سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۲۱

بایکوت جهاني کالاهای اسرائیلی و ماجرای غم انگيز یک خبر در ايران

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 118579
بایکوت جهاني کالاهای اسرائیلی و ماجرای غم انگيز یک خبر در ايران
درحالی که بسیاری از کشورهای اروپائی و عربی و آمریکای لاتین به بایکوت کالاهای اسرائیلی روی آوردند، تحریم این کالاها در ایران همچنان با کم کاری و سستی و اهمال مسئولین همراه است.

اخیرا تعدادی از تشکل های مردمی در کشور سوئد اقدام به تحریم کالاهای صهیونیستی کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان این در حالی است که پیش تر برخی کشورهای اروپائی دیگر از جمله ایتالیا نیز اقدام به بایکوت این کالاها کرده بودند.

تشکل های مردم نهاد ترکیه ای نیز کالاهای صهیونیستی را تحریم کردند و به دولت فشار آوردند تا این تحریم ها را در سطح ملی پی گیری کند.

معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا هم روز گذشته در بیانیه ای صراحتا اعلام کرد که کلیه کالاهای اسرائیلی تحریم می شوند.

همچنین در ماه گذشته جمعی از روشنفکران برجسته جهانی که اغلب آنها نیز یهودی بودند در اطلاعیه ای اعلام کردند که کالاهای اسرائیلی باید تحریم شوند.

پیش تر اتحاديه‌هاي تجاري انگليس خواستار تحريم کالا‌هاي صهيونيستي شدند و دادگاه اروپايي بروکسل نيز سه ماه پيش اعلام کرد که کالا‌هاي توليد رژيم صهيونيستي مشمول ماليات و تعرفه‌هاي بالاتر گمرکي مي‌شوند. 

گفته می شود طی چند ماه گذشته دست کم 17 واحد توليدي تنها در شهرک يهودي‎نشين "معاله آدوميم" واقع در کرانه باختري بدنبال اين تحريم‎ها تعطيل شده‎اند. 

با این حال در ایران که همواره پرچم مبارزات ضد صهیونیستی را در دست داشته، تحریم کالاهای اسرائیلی با سستی و تعلل بسیار انجام می شود، و به جرات می توان گفت که در این زمینه از دیگر کشورها عقبتر است.

اخیرا اخباری در خصوص ارتباط یک شرکت دارویی داخلی با تجار اسرائیلی منتشر شده که اتفاقا بازتاب گسترده ای هم در رسانه های داخلی داشت.

نکته تاسف برانگیز این است که در همین ایامی که کشورهای اروپائی و بسیاری از کشورهای آسیائی و عربی و آمریکای لاتین پی گیر بایکوت کالاهای اسرائیلی هستند، معاون وزیر بهداشت بجای برخورد با این شرکت متخلف داخلی، در پاسخ به پرسش رسانه ها در خصوص ارتباط این شرکت داروئی با شرکت های صهیونیستی می گوید که وظیفه وزارت بهداشت نظارت بر این شرکت ها نیست و عملا از پی گیری موضوع سرباز می زند.

گرچه داستان غم انگیز بایکوت کالاهای اسرائیلی در ایران، تنها به این خبر ختم نمی شود و متاسفانه سالهاست که دولت در تامین مطالبات مردم در تحریم کالاهای اسرائیلی، تعلل کرده است. تا آنجا که یک شرکت صهیونیستی که از مقامات جنگی رژیم جایزه حمایت از اسرائیل دریافت می کند به سادگی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی کالای خود را تبلیغ می کند.
https://jahannews.com/vdciyvaz3t1azw2.cbct.html
jahannews.com/vdciyvaz3t1azw2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی جای تاسف داره واقعاً که!
Iran, Islamic Republic of
صداوسیما مدتهاست که بله!!!
Iran, Islamic Republic of
ما از دولت احمدي نژاد بيش از اينها انتظار داريم البته شايد هم اينجا دستهاي ديگه اي دركارند
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از او نها نمایندگی دارند .ولی مردم بشناسند خرید نمی کنند .از وقتی فهمیدم نوکیا واینتل و اچ پی صهیونیستی هستند از اون ها خرید نمی کنم حتی اگر سود مالی برام داشته باشه
Netherlands
در اروپا اینگونه حرکات مردمی و اغلب برخلاف سیاستهای دولتهاست. در هلند که چند روز قبل به تصمیم سارمان حقوق بشر جهت سرزنش صهیونیستها رای منفی داد، در صدی از مردم باشرکت در تظاهرات و اطلاع رساتی در مورد شرایط زندگی در سرزمینهای اشغالی و حیله های اشغالگران و نشاندادن راه های مبارزه، جدا در خط اول مبارزه اند و همسر رئیس سابق بانک مرکزی اروپا در یکی از این تظاهرات مورد اهانت پلیس قرار گرفت و خبر ساز شد. اما در این حرکات مسلمین نقش اندکی دارند. مغربیها در مغازه های خود شوید و خرما و شرون(نوعی خرمالو) و...صهیونیستها را میفروشندو مکدونالد میخورند و کوکا مینوشند و اگر هوا گرم باشد زیر لب فدای لب تشنه ات میگویند! اگر نهی از منکر کنی ، میگویند که "" کاسبی همین است""! و دولتهای و تجار کشور های اسلامی در این فکرنیستند که خرمالو و شوید(بعنوان نمونه)را جهت مبارزه افتصادی ، حتی بزیان ،وارد بازار اروپا کنند. مردم ما باید آموزش ببینند تا در این موارد ساده ، همراه دولت باشند و بخصوص در سیاستهای پیچیده و موفق بیشتر تفکر کرده کمتر حرف بزنند.
تو اکر می دانستی
که چه دردی دارد
که چه زخمی دارد
خنجر ار دست عزیزان خوردن
از من خسته نمی پرسیدی
آی ای مرد
چرا تنهائی؟
Iran, Islamic Republic of
یکباره بفرمائید همه مارکهای خارجی صهیونیستی هستن!!!!
در ضمن خدمت شما عارضم که چند وقت پیش دولت گرامی اعلام کرد که طبق گزارشات وزارت اطلاعات کالاهائی که در تلویزیون تبلیغ میشن ربطی به کالاهای رژِیم صهیونیستی نداره.پس لطفآ کاسه داغتر از آش نشوید
Latvia
جنایات رژیم صهیونیستی رابا نخریدن کالا های حامیان اسراءیل محکوم کنیم
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مراجع تقلید باید فتوا بدهند اینجوری تاثیرش بیشتر و فراگیرتر میشه.
Iran, Islamic Republic of
تحریم وقتی کارساز میشه که مردم استفاده نکنن!
وقتی مردم جنس خارجی (اسرائیلی) رو به جنس ایرانی ترجیح میدن، از دولت چه انتظاری دارین؟!
هرچند تحریم کالاهای اسرائیلی وظیفه مجلس هست نه دولت!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
من در زمینه این کالاها مطالعات زیادی داشته ام و مثلا نستله که صدا و سیما نیز اقدام به تبلیغ کالاهای خطرناک آن را کرده است قطعا با صهیونیست ها روابط به شدت نزدیکی دارد اگر کسی شک دارد با بنده مکاتبه کند تا منابع بیشتری در اختیارش قرار دهم.
الان درصد کمی از کالاها صهیونیستی بودنشان ثابت شده است و اگر حتی زمانی یک کالا بماند که استفاده از آن حلال باشد همان یکی را استفاده میکنیم ان شاء الله. گرچه در این وسط اراده حرف اول را میزند اگر پدران مسلمان ما تنباکو را تحریم کردند ما نیز باید بتوانیم طبق سخن امام روح الله با سطل های خود اسرائیل را غرق کنیم. اصل اراده است تعهد است باید بدانیم که داریم چه میکنیم دست کودکان و قلب پدران و مادران مسلمان را نشانه نگیریم با پول خود...
ضمنا مراجع بزرگوار این کالاها را تحریم (حرام) دانسته اند مراجعه کنید به
muslimstudent.blogfa.com
از کسانی که مرد این ره نیستند میخواهیم به جای آیه یأس خواندن یک کنار بنشینند و سکوت پیشه کنند...
یاعلی(ع)مدد....
Iran, Islamic Republic of
خیلی زشته ما پول گلوله های اسراییل رو بدیم.
اطلاع رسانی بیشتری کنید.
یا سلام .برادر بهتره اول یه چرخی تو ویلاگ ها وسایت های ضد صهیونیستی بزنی بعد ببینی که مراجع عظام خیلی وقته که در این مورد نظر دادند.میتونی برای روشن شدن قضیه به وبلاگ زیر مراجعه کنی.
www.antisahyonism.blogfa.com
Iran, Islamic Republic of
وقتی رئیس سازمان بازرسی میگه ما هیچ ارتباطی بین نستله ایران و اسرائیل پیدا نکردیم چه توقعی از دولت هست...
Iran, Islamic Republic of
فتواي مراجع تقليد هم وجود دارد كه خريد كالاي اسرائيل اشكال شرعي دارد.
ما با هر بار خريد كالاهاي اسرائيلي پولمان را براي اسرائيل ذخيره مي كنيم
Iran, Islamic Republic of
الان در اکثر مراسم های دولتی نوشابه صهیونیستی توزیع می شود مثلا اکثر مراسم های مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما
Turkey
من تعدادی از این محصولات را از یک روزنامه ی ترکیه برداشته ام که انها در این روز نامه و با مشخص نمودن اسامی این شرکتهای صهیونیستی خواستار بایکوت آنها در کشورشان شده اند .محصولات کرافت و آدامس _نستله و مگی و نس کوئیک _دانت ودانینو _انواع چیپس لییز دوریتوس _خمیر دندان سیگنال صابون لوکس_ داو _جیف_ لیپتون ومگنوم . و خیلی محصولات دیگر که دانسته و ندانسته از آنها استفاده می کنیم . و خیلی از این محصولات را در تبلیغ تلوزیونی کشور خودمان دیده ایم که باید از این مسئله بر خودمان متاسف شویم .به امید نابودی رژیم قاتل خونخوار وحشی اسرائیل .
United Kingdom
ظاهرا اصل کار کوکاست نه نستله.
Iran, Islamic Republic of
دیر بجنبیم بقیه از ما جلو میزنند
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مارک های معروف سهامدارانش میتوانند تعدادی اسراییلی هم باشن
Iran, Islamic Republic of
چگونه می گین مرگ بر اسرائیل؟ درصورتی ک اجازه دادین کالاهای منفور ترین دولت بنیامین نتان یا هو ی انتر وارد ایران بشه؟!
Iran, Islamic Republic of
این همه ضد نقیض از کجاست؟مرگ بر اسرائیل را راحت بیان میکنید اونوقت کالای اونا اینجا چه غلطی میکنه؟