جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تمجید از تهیه کننده یک فیلم ضدایرانی در جایزه شهید آوینی!

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 323545
چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی، درحالی با معرفی آثار برتر برگزار شد که در این مراسم از هر بهانه‌ای برای تمجید از تهیه کننده یک فیلم ضدایرانی استفاده شد!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، براساس گزارش فارس، یکی از نکات قابل توجه مراسم ابراز ارادت بسیاری از برندگان به مدیرعامل اسبق مرکز گسترش ]که ساخت فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» را در کارنامه‌اش دارد[ بود به طوری که این ابراز ارادت حتی در کلیپی که توسط برگزار‌کنندگان مراسم ساخته شده بود نیز دیده می‌شد و از دوره‌های اول و دوم این جایزه به نیکی یاد شد اما درباره دوره سوم مراسم حتی برگزیدگان نیز اشاره نشد و عنوان کردند دوره سوم این مراسم تحت‌الشعاع گرامی‌داشت ابراهیم حاتمی‌کیا قرار داشت!

از جمله ابتکارات جالب مراسم حضور فرزندان خانواده شهید بود که در هنگام اهدای جوایز فرزندان شهید کشوری، شهید دستواره، سید‌سجاد آوینی، فرزند شهید آوینی، فرزندان شهید اندرزگو، فرزند شهید عباس کریمی و فرزند شهید تندگویان بر روی سن حضور داشتند. اشتباه مسئولان تشریفات این مراسم در هنگام تجلیل از محمد یوسف‌زادگان در نوع خود قابل توجه بود به طوری که پس از حضور یوسف‌زادگان بر روی سن مسئولان تشریفات لوح تقدیر و تندیس وی را به او دادند تا به فرد دیگری اهدا کند!

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز در مراسم یاد شده گفت: شهید آوینی خودش بود، دلش بود و آنچه می‌نوشت و می‌ساخت برای جشنواره‌‌ها نبود؛ شهید آوینی ثابت کرد که این تفکر «هنر برای هنر» تفکر ناصوابی است.

وی ادامه داد: نگاه شهید آوینی این است که هنر برای هنر نیست و تنها برای درون هنرمند نیست و هنر متعهد را نشان داد و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند هنر متعهد هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *