سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

میزان درآمد وصولی گمرک ایران چه مقدار است؟

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب: 483907
معاون گمرک ایران گفت: گمرک ایران در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول کرد که با توجه به کاهش ۲۲ درصدی واردات قابل قبول است.
میزان درآمد وصولی گمرک ایران چه مقدار است؟
به گزارش جهان، فرود عسکری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سامانه جامع امور گمرکی اظهار داشت: اجرای این طرح نقش مهمی در ترویج فرهنگ درستکاری، مبارزه با فساد، شفاف‌سازی اطلاعات و کاهش زمان ترخیص کالا و هزینه داشته است.

وی با اشاره به استفاده گمرکات ایران از کارشناسان خبره گفت: استفاده از کارشناسان خبره برای ترخیص کالا نقش مهمی در شفاف‌سازی فعالیت‌های گمرکی دارد که در این راستا این طرح در برخی گمرک‌ها اجرایی و به‌زودی در گمرک بوشهر عملیاتی می‌شود.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران  افزود: اجرای طرح یاد شده سبب افزایش درآمد گمرکی شد، بة‌گونه‌ای که درآمد گمرکی به 11 هزار و 300 میلیارد تومان  در سال گذشته رسید که این رقم تا دی‌ماه 7 هزار میلیارد تومان بود.

عسکری افزود: با توجه به کاهش 22درصدی واردات کالا در سال گذشته وصول 11 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد در گمرک ایران قابل قبول است.

وی از اجرای پنجره واحد تجاری فرامرزی در گمرکات خبر داد و افزود: در اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های مرتبط با ارائه خدمات گمرکی در یک نقطه متمرکز و  خدمات مطلوب گمرکی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند.
تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *