جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵

عصبانیت ضدانقلاب ازانتخاب روحانی /اکثريت اشتباه مي‌کنند!

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 293256
جمهوري اسلامي توهم جنبش سبز را به خاک سپرد.
عصبانیت ضدانقلاب ازانتخاب روحانی /اکثريت اشتباه مي‌کنند!
به گزارش جهان، شبکه اينترنتي بالاترين که از نقش‌آفرينان اصلي در فتنه سال 88 بود ضمن درج اين مطلب نوشت: گروه‌هايي که مدعي جنبش بودند با شرکت در انتخابات و پذيرش صحت و سلامت آن- آن هم با 976 هزار رأي که قابل جا به جايي بود [7/50 درصد آراي برنده انتخابات]- جنبش سبز را با دستان خود به خاک سپردند و دفن کردند.

بالاترين در مطلب ديگري با بيان اينکه که «کسي متوهم نشود، شخص عوض شده و نه سيستم سياسي» افزود: روحاني نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي است.

از سوي ديگر گويانيوز ديگر وبسايت اينترنتي وابسته به محافل ضدانقلاب معتقد است: جمهوري اسلامي اين‌بار هم حماسه‌اي خلق کرد که بازيگرانش شامل طيف گسترده‌تري از اپوزيسيون بود که در زمين جمهوري اسلامي به بازي پرداختند تا اوامر و خواستهاي جمهوري اسلامي براي مشارکت حداکثري فراهم شود. بنابراين ترديدي نيست که [آيت‌الله] خامنه‌اي پيروز بزرگ اين انتخابات است. اين به منزله همه‌پرسي براي مشروعيت نظام بود.

از سوي ديگر پايگاه اينترنتي خودنويس وابسته به اپوزيسيون معتقد است: تحريم‌کنندگان انتخابات شکست سنگيني خوردند و با وجود تلاش و فعاليت آنان، مردم در ايران پاي صندوق‌هاي رأي رفتند. البته به گفته هنريک ايبسن نروژي، اکثريت همواره اشتباه مي‌کنند(!) با اين وجود واقعيت اين است که خط تحريم انتخابات شکست خورد.

خودنويس در مطلب ديگري نوشت: حاکميت اندکي هم زحمت به خود نداد که آراي جليلي را بالا ببرد. اگر از مدتي پيشتر غبار اوهام خودانگيخته را مي‌نشانديم، روشن شده بود خيال اين که رهبر در نظر دارد جليلي را از صندوق بيرون بياورد، صرفا پرداخته ذهن ما بوده است. در شمارش آرا حتي بخود زحمت ندادند که آراي جليلي را اندکي بالاتر گزارش کنند.

خودنويس اضافه مي‌کند: حماسه سياسي که درباره انتخابات گفته شد، از جمله مهر پايان به جنبش سبز و شعار رأي من کو بود. با توجه به اينکه اکنون افکار عمومي و بخصوص راي‌دهندگان به آقاي روحاني بر اين باور هستند که در شمارش آرا تقلبي صورت نگرفته، اين پرسش جدي مطرح شده که آيا ادعاي مخالفين نظام براي تقلب در انتخابات چهارسال پيش صحيح بوده است؛ و چرا اين‌بار مخالفين چنين ادعايي را مطرح نمي‌کنند؟

خودنويس در ادامه نوشت: حسن روحاني در طول شانزده سالي که از عمر سياسي اصلاح‌طلبي مي‌گذرد، نه تنها هيچ‌گونه تمايلي به اين جريان سياسي نشان نداده بود، بلکه در بعضي موارد در مقابل اصلاح‌طلبان نيز موضع‌گيري کرده بود. اما شرايط انتخابات به سمتي رفت که اصلاح‌طلبان ترجيح دادند تا از نامزد خود عارف بخواهند که وي به نفع روحاني کناره‌گيري کند. کناره‌گيري عارف نشان داد که اصلاح‌طلبان فاقد انسجام و توان سياسي براي حضور در قدرت هستند. بنابراين حمايت اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني در ديد وي نه به معني يک ائتلاف سياسي بلکه به خاطر نياز آنان ديده شد.

