شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۳

دولت سراغ بازنشستگان سالمند رفته است

سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 329290
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتصابات دولت اعتدال نمی‌بینیم، گفت: دولت بازنشستگان سالمند را به کار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در جلسه علنی مجلس در مخالفت با کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، رفتار دولت در زمینه به‌کارگیری بازنشستگان را غیرقابل دفاع دانست و گفت: در حالی که دولت شعار اعتدال را سر می‌دهد اما در انتصابات آن اعتدال نمی‌بینیم. در حال حاضر استفاده از بازنشسته‌ها ممنوع است، مگر در موارد استثنا که دولت این استثنا را به قاعده تبدیل کرده و حتی از سالمندان بازنشسته استفاده می‌کند.

وی انتصاب‌ افراد مختلف بازنشسته در دولت را افراط دانست و گفت: ما نباید در مقابله با این افراط دولت تفریط کنیم؛ بلکه مجلس باید از طریق مذاکره دولت را سر راه بیاورد و نباید به این خاطر قانونی وضع کنیم.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: رئیس مجلس هیئتی را برای مذاکره با دولت در مورد به کارگیری بازنشستگان مامور کند تا با تیغ قانون در ابتدا سراغ دولت نرویم و اگر گفت‌وگو و مذاکره جواب نداد، بعد از آن از اختیار قانونی استفاده می‌کنیم.

توکلی با بیان اینکه در همه جای دنیا دوره کار با امید به زندگی نسبت دارد، تصریح کرد: قبل از انقلاب امید به زندگی ۵۳ سال بود که بعد از انقلاب این میزان به ۷۳ سال افزایش یافته است و این یعنی فاصله بین سن بازنشستگی با امید به زندگی بالا رفته است و این میزان بالا باعث ورشکستگی بیمه‌ها می‌شود و بیمه‌ها نیز برای مقابله با ورشکستگی از میزان دریافت‌ها می‌کاهند و بازنشستگان نیز به علت کم بودن حقوق به شغل دوم روی می‌آورند.

وی سن بازنشستگی در کشور را پایین دانست و گفت: درست زمانی که نیروها با تجربه می‌شوند و می‌توانند میوه بدهند، بازنشست می‌شوند در حالی که همین اواخر و در جریان اعتراضات فرانسوی‌ها، سن کار را از ۴۰ سال به ۴۵ سال افزایش دادند، اما ما بازنشستگی را مدام کاهش می‌دهیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت بازنشستگان سالمند را سر کار آورده است، گفت: ممنوعیت مطلق ایجاد کردن در استفاده از نیروهای بازنشسته درست نیست و اگر دولت نخواهد مطلقا از نیروهای بازنشسته استفاده کند، کارش لنگ می‌شود و این نحوه مقابله با اشتباهات دولت درست نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برو بابا دلت خوش است از یک طرف ممنوعیت استخدام راتصویب می کنند از یک طرف بازنشستگی را افزایش می دهند از یک طرف می آیند و بازنشستگی را هم دعوت به کار می کنند و اسم خود را می گذارند دولت تدبیر و امید!!!! با این اوصاف امیدی برای نسل جوان ایجاد نمی شود که کاری گیر بیاورند
United States
خب این یعنی دست دوست را در پیری گرفتن. عملی است پسندیده .!!!
بازنشستگان استفاده شده بعضیها رو به موت اند تعداد مشاوران هر وزارتخانه را جمع بزنید یک لشکر میشوند