جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۳

فاز جدید بایکوت کالاهای اسرائیلی با دستور احمدی نژاد

پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 122946
احمدی نژاد در اقدامی قابل تقدیر فاز جدید بایکوت کالاهای اسرائیلی را کلید زد.البته امیدواریم مدیران و مسئولین ذیربط بجای بایکوت کالاهای اسرائیلی دستور رئیس جمهور را بایکوت نکنند.کاری که تا پیش از این با دیگر مصوبات و آئین نامه های مرتبط با تحریم کالاهای اسرائیلی می کردند.
بایکوت کالاهای اسرائیلی به سرعت در اقصاء نقاط دنیا در حال فراگیری است.با این حال هنوز جامعه ما با اینکه همواره علمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی است، در تحریم کالاهای اسرائیلی از دیگران عقب تر است.

به گزارش جهان هنوز بسیاری از کالاهای اسرائیلی هستند که به سادگی در بازارهای ایران به فروش می رسند و حتی بدتر از آن علیرغم مغایرت با قانونی، در صدا و سیما تبلیغ می شوند.

طی چند سال گذشته تعدادی از رسانه ها و مخصوصا جریانات دانشجویی نسبت به تبلیغ و توزیع کالاهای اسرائیلی اعتراضات جدی داشته اند.

در همین رابطه احمدی نژاد در اقدامی قابل تقدیر فاز جدید بایکوت کالاهای اسرائیلی را کلید زد.البته امیدواریم مدیران و مسئولین ذیربط بجای بایکوت کالاهای اسرائیلی دستور رئیس جمهور را بایکوت نکنند.کاری که تا پیش از این با دیگر مصوبات و آئین نامه های مرتبط با تحریم کالاهای اسرائیلی می کردند.

با ابلاغ احمدی نژاد تبلیغ کالاهای رژیم صهیونیستی در صدا و سیما ممنوع شد و همچنين وزارت امورخارجه موظف شده است گزارش روند فعاليت کميته مذکور را ساليانه به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارائه کند. 

بر همین اساس بنا بر گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس ماده واحده اين قانون، تبصره ماده ‌٨ قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين مصوب ‌١٩ /‌٢ /‌٦٩ حذف و چهار تبصره به آن اضافه مي‌شود.

بر اساس اين قانون، وزارت خارجه موظف است در فرصت‌هاي مقتضي در مجامع جهاني و اجلاس‌هاي بين‌المللي از جمله سازمان کنفرانس اسلامي و اجلاس غيرمتعهدها، طرح تحريم کالاهاي رژيم صهيونيستي را مطرح و جهت درج در بيانيه‌ها و قطعنامه‌ها پيشنهاد دهد.

همچنين کميته تخصصي مرکب از وزارتخانه‌هاي امور خارجه، امور اقتصادي و دارايي، بازرگاني، اطلاعات، نفت، بانک مرکزي و سازمان صدا و سيما تشکيل مي شود تا فهرست کامل شرکت‌ها و مؤسسات و کمپاني‌هاي صهيونيستي در سطح جهان و فهرست اشخاص حقوقي و حقيقي موضوح تحريم رابه صورت شفاف ظرف دوماه از تصويب اين قانون ارائه و به صورت ساليانه و يا حسب ضرورت به روزرساني کند.

همچنين وزارت امورخارجه موظف شده است گزارش روند فعاليت کميته مذکور را ساليانه و همچنين مقتضي به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارائه کند.

همچنين سازمان صداو‌سيما موظف است طبق فهرست ارائه شده توسط کميته تخصصي از تبليغ هرنوع کالاي شرکت‌هاي صهيونيستي خودداري کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب این که قانون بود؛ باید ابلاغ میکرد.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مسئوليني كه براي دانشگاه آزاد سينه چاك مي كنند ! بيايند و همپاي مردم و دانشجويان از اين اقدام حمايت كنند ... امام فرمود اگر هر مسلمان يك سطل آب به سمت اسرائيل بريزد ، آب او را خواهد برد پس اي امت مسلمان بپاخيزيد كه سحر نزديك است ...
Iran, Islamic Republic of
اگه تونستن جلو فروش کوکاکولا رو بگیرن . . .
Iran, Islamic Republic of
خواهشمند است روزانه یک کالای اسرائیلی را در سایت خود معرفی کنید تا برخی مسئولین بفهمند بایکوت یعنی چه ؟
Iran, Islamic Republic of
مردم با غیرت باید خودشون شروع کنند مثلا من قبلا درباره نوکیا که اسرائیل هست اطلاعی نداشتم یه گوشی نوکیا داشتم که بلافاصله ردش کردم رفت - تو برند های دیگه هم جز سی پی یو کامپیوترم (اینتل) بزودی اقدام میکنم
Iran, Islamic Republic of
پس این نوشابه های کوکاکولا و نستله و ... که در فروشگاه ها هستند چیه؟!
حرف زیاد شنیدیم ، تا عملش رو نبینیم باور نکنیم!
Germany
چاقو دسته خودش را نمیبره ! وارد کنندگان کلان این کالاها بنده یا مردم دیگر که نیستند کسانی اند که....، این نمایشها....
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا

در محله مان سالهاست برای خرید نوشابه غیر از کوکا و اسپرایت و فانتا مصیبت داریم خصوصا بدون قند زمزم اصلا وجود ندارد و سال هاست که جلوی سوپر ها دیواری از کوکا کولا ایجاد می کنند
چشم م... روشن
Iran, Islamic Republic of
آقا گفتن مارادونا رو ول كنيد م... و ل... را بگيريد نماينده هاي اصول گرا را بگيريد اسرائيل به تمام مقدسات قسم نمیتونه كاري كنه مشكل گل به خودي هاست
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراييل. ملت ايران همانند گذشته مثل همه اقدامات دولت از اين اقدام ارزشي و ضد صهيونيستي با جان و دل حمايت مي كنند.
Malaysia
پس از انقلاب اسلامی کالاهای این رژیم وارد کشور نمی شه. ایران حتی مک دونالد و ک اف سی هم نداره که مواد اولیه خودشون را از کشورهای ضد مسلمان تهیه می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ماحتي آب چشمه هاي ايران را به اسم نستله مي نوشيم!!