در همين حال راديو اسرائيل در تحليل خود تصريح کرد: اغلب تحليل‌گران در ارزيابي‌هاي خود درباره انتخابات ايران متحمل شکست سخت و ضربات جدي شدند. آنها خيال مي‌کردند حکومت جليلي يا قاليباف را به رياست‌جمهوري مي‌رساند.

حاکميت و مردم سالهاست اپوزيسيون را دنبال خود مي‌دوانند
 
 
برگزاري باشکوه و حماسي انتخابات، محافل اپوزيسيون مدعي تقلب و طرفدار تحريم انتخابات را دچار آشفتگي کرده است.

پايگاه اينترنتي اپوزيسيون دراين‌باره از قول يکي از عناصر اپوزيسيون (کاظم علمداري) تصريح کرد که شرکت گسترده مردم ايران در انتخابات باعث انفعال و سرگرداني اپوزيسيون شده است.

وي مي‌نويسد: چرا اپوزيسيون در انتخابات در «دقيقه نود» تصميم مي‌گيرد، نظرياتش را عوض کند و فکر مي‌کند که نظرات امروزش درست‌تر از نظرات دو روز پيش، دو هفته پيش، و دو ماه پيش او است و مي‌تواند او را به مطالباتش نزديک‌تر کند؟ به دليل اينکه او برنامه‌ريز جامعه و سياست‌هاي خود نيست. او تشکلي ندارد که با بدنه جامعه در تماس مستقيم باشد، افکارعمومي را بسنجد و بر‌ آن اساس برنامه‌ريزي کند و يا بتواند نقش تعيين‌کننده‌اي بر رفتار انتخاباتي مردم داشته باشد. به عبارت ديگر، اپوزيسيون سرگردان است. او براي جامعه برنامه‌ريزي و سياست‌ورزي نمي‌کند و جامعه او را به دنبال خود مي‌کشاند.

وي اضافه کرد: مي‌توان پرسيد که چرا مردم به فکر مي‌افتند که در انتخابات شرکت کنند؟ زيرا، يا حکومت بطور غيرواقعي(!) در مردم اميد بهبود ايجاد مي‌کند. حکومت خواستار مشارکت وسيع مردم است.

«ايران امروز» با ابراز تحليلي از مشارکت حماسي مردم با وجود پيش‌بيني اپوزيسيون مبني بر کم‌رونق بودن انتخابات، اين موضوع را به فضاسازي و استقبال نظام نسبت مي‌دهد و مي‌نويسد: اين‌چنين است که در چند روز باقي مانده به برگزاري انتخابات موج جديدي راه مي‌افتد که مي‌تواند بخشي از اپوزيسيون را با خود همراه کند و بسياري از نظريه‌پردازان براي سومين‌بار در توجيه آنچه رخ مي‌دهد نظرات خود را تغيير مي‌دهند تا با تغييرات روزانه جامعه منطبق شوند. اين وضعيتي است که سياستمداران اپوزيسيون را به جاي برنامه‌ريزي و سازماندهي براي دگرگوني‌هاي سياسي و اجتماعي و پي‌گيري مطالبات مردم، تابع فضاهاي ايجاد شده در جامعه مي‌کند.

گويانيوز ديگر وبسايت ضدانقلابي نيز در تحليلي آميخته به آشفتگي مدعي شد جمهوري اسلامي همان‌گونه که قصد کرده بود انتخاباتي بدون تقلب را به جهان نشان داد تا تقلب [؟!] انتخابات پيشين را به ادعايي غيرقابل اثبات تبديل کند. اين‌بار نامزدها را با عبور از فيلتر شوراي نگهبان دست‌چين کردند [!] جمهوري اسلامي بدين ترتيب ادعاي تقلب را به توهم تبديل کرد. [آيت‌الله] خامنه‌اي با رئيس‌جمهور کردن [!] روحاني به اپوزيسيون فهماند که به رغم سياه کردن خروارها کاغذ، مسائل حاکميت را نمي‌فهمد و اغراق مي‌کند.

گويانيوز افزود: برنده بزرگ انتخابات [آيت‌الله] خامنه‌اي است و بازنده‌ترين بازيگر در اين ميان مانند هميشه گروه‌هاي اپوزيسيون هستند که سرگردان يافتن برادرزاده‌هاي کوچک و در تب و تاب هستند اکنون شايد حاکميت ديگر حتي نيازي به حصر موسوي و کروبي هم نداشته باشد.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *