شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲۶
۲۱
چرا فقط پیام قرمزها دوماه محروم شد؛کرار نه؟!

رفتار سوال برانگیز کمیته انضباطی در باره کرار

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب: 408500
به نظر میرسد جریانهای مشکوک بسود تیم خاص در حال تکرار است. بخشش رفتار جاسم کرار با آن همه کارهای زشت مقابل سایپا چه توجیهی دارد؟ آیا رفتار ناپسند پیام صادقیان که به مراتب کمتر از وی بود و دوماه محروم شد و سکوت در مورد رفتار زشت کرار تبعیض آشکار در کمیته انضباطی فدراسیون نیست!؟
رفتار سوال برانگیز کمیته انضباطی در باره کرار
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : در سه هفته اخیر سه اتفاق بسود تیم استقلال در لیگ برتر رقم خورد تا این تیم همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند و به نوعی صدای اعتراض سایر مدعیان قهرمانی را در آورد.

در بازی استقلال مقابل سایپا به گفته کارشناسان یک پنالتی بسود سایپا گرفته نشد و مدافع استقلال هم کارت قرمز نگرفت!

در بازی هفته پیش این تیم مقابل پیکان گل کاملا صحیح پیکان مردود اعلام شد و در این هفته در حالی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل اعتراض های کرار به داور در بازی با سایپا او را ۲ جلسه از همراهی استقلال محروم کرده بود، به یکباره شب پیش از بازی این تیم مقابل گسترش حکم این هافبک عراقی به حالت تعلیق درآمد!؟

اتفاقی که مطمئنا شائبه های زیادی در مورد حمایت فدراسیون فوتبال از تیمی مثل استقلال به همراه داشته باشد. جالب این که نام کرار در سایت سازمان لیگ هم در بین محرومان لیگ وجود داشت...

توجه کنید در روز 4 شنبه در سایت این سازمان آمده بود: به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، اسامی محرومان به شرح زیر است:
آرش برهانی-جاسم کرار (انضباطی)-استقلال تهران و....

اخراج و درگیری جاسم کرار با فغانی در بازی سایپا و رفتار وی پس از بازی آنقدر زشت بود که صدای قلعه نویی، مدیر استقلال و بازیکنانش را در آورد و کمیته انضباطی وی را دو جلسه محروم کرد ولی محرومیت وی در کمال ناباوری شب پیش از بازی این تیم مقابل گسترش حکم این هافبک عراقی به حالت تعلیق درآمد!؟

   اینکه باشگاه استقلال و کمیته انضباطی آن هیچ واکنش درخوری به «بی‌اخلاقی» جاسم نشان نداد به کنار اما اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تنها دو جلسه او را محروم کرد و حالا همان دو جلسه ناقابل را نیز بخشیده، جای تامل دارد.
 
هنگامی که پیام صادقیان، هافبک جوان پرسپولیس در اوایل فصل در بازی با فولاد خوزستان به داور بازی به شدت اعتراض کرد و رفتاری زشت انجام داد بسیاری از اهالی فوتبال معتقد بودند که صادقیان باید با محرومیتی جدی روبه‌رو شود و همین گونه شد و این بازیکن مدت زیادی محروم شد اما بخشش محرومیت جاسم کرار امیدمان را ناامید کرد و ناخواسته پرسشهایی را در اذهان تداعی کرد.
 
«جاسم کرار» در بازی با سایپا از داور بازی به خاطر اعتراض شدید کارت زرد دریافت کرد. وقتی فغانی پس از رفتارهای زشت «جاسم» کارت زرد دوم را به او نشان داد و او را از زمین اخراج کرد، هافبک عراقی آبی‌پوشان دست بردار نبود و چه بسا اگر او را مهار نمی‌کردند، پتانسیل این را داشت که از خجالت فغانی در همان مستطیل سبز دربیاید.
 
اگرچه دیدن چنین رفتارهای زشت و کوچه‌بازاری «جاسم کرار عراقی» برای فوتبال‌دوستان ایرانی چندان تعجب‌آور نیست، ولی بسیار دردناک است. «جاسم» باید بداند فوتبال‌دوستان ایرانی نه تنها حاضر نیستند جایی برای او در دل‌شان باز کنند بلکه با دیدن رفتارهای مشمئز کننده اش، او را خاری در چشم فوتبال ایران می‌دانند.

سعید مظفری زاده داور سابق در مورد تعلیق حکم کمیته انضباطی درباره کرار گفت: با این شرایط و وقتی احکام کمیته انضباطی کوچکترین اهمیتی ندارد چه بهتر است که این کمیته تعطیل شود و حداقل هزینه های این کمیته صرف پرداخت معوقات دو ساله داوران شود. البته چه خوب بود رئیس کمیته داوران هم در این شرایط نامه ای به آقای تاج می نوشت و پاسخ رئیس سازمان لیگ درباره داوری ها را می داد.

اما متاسفانه ترس از به خطر افتادن جایگاه دوستان در هیات رئیسه این قدر زیاد شده که دفاع از داوری به فراموشی سپرده می شود. تعلیق حکم محرومیت کرار چراغ سبز به بازیکنان و مربیان برای حملات شدیدتر به داوران است که اجازه ش از سوی فدراسیون فوتبال صادر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
چرا همیشه همه چیز بسود استقلال رقم می خورد؟ فدراسیون بی.....برخورد..
محمد
تا کفاشیان استقلالی و همیشه خندان هست فوتبال ما به جایی نمی رسد...
میلاد
در فوتبال فقط صدای باند بازی ..مافیا ..ناکامی ..دعوا و...به گوسپش می رسد
نادری
نتایج مسابقات مشخص شده است .. یادتون رفت دو سال پیش پنالتی الکی روی مجیدی در بازی فولاد قهرمانی رو از سپاهان گرفت...
حمیدی
چرا ذوب آهن رو نمی گید که در بازی سال 87 توسط عیسی اندوی با تبانی 4 گل الکی خورد و قهرمانی رو به استقلال داد...
یلدا
آیا دریافت ر...داور دربی در امارات صحت دارد ؟ آقای ت ...چرا پیگیری نمی کنید...
محمد
ایول جهان حرف دل مارو زدید از وقتی فوتبال پولکی شد مافیا دست به کار شدند چرا پیش از این تیم پرسپولیس همواره قهرمان می شد
استقلال بدون داور هم قهرمانه ولی رفتار کرار زشت بود
Iran, Islamic Republic of
تحليلتون كاملن جانبدارانه بود... زشته ...خودتونو رنگي نكنيد
محسن
چرا حقیقت را نمی پذیرید - نویسنده واقعیت را گفت ... رنگ تیم شما از 15 تیم دیگر رنگی تره چون ما...این مسائل رو بچه های دبستانی هم می دانند اگر سایپا می برد الان مدعی بود ، اگر پیکان می برد در قعر جدول نبود اگر گسترش میبرد هم همینطور ..فوتبال حرفه ای شد شما فکر میکنید فوتبال هنوز هم دو رنگ است..تا کی...کثیف...واقع گرا باشید...
انصاف
راست میگه!!!!!!!؟؟؟ فقط از این تیم خاص بنویسید ؟ سپاهان- فولاد -تراکتور -سایپا ودیگران که مهم نیستند!؟ پرسپولیس هم که قعرنشینه-حقیقت همیشه تلخ است - اتفاقا مطلب روشن وشجاعانه بود
چرا ناراحتید بابا ؟؟!!!!!!!!!
این استقلاله و این است قدرت امیر خان قلعه نویی !!!!!!!!!!!!!!!
امين
آره .اقتدار استقلال و امير قلعه نويي با كمك داور ، فدراسون ، كميته انظباطي
رضا
پارسال تو لیگ یک بازیکنان تیم ابومسلم دو بار اعتصاب کردند و هر دو بار قبل از بازی با پیکان و فرهاد کاظمی بوده و امسال در بدو ورود فرهاد کاظمی به تیم راه آهن یهویی بازیکنان پدیده اعتصاب میکنند !اونم قبل از بازی با فرهاد کاظمی ! البته تو تیم پدیده دوستان ، بازیکنان و مربیان همکار کاظمی زیاد هستند! تقبل ال..
مححمدزاده رفیق شیش گروهبان استقلال است همین
رضا
پارسال تو لیگ یک بازیکنان تیم ابومسلم دو بار اعتصاب کردند و هر دو بار قبل از بازی با پیکان و فرهاد کاظمی بوده و امسال در بدو ورود فرهاد کاظمی به تیم راه آهن یهویی بازیکنان پدیده اعتصاب میکنند !اونم قبل از بازی با فرهاد کاظمی ! البته تو تیم پدیده دوستان ، بازیکنان و مربیان همکار کاظمی زیاد هستند! تقبل ال..
مجتبی
پیام صادقیان پس از چهار بار که به صورت عمدی بازیکنان را میزد محروم شد...البته اگه یادتون باشه
علی
کرار چهل بار هم بیشتر کار زشت کرد ....مجید جان
مجتبی
کرار هر چهل بار محروم شده بود...ولی پیام چی
محسن
امان از مافیای کثیف فوتبال
کاری نکرد که
شما ببینین ترکی چطوری بدون هیچ اغماضی کارت دومو داد به کرار در حالی که خطای رو پا کرار احتمال شکستگی پاشو داشت و واسه یه بازیکن ساق پا یعنی همه چی حق داشت عصبی شه
انقدم به قلعه نویی حسودی نکنین بابا