جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۳

فتوای مقام معظم رهبری در مورد یک کالای صهیونیستی

+سند
شنبه ۲۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 125159
مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتائی در مورد استفاده از کالای موتورولا که وابستگی به رژیم صهیونیستی دارد تصریح فرمودند استفاده از این کالا در مملکت اسلامی شرعا اشکال دارد.
به گزارش جهان مقام معظم رهبری در پاسخ به این سوال که آیا توزیع و مصرف کالای شرکت موتورولا که وابستگی شدیدی به دولت غاصب صهیونیست دارد جایز است یا خیر، می فرمایند:باید از معاملاتی که به نفع دولت غاصب اسرائیل که دشمن اسلام و مسلمین است،خودداری شود و وارد کردن و ترویج کالاهای آنان که از ساخت و فروش آن سود می برند، برای هیچکس جائز نیست و همچنین برای مسلمانان نیز خرید آن کالاها به خاطر مفاسد و ضررهائی که برای اسلام و مسلیمن دارد جائز نیست. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بر اساس این فتوا مصرف بسیار دیگری از کالاهای صهیونیستی مانند نستله و نوکیاو....که منافع زیادی به رژیم صهیونیستی می رساند و متاسفانه بسیار زیاد و در هر مغازه و فروشگاهی نیز یافت می شود و در صدا و سیما تبلیغ می شود شرعا اشکال دارد.
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی استفاده از کالایی شرعا اشکال دارد اجازه وارد شدن آن را به ایران می دهیم.حتی اگر بسیار ضرر کنیم و مجبور باشیم مشابه این کالا را از کشوری دیگر با قیمت گزافتر وارد کنیم باید این کار انجام شود و در واقع باید عدم مصرف کالاهای صهیونیستی را در بین مردم فرهنگ سازی کرده و جا بیندازیم.
Iran, Islamic Republic of
ایکاش اسامی همه اجناس و موادی که به دلایل فوق خرید آنها اشکال دارد اعلام شود تا همه مطلع شوند .
Iran, Islamic Republic of
پاسخ عام است و مربوط ( يا نامربوط) به اين شركت نيست. اصولا تشخيص موضوع و مصداق با مرجع نيست
Iran, Islamic Republic of
مگر پپسی کولا ، کوکا کولا ، نستله ، آدیداس و ... اسراییلی و یاحامی اسراییل نیستند پس چرا باید در کشور ما به این فراوانی یافت شوند؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
ان كسي كه افاضه فيض كرده اند بداند كه مصداق در سوال مشخص شده است اما ايشان جواب را عام تر داده اند
Iran, Islamic Republic of
اگه اشكال شرعي داره پس چرا اينا خيلي راحت وارد كشور ميشن و در كشور شركت و نمايندگي دارن
پس چرا وارد کشور میشه؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این جوری نمیشه باید خودمان بهترین کالاها را در سطح جهانی تولید کنیم.
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک متخصص در زمینه شبکه های بی سیم باید عرض کنم که متاسفانه و بدبختانه اسرائیل در صنعت مخابرات پیشرفت بسیار زیادی دارد و تجهیزات شرکت موتورولا بعنوان تجهیزات بی سیم پلیس و سایر ارگانهای نظامی و حکومتی در حال استفاده هستند.
و باز هم بدبختانه به همین سادگی ها هم قابل جایگزینی نیستند. موتورولا فقط گوشی موبایل تولید نمی کند. این گوشی ها درصد بسیار کوچکی از تجهیزات این شرکت در ایران را پوشش می دهند.
ما کی قراره از یک مصرف کننده صرف به تولید کننده علم و فناوری تبدیل بشیم. رایجترین آنتی ویروس های دنیا روسی و اسرائیلی و آمریکایی هستند.. و ما با استفاده از اونها و با اطمینان به صحت عملکرد اونها دو دستی اطلاعات خودمون و مجموعمونو در اختیارشون میگذاریم و فکر می کنیم که خیلی زرنگیم که داریم از نسخه کرک شده اونها استفاده می کنیم. غافل از اینکه این قفل ها رو اونها خودشون برای ما شکستن تا ما رو تو دام خودشون بندازن و ما رو تخلیه کنن.
مردم عزیز باید تحریمشون رو از خونه هامون شروع کنیم و به فکر تولید جایگزینشون توسط خودمون باشیم..
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه ما تحریم کردن را بلد نیستیم و حاضر نیستیم به خاطر خوشی زود گذر کمی سختی بکشیم یا از یک کالایی که استفاده کردنش وجود حیاتی هم نداره بگذریم تا آنها که برای نابود کردن اسلام ناب وکشتن مردم بیگناه کمر همت بستن را به سود کلان نرسونیم
Iran, Islamic Republic of
کارشناس الکترونیک هستم؛
بی سیم های نیروی انتظامی همه موتورلا هستند
تو کل کشور
آی سی های دقیقی داره که متاسفانه هیچ جایگزینی براشون وجود نداره، ان شا الله به زودی خودمونتولید کنیم
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوست عزيزي كه گفتند:
اگه اشكال شرعي داره پس چرا اينا خيلي راحت وارد كشور ميشن و در كشور شركت و نمايندگي دارن

بايد عرض كنم كه تا آن بخش كه براي آقايان و آقازاده ها منفعت داشته باشد اشكالي ندارد و حلال است خارج از اين محدوده اگر باشد اشكال دارد