شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
برگزاری لیگ امارات با نام جعلی «خلیج ع ر ب ی»؛

ایران‌ستیزی اماراتی‌ها و اصرار فوتبالی‌ها بر اردوهای حاشیه خلیج فارس

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 289242
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی اردوی خود را در امارت برگزار می‌کند که این کشور در ادامه ایران‌ستیزی‌های خود نام جعلی«خلیج ع ر ب ی» را برای لیگ امارات در نظر گرفته است.
ایران‌ستیزی اماراتی‌ها و اصرار فوتبالی‌ها بر اردوهای حاشیه خلیج فارس
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»،‌ کمیته برگزاری مسابقات لیگ فوتبال امارات تصمیم گرفت از فصل بعد نام این رقابت‌ها را از لیگ برتر «اتصالات» به نام جعلی «خلیج ع ر ب ی» تغییر دهد.

این تصمیم در حالی در ادامه ایران ستیزی اماراتی ها اتخاذ شده که از دو سال قبل، ورود بازیکنان ایرانی را به لیگ خود ممنوع کرده اند.

همچنین در حالی که ایران از مدت ها قبل برای دیدار دوستانه با عراق در امارات برنامه ریزی کرده بود، باز هم این کشور با کارشکنی مانع از برگزاری این دیدار دوستانه شد.

این نخستین بار نیست که اماراتی ها به دلایل سیاسی دیدارهای دوستانه ایران را یکطرفه لغو می کنند، بلکه سال گذشته نیز در ادامه سفر احمدی نژاد به ابوموسی، دیدار دوستانه خود با ایران را کنسل کردند.

سیاسی کردن ورزش توسط اماراتی ها بارها تکرار شده است، اما متاسفانه برخی از مسئولان ورزش کشورمان بی تفاوت نسبت به این رفتارها بر ادامه تعاملات ورزشی با این کشور تاکید دارند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی اردوی آمادگی خود را در امارات برگزار می کند که بارها از سوراخ آنها گزیده شده است.

آیا پیش از این که اردوهای تیم ملی در خارج از کشور برگزار می شد، عملکرد بهتری نداشتیم؟ آیا لزوم داشتن یک تیم ملی موفق صرف هزینه های هنگفت و برگزاری اردو در کشورهایی مانند امارات است؟ آیا روزهایی که نسل طلایی فوتبال ایران با اقتدار به جام جهانی صعود کرد، خبری از اردوهای اروپایی و عربی بود؟

واقعاً مشخص نیست که چرا فدراسیون فوتبال با وجود مناطق مختلف آب و هوایی در ایران، به دنبال برگزاری اردوهای آمادگی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ همچنین در شرایطی که کشور و ورزش با مشکل ارزی روبروست، به نظر می رسد این اقدام فدراسیون فوتبال جز هدر دادن سرمایه های کشور و زیر سوال بردن شان کشور هیچ سودی نداشته باشد.


تیم ملی فوتبال ایران در حالی در امارت اردو زده که گرمای هوای دبی به حدی است که با نظر کارلوس کی روش، ملی پوشان امروز در سالن سرپوشیده تمرین کردند؛ آیا واقعا برای تمرین در سالن ورزشی لازم به پرداخت این همه هزینه بود؟


مطمئناً این مسئله در همین جا و برای تیم ملی به پایان نمی رسد و باید در آستانه فصل جدید لیگ برتر هم منتظر چنین اقداماتی از سوی باشگاه های لیگ برتری باشیم.



با نزدیک شدن به لیگ سیزدهم باز هم تیم های لیگ برتری صنعتی و دولتی هر یک راهی یکی از کشوهای حاشیه خلیج فارس می شوند و مسئولان ورزشی در مقابل اعتراضاتی که هر ساله تکرار می شود، پاسخی جز سکوت نمی دهند.



به نظر می رسد مسئولان ورزش کشور و فراکسیون ورزش باید بیش از گذشته بر نحوه برگزاری اردوهای تیم های ملی و باشگاهی نظارت داشته باشند تا این تیم ها با پول بیت المال اقدام به برگزاری چنین اردوهایی در خارج از کشور نکنند.



بهتر است به جای اینکه با چنین اردوهای پر هزینه ای برای رسیدن به تیم های برتر فوتبال دنیا تلاش کنیم، به دنبال برنامه ریزی های صحیح مدیریتی باشیم؛ بهتر است مسئولان فدراسیون فوتبال در برگزاری اردوها کمی هم به منافع ملی توجه کنند و تمام اختیارات و تصمیم گیری ها را بر عهده کی روش که با فرهنگ و سیاست ایران بیگانه است، قرار ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *