کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایکوت جهاني کالاهای اسرائیلی و ماجرای غم انگيز یک خبر در ايران

18 خرداد 1389 ساعت 7:40


درحالی که بسیاری از کشورهای اروپائی و عربی و آمریکای لاتین به بایکوت کالاهای اسرائیلی روی آوردند، تحریم این کالاها در ایران همچنان با کم کاری و سستی و اهمال مسئولین همراه است.

اخیرا تعدادی از تشکل های مردمی در کشور سوئد اقدام به تحریم کالاهای صهیونیستی کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان این در حالی است که پیش تر برخی کشورهای اروپائی دیگر از جمله ایتالیا نیز اقدام به بایکوت این کالاها کرده بودند.

تشکل های مردم نهاد ترکیه ای نیز کالاهای صهیونیستی را تحریم کردند و به دولت فشار آوردند تا این تحریم ها را در سطح ملی پی گیری کند.

معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا هم روز گذشته در بیانیه ای صراحتا اعلام کرد که کلیه کالاهای اسرائیلی تحریم می شوند.

همچنین در ماه گذشته جمعی از روشنفکران برجسته جهانی که اغلب آنها نیز یهودی بودند در اطلاعیه ای اعلام کردند که کالاهای اسرائیلی باید تحریم شوند.

پیش تر اتحاديه‌هاي تجاري انگليس خواستار تحريم کالا‌هاي صهيونيستي شدند و دادگاه اروپايي بروکسل نيز سه ماه پيش اعلام کرد که کالا‌هاي توليد رژيم صهيونيستي مشمول ماليات و تعرفه‌هاي بالاتر گمرکي مي‌شوند. 

گفته می شود طی چند ماه گذشته دست کم 17 واحد توليدي تنها در شهرک يهودي‎نشين "معاله آدوميم" واقع در کرانه باختري بدنبال اين تحريم‎ها تعطيل شده‎اند. 

با این حال در ایران که همواره پرچم مبارزات ضد صهیونیستی را در دست داشته، تحریم کالاهای اسرائیلی با سستی و تعلل بسیار انجام می شود، و به جرات می توان گفت که در این زمینه از دیگر کشورها عقبتر است.

اخیرا اخباری در خصوص ارتباط یک شرکت دارویی داخلی با تجار اسرائیلی منتشر شده که اتفاقا بازتاب گسترده ای هم در رسانه های داخلی داشت.

نکته تاسف برانگیز این است که در همین ایامی که کشورهای اروپائی و بسیاری از کشورهای آسیائی و عربی و آمریکای لاتین پی گیر بایکوت کالاهای اسرائیلی هستند، معاون وزیر بهداشت بجای برخورد با این شرکت متخلف داخلی، در پاسخ به پرسش رسانه ها در خصوص ارتباط این شرکت داروئی با شرکت های صهیونیستی می گوید که وظیفه وزارت بهداشت نظارت بر این شرکت ها نیست و عملا از پی گیری موضوع سرباز می زند.

گرچه داستان غم انگیز بایکوت کالاهای اسرائیلی در ایران، تنها به این خبر ختم نمی شود و متاسفانه سالهاست که دولت در تامین مطالبات مردم در تحریم کالاهای اسرائیلی، تعلل کرده است. تا آنجا که یک شرکت صهیونیستی که از مقامات جنگی رژیم جایزه حمایت از اسرائیل دریافت می کند به سادگی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی کالای خود را تبلیغ می کند.


کد مطلب: 118579

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/118579/بایکوت-جهاني-کالاهای-اسرائیلی-ماجرای-غم-انگيز-یک-خبر-ايران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com