهش یافت به طوری که تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۲۵۷ هزار نفر رسید که ۳۰۶ هزار نفر کمتر از آخر دولت دهم بود و نرخ بیکاری هم برای اولین بار در سالیان اخیر به ۹.۵ درصد رسید و تک‌رقمی شد.

در گزارش جدید مرکز آمار از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال، تعداد بیکاران با جهشی تقریبا نیم میلیونی به ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار نفر افزایش یافته است. بدین ترتیب تعداد بیکاران کشور در ۲ سال اول دولت یازدهم ۱۶۵ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ارشمیدس
Iran, Islamic Republic of
توصیه به بیکاران:
خرید پراید با وام 25 م و شغل شریف مسافرکشی...
من مشکل اشتغال 100 روز حل میکنم
Iran, Islamic Republic of
درسال اول باوجود بی کار شدن تعداد زیادی از کارگران ساختمانی چند درصد از آنها که سر کار ماندند بیمه کردند که جز. اشتغال محسوب شد ولی چند میلیون کارکر ساختمانی بی کار شده چون بیمه نبودند در آمار بی کاری محسوب نشدند
در دولت .. گر سابق چه قدر به نرخ بیکاران افزوده شد؟. البته منظور آمار مستند و دقیقه نه آمار ...
علی
Iran, Islamic Republic of
نرخ بیکاری چه جوری حساب می کنند ؟این امار ده درصد از کجا امده ؟مگر 2800000 نفر بیکار نداریم.می خواهم این را بگویم چرا با اصطلاحات بازی می کنید وقتی که میزان بیکاری که به حد بحرانی رسیده است.
صادق
اون آقایی که در دانشگاهها رو باز کرد تا همه برن دانشجو بشن الان باید بیاد و جواب فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی رو بده. اگه نتونه جواب بده باید محاکمه بشه