جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

امسال چقدر لباس مارکدار وارد کشور شد؟

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 275714
۱۶۲۷ تن لباس مارکدار و ۱۷ میلیون و ۵۸۶ هزار دلار سرمایه. این رقم ورودی و خروجی لباس و ارز در سال ۹۱ بود که به گفته مسئولان گمرک کشور، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کمتر شده است.
امسال چقدر لباس مارکدار وارد کشور شد؟
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، که بر اساس آمار گمرک در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۱ واردات انواع پوشاک به کشور از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۵.۵ و ۹.۷ درصد کاهش یافته است. در این میان، امارات، چین و ترکیه سه مبدا اصلی واردات پوشاک به کشور در این مدت بودند؛ به طوری که سهم این سه کشور از واردات ارزشی پوشاک به ترتیب به ۳۴.۴، ۲۲.۸ و ۱۱.۱ درصد رسید.

پوشاک از اقلامی محسوب می‌شود که بالاترین حجم قاچاق را به کشور دارد. مرکز پژوش‌های مجلس در آخرین گزارش خود درباره واردات پوشاک اعلام کرده که محموله‌های کشف شده پوشاک قاچاق در سال ۱۳۸۹ سه برابر کل حجم واردات قانونی این کالاها بوده است.

مرکز پژوش‌های مجلس همچنین با اشاره به رشد شدید قاچاق پوشاک به کشور اعلام کرده که طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ قاچاق پوشاک به کشور رشد ۵۰۰ درصدی داشته است. پیشتر نیز معاون پیشگیری و هماهنگی امور استان‌ها و سازمان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده بود که در سال ۱۳۸۹ بیش از ۶۰ هزار پرونده درباره قاچاق پوشاک تشکیل و بیش از ۸۰ هزار نفر در این زمینه دستگیر شدند.

آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیش از ۹۳۰۰ واحد تولیدی پوشاک با سرمایه‌گذاری ۴.۱ هزار میلیارد تومانی در کشور فعال هستند و بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر نیز در این صنعت فعالیت می‌کنند. عمده پوشاکی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شود مربوط به واردات پوشاک‌های برند می‌شود که معمولا هم قیمت‌های بالایی در بازار ایران دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
به خدا ما مریض نیستیم بریم جنس مارک دار بخریم. ولی باور کنید برای من یک عدد پیراهن مردانه آسین بلند گیر نمی آد. یا آسینش بلنده و تنش گشاد یا آسین کوتاه و تنش متناسب. ولی برم مارکدار بگیریم متناسب.

جنس ها هم که بهتره چیزی نگم.
آشغال تولید میکنیم میگیم چرا مردم ارز از مملکت خارج میکنن. اگر قراره آشغال بخرم که یه کی پول دار شه ترجیح میدم جنس خوب بخرم ارز از مملکت خارج شه