کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیم میلیون نفر به جمعیت بیکاران کشور اضافه شد +نمودار

26 آبان 1394 ساعت 16:52

گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور که در سال اول دولت بیش از ۳۰۶ هزار نفر کاهش یافته بود، در سال دوم دولت روحانی روند معکوس گرفته و ۴۷۸ هزار نفر افزایش یافته است.


به گزارش جهان به نقل از مشرق، مرکز آمار از افزایش ۴۷۸ هزار نفری تعداد بیکاران کشور طی یک سال اخیر خبر داد.

گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور که در سال اول دولت بیش از ۳۰۶ هزار نفر کاهش یافته بود، در سال دوم دولت روند معکوس گرفته و ۴۷۸ هزار نفر افزایش یافته است.

افزایش ۱۶۴ هزار نفری تعداد بیکاران از ابتدای دولت یازدهم/ افزایش نیم میلیون نفری بیکاران طی یک سال اخیر

گزارش مرکز آمار از ۲ روند متضاد در جامعه بیکاران کشور در ۲ سال اخیر حکایت دارد. بدین ترتیب در حالی که در سال اول دولت تعداد بیکاران در حد قابل توجهی کاهش یافته و در تابستان سال گذشته نرخ بیکاری تک‌رقمی شده بود؛ در یک سال گذشته روند آن کاملا معکوس شده و تعداد بیکاران در حد نیم میلیون نفر افزایش یافته است.

آمارهای اعلام‌شده نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور در ۲ سال اخیر بیش از ۱۶۴ هزار نفر افزایش یافته است.

مطابق گزارش مرکز آمار از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، در تابستان سال ۱۳۹۲، تعداد جمعیت بیکار کشور ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار نفر و نرخ بیکاری ۱۰.۴ درصد بود.

آمار بیکاری در دولت یازدهم

در تابستان سال ۱۳۹۳ به عنوان اولین سال عملکرد دولت، تعداد بیکاران و نرخ بیکاری به طور قابل توجهی کاهش یافت به طوری که تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۲۵۷ هزار نفر رسید که ۳۰۶ هزار نفر کمتر از آخر دولت دهم بود و نرخ بیکاری هم برای اولین بار در سالیان اخیر به ۹.۵ درصد رسید و تک‌رقمی شد.

در گزارش جدید مرکز آمار از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال، تعداد بیکاران با جهشی تقریبا نیم میلیونی به ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار نفر افزایش یافته است. بدین ترتیب تعداد بیکاران کشور در ۲ سال اول دولت یازدهم ۱۶۵ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.


کد مطلب: 456076

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/456076/نیم-میلیون-نفر-جمعیت-بیکاران-کشور-اضافه-نمودار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com