پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۲۲
۱۱۵

چرا یک روز قبل از مذاکره از خزانه خالی گفته شد؟

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 319565
"دولت با یک خزانه خالی و انبوه بدهکاری روبه‌رو است." این جمله را دیروز رئیس جمهور در آستانه مذاکرات ژنو در جمع دانشگاهیان گفت.
چرا یک روز قبل از مذاکره از خزانه خالی گفته شد؟
به گزارش جهان، تعبیری که شبیه آن را در نیویورک در مقابل خبرنگاران آمریکایی عنوان کرده بود و گفته بود که اوضاع اقتصادی ایران بدتر از آن است که من تصور می کردم. درست در شب مذاکره واریز یارانه ها به خاطر کسری هزار میلیاردی به تعویق افتاد.

وزیر صنعت هم شب مذاکره نرخ واقعی ارز را ۳۰۰۰ تومان عنوان کرد. خالی کردن مشت کشور در شب مذاکره با ۱+۵ چه معنایی می تواند داشته باشد؟ بر اساس کدامیک از اصول مسلم تامین منافع ملی باید به طرف غربی تفهیم کرد که تحریم ها اثر گذار بوده است. مذاکره کنندگان امروز و فردا با چه پشتوانه ای قرار است، مذاکره کنند. مگر آمریکایی ها به دنبال این نبودند که به خیال خام خود ایران را با "زانوان خونین" پای میز مذاکره بکشانند پس چرا دولتمردان ما به جای تکیه بر اقتدار کشور مرتب دم از ضعف و مشکل می زنند؟

دیروز وزیر محترم خارجه در آستانه سفر پای منافع ملی را به میان کشید و خواسته بود کسی قضاوت زودرس نکند اما آیا این طریق درستی برای تحصیل منافع ملی است؟ در کدام کتاب روابط بین الملل جناب ظریف و دوستانشان خوانده اند که شب مذاکره باید مشت خودتان را خالی کنید و خود را بر خلاف واقعیت در موضع ضعف قرار دهید. اینطور که برخی شیفته برقراری رابطه با آمریکا شده اند این هراس در دل به وجود می آید نکند این شیفتگی به شیدایی بینجامد. مردم عادی هم در معاشرت های روزانه خود می دانند وقتی می خواهند جنسی را بخرند خود را زیاد طالب و خواهان نشان ندهند. وضعیت جیبشان را پیش هر کس و ناکس بازگو نکنند و ... .

....هنوز چند سال از پخش تلویزیونی اعترافات هاله اسفندیاری، کیان تاجبخش و رامین جهانبگلو نمی گذرد که باز رئیس جمهور در اظهاراتی عجیب از دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور می خواهد راه های دیپلماسی علمی را باز کند. تعجب از این موضع بیشتر از این روست که دیپلماسی علمی امروز در جریان است و کنترل های محدودی نیز که صورت می گیرد بخشی از آن به خاطر حفظ جان دانشمندان ایرانی و بخش دیگر به این خاطر است که اساتید و یا دانشجویان در کنفرانس های علمی در دام سرویس های جاسوسی دشمن نیفتند.

....نبرد نرم امروز یک واقعیت غیر قابل انکار است و در این جنگ آشکار هیچ غفلتی را بنا به تساهل و یا تجاهل نمی توان گذاشت . البته ممکن است افراطهایی هم در محدود کردن برخی اساتید و دانشگاهیان رخ داده باشد که ان شاء الله درخواست دکتر روحانی نسبت به رفع این افراط ها باشد و الا اصل اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی باید حامی و پشتیبان جریان دانشگاهی در جامعه باشند و مجامع به اصطلاح علمی اما سیاسی را رصد کنند غیر قابل تردید است.
مرجع : رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم تازه دارند متوجه میشوند چه کلاهی بر سرشان رفته است . نان نداشتیم حداقل عزت داشتیم . حالا نه نان داریم نه عزت
صبر کن بقیه اش رو ببینیم. این هنوز از نتایج سحر است...
همین الان از بازار تره بار شهرداری برگشتم با خرید هفتگی. نسبت به خرید همان کالاها در 5 ماه پیش چیزی حدود 20% (تقریبا) هزینه کردم. البته هنوز 100 روز از دولت تدبیر و امید و اعتدال و اقتصاد و ... نگذشته و ما البته باید صبر کنیم تا معجزه بوقوع بپیوندد. شاید اوباما قراره یک هیئت بلندپایه کارشناسی برامون اعزام کنه تا مشکل مسکن، ارزاق، تورم و غیره را حل کند!! به سیاست دولت قبلی به خصوص آشفتگی و سیاسی بازی های نامعقول 2 سال آخرش خیلی انتقاد داشته و دارم. ولی آیا الان با عقلای قوم و خداوندان! خرد کارها رو به سامان است؟ اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا. آمین
حمید
احمدی نژاد هرچقدر هم که بد بود دیگه از بابت سیاست خارجی و اقتدار ملی خیالمون از خودشو تیمش راحت بود؛ 8 سال احسنت احسنت ولایت رو در زمینه ی روابط خارجی با خودش داشت. وقتی رهبری عزیز صحبت از سیاست خارجی دکتر احمدی نژاد میکرد؛ سراسر تایید بود و حفظ همین خط مشی.
اما حالا
سالي که نکوست از بهارش پيداست

«به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می دانیم.»
موافقم
United States
میشه نشونی میدون تره بارهتو بدی ما که هنوز همونقدر هزینه می کنیم
سالها طول می کشد، تا خرابی های هشت سال گذشته جبران شود، چند سال باید بسازیم.
این از اعتدال شماست که تمام 8 سال گذشته را خرابی می نامید!
وگرنه من که تفاوت های زیادی بین ایران 92 و 84 می بینم!
مشکل احمدی نژاد این بود فکر نمی کرد 2 سال آخر به غیر از تحریم های غرب قرار است در داخل عده ای به فکر.......
بگذریم!
س
میشه نشونی بازار تره بار روبدین؟
چون من هرچی رو می‌پرسم دو برابر 2ماه قبله!
من همین دوماه پیش خیار میگرفتم کیلویی 1500 همین امشب گرفتم کیلویی 3600
قیمت پنیر و کره و روغن و تخم مرغ و مرغ هم که جای خودش!
سرور
نان داشتیم اما گران بود.اینها می خواهند هم عزت ما را بر باد بدهند هم نان را فقط برای خود بخواهند.نه نانی می ماند و نه عزت.
علی
اگر مذاکره کردن خلاف عزت است اگر صلح کردن خلاف عزت اس پس چرا اما حسن یا پیامبر صلح کردند .
تا حالا دقت کرده اید که مقام رهبری در کتاب صلح اما حسن خود عنوان دیگر کتابش را بزرگترین نرمش قهرمانانه تاریخ می نامد و سپس در وصف کار دیپلماتی دولت وصف نرمش قهرمانانه را می دهد.
این نشان از تشابه صلح امام حسن و کار دیپلماتیک دولت است.
ولو کو بصیرت؟
همین رهبر عزیز فرمودند برخی اقدامات به جا نبود!
عزت
اقا سال 79 فرمودند دشمن بداند اگر اتفاقی بیفتد این بار کربلاست و صلح امام حسن اتفاق نمی افتد چفیه را نمی بینی .......ا
هیچ حزبو گروهی در بین کشورهای جهان به اندازه بعضی از حزب های سرتاپا غرب زده ایران کشته مرده ی زرقوبرق غرب نیست بعضیاشون با اعمالو رفتارشون ثابت کردن حاضرآ کل خاک ایرانو با یه مشت خاک خوش خطوخال غربی عوض کنند خداوند به راه راست هدایتشون کنه ان شاءالله
مقدر
سلام ضمن تشکر در مورد صحبتهاي آقاي ظريف اين نکته هم حائز اهميت است که هيچ شکي نيست که افراد و گروه ها نبايد منافع خود و حزب خود را بر منافع ملي ترجيح دهند. اما لازم است به آيشان گوشزد شود که اساساً اين موضوع انحرافي است و اصل موضوع چيز ديگري است و همين بيان اينچناني شما بر نگراني هاي ما مي افزايد. شما به عنوان يک رسانه فراگير اصل موضوع را به ايشان تفهيم کنيد و بفهمانيد آنچه که گفته مي شود نظرات يک شخص يا حزب آنهم در مغايرت با منافع ملي نيست.
تشکر
شریفی
بسمه تعالی
من تاکنون در مواقع حساس چیزی که از این دولت دیده ام بی تدبیری و تزریق یاس به ملت بوده است!
Iran, Islamic Republic of
روحانی حرف حق می زند نمی توان چشمها را بر واقعیتها بست.
حرفو حقو که همه جا نباید بگی برادر
چطور وقتی حرف حق از دهن صداسیما در میاد تا چهره دو پهلوی امریکا در اظهار دوستی با ایران نمایان بشه اعتراض می کنن که چرا گفتی؟!!! ولی حالا این حرف که مشت ما رو جلوی دشمن باز می کنه می بایست گفته میشد؟!!!
امثال شماها گل اقایی هستید برای خودتون که هی به خودی فقط مردید گل بزنید!
United States
داداش اینایی که اقای روحانی می گه ما قبلا ازشون خبر داشتیم و ایشون هم خبر داشتند ایشون ادعا کردن که مشکلات رو حل می کنند پس کاری که گفتند بکنند و نق نزنند.
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
Iran, Islamic Republic of
بوی خیانت به مشام می رسد.
مردم رفتار و گفتار این مدعی اعتدال را با هم مقایسه نموده و درک می نمایند تناقضات آشکار و گاهی منافقانه را
یک نمونه:
دائم دم از پیروی از منویات رهبری زده و در عملکرد کاملا آشکار است که گویا مامور شده اند کسانی را که کشور را به لبه پرتگاه مورد نظر دشمن در سال 78 و 88 بردند با تمام تلاش به صحنه برگردانند و به عبارتی جان مرده آنان را بواسطه خیانت غیر قابل انکارشان به دین و کشور جانی دوباره بدهند
سید
Iran, Islamic Republic of
البته آقای روحانی از رهبری پیروی میکند اما از رهبر خودش هاشمی رفسنجانی. بنا براین در ادعایش صادق است و دروغ نمیگوید.
واقعا گل گفتی که هرچی میکشیم از دست اونه
خیانت نیست. روحانی مرد مومن و صادقیه . به نظر بی تدبیری بوده و الا ایشون اهل احتیاط در استفاده از کلمات هستن. لطفا تند نریم و دوستو با دشمن عوضی نگیریم. به قول قدیمیا هر گردی گردو نیست.
سعید
دقیقا با شما موافقم چند وقتی است که من و تعداد زیادی از دوستان به همین نظر شما رسیده ایم . نمونه های زیادی دارد رو می شود که مهمترین آن کنار گذاشتن داس و بکار گیری بلدوزر از سوی دولت مردان برای پاکسازی بسیاری از مدیران خدوم و جایگزینی آنها با افراد اصلاح طلب متوقع و طلبکار از نظام برای رسیدن به اهداف از دست رفته قبلی و دیگر تاکید مکرر و معنی دار بر ویرانه تحویل گرفتن کشوری که به غیر از 3 سال گذشته کذایی در مسیر رشد و عزت بوده بدون اشاره به هیچ پیشرفتی که نشان از عدم اعتدال است و دیگر اینگه تاکید بر باز گذاشتن دست ....علمی در دنیا برای نفوذ در مراکز علمی کشور و به خدمت گرفتن دانشمندانی که نیازهای مالی دارند و آلوده کردن فرزندان این مرزو بوم که صیهونیستها ید طولانی در این کار ها دارند تنها نمونه هایی است که هر انسان منصف را به تردید می اندازد که چرا رییس دولت اینقدر به تدبیر و شتابزده عمل میکند آنهم با هزینه کرد از حمایت های مقام معظم رهبری !! دوستان باید از خواب غفلت بیدار شویم دشمن اگر در فتنه سخت سال 88 نتوانست به اهدافش برسد اکنون شواهد حاکی از آن است که با اهرم فشار نرم که به ظاهر مشهود نیست ولی به تدریخ مثل موریانه افکار را تغییر میدهد وارد کار زار شده . باید به هوش بود . خداوند انشاءالله مکرشان را به خودشان برگرداند و رسوایشان کند
محمد
Iran, Islamic Republic of
آری چنین است برادر؟
دولت جناب روحانی برای دوری از جواب گویی اقدام به فرافکنی و کی بود کی بود من نبودم میکند! و در این راستا هیچ ملاحظه ای به خود راه نمی دهد!
از این دولت فعلا که تدبیری ندیدیم امیدوارم جلوی دشمنان ناامیدمان نکند؟؟؟
اگه اینا گرا ندن می خواید کی گرا بده. حالا کجاشو دیدید. دلخوش به صحبتهای آرام و دلنشین نکنید.
حداقل ارزش این اعمال این است که متوهمانی مثل شما بفهمند کشور در بحران شدیدی است.
شما که ادعا میکردید نخبه هستید و کلید دست شماس و اگه شماها مدیر نباشید ما نابود میشیم پس چی شد؟!!!!
مگه نشنیدین؟؟؟؟
اقای روحانی دیروز در دانشگاه گفتندیعنی من بعد مردم خودشون کلید مشکلات خود هستند!!!!!
سيد
ما ميخوايم شما نابود شيد
چاله نکن بهر کسی اول خودت بعدآ کسی
مهدی
انقدر دولت پیشین کشور را شخم زده الان قوطی شیرخشک حدود 25000 تومان است میدانید یعنی چه ؟؟؟؟ اکثر مردم رانت خوار ویا حواله صادرات وواردات ندارند اقا!!!!!
محسن
خوشبین باشیم !
انشاالله که در پشت این اظهارات به ظاهر غیر کارشناسی تدبیری ! نهفته باشد .
کامران
فکر نی کم فلانی!!!
Iran, Islamic Republic of
زیرابایستی زمینه اعمال نظر خودشان که همان تسلیم شدن به ارباب است فراهم گردد
Iran, Islamic Republic of
این حرف مارا به یاد مرحوم بازرگان دراوایل انقلاب می اندازد که ایشان هم برخلاف نظر امام همیشه داد خالی بودن خزانه را می زد چه شباهتی؟
اگه همون وقت بهش گوش میدادی برادر من الان وضعمون این نبود!!!!
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
این دسیسه طیف جدید است با ابزار مشکلات بودجه ای و تهی بودن خزانه و ..... می خواهد برخی حاملهای انرژی را گران کند. یعنی به مرگ می گیرند تا به تب راضی شوی. این حقه دیگر قدیمی شده. اگر راست می گویند اجازه مناظره با دولت قبلی را بدهند تا با اعداد و ارقام بحث کنند اینکه فقط توی تریبون حرف بزنند که آی و وای گدا شدیم و پول نداریم مگر ملت مومن قبول می کنند؟
United States
وقتي از عقل براي كنترل زبان استفاده نمي شود مصيبت گريبانگير ما خواهد شد . درست است كه شما صادق هستيد امامعني صداقت باز كردن مشت نزد دشمن نيست .
احمدی نژاد بیچاره 8 سال تحریم ها رو تحمل کرد و با تمام کمبودها و نارسایی ها ساخت به هر بدبختی بود این 8 سال مملکت رو اداره کرد و لب به شکایت نگشود ، ولی اینا نگذاشتند مهر ریاست جمهوریشون خشک بشه , هر روز دارند از ناامیدی و خزانه خالی و فشار تحریمها و... حرف میزنند و تا پای شیطان بزرگ رو به این کشور باز نکنند ول کن نیستند
amin shirazi
آقای محترم دکتر احمدی نژاد باعث و بانی تشدید تحریم ها بوده کدوم تحریم ظالمانه ای رو مثه نفت و بانک مرکزی تحمل کردن ؟ اواخر هم که رو آورده بودن به بازار ارز و ........ و دسته گلاشونو که خودتون روزانه تو اخبار و جراید شاهدش هستین چرا خودتو زدی کوچه علی چپ
مهدی
احمدی نژاد بیچاره نبود ایشان که قطعنامه ها را کاغذ پاره دانست !!!! مردم هشیار هستند؟؟؟ وتحریم خواسته خودش وحامیانش بود تا مردم رابه خاک سیاه بکشانند!؟؟؟؟
ما
تكرار چندين باره موفقيت‌هاي «سياسي» دولت يازدهم و تأكيد بر خزانه خالي و انبوه بدهكاري به عنوان دشواري‌هاي «اقتصادي» پيش روي دولت كه ديروز هم در سخنراني سياسي- علمي رئيس‌جمهور ميان دانشجويان جاي خود را حفظ كرد، چه بسا نقطه آغازين خوبي براي كار يك دولت با «تدبير و اميد» نباشد.

صادقانه بايد گفت كه نخستين نشست خبري رئيس دولت يازدهم پس از پيروزي در انتخابات،‌اميد عجيبي در دل‌ها ايجاد كرد كه آن «فضاسازي‌ها، حاشيه‌رفتن‌ها و غر زدن‌ها» و سرانجام جنجال‌ و تخريب‌ روحيه مردم كه سنت نشست‌هاي خبري پيشين بود، با آمدن دكتر روحاني تمام شده و اينكه ما با رئيس‌جمهوري رو‌به رو هستيم كه حتي به قيمت گفتن برخي حقايق حاضر نيست به جنگ با روحيه مردم و شايد پوشاندن برخي ديگر از حقايق برود.

اولين سخنراني‌هاي دكتر روحاني سرشار از اميد، صفا، برادري و دوري از جنجال و بي‌تدبيري با نشانه‌گذاري‌هايي از متن دين و ارزش‌هاي پذيرفته‌شده انقلابي بود و اكنون نيز عموماً چنين است اما حالا نمي‌توان چشم پوشيد از رخنه برخي نشانه‌هاي تكبر مخصوص مردان سياست، ارجاع مشكلات به گذشته، دور زدن بخشي از شعار‌هاي انتخاباتي و سرانجام غلتيدن ظريف در دامن فضاسازي‌هايي كه صرفاً به درد عبور از بحران مي‌خورد نه حل بحران.

رئيس‌جمهور در جمع دانشجويان پس از سخناني در اهميت علم و فناوري و آزادي ديپلماسي علمي ناگهان به سوي ديگري از ماجراها اشاره مي‌كند «دولت در شرايطي كار خود را آغاز كرده است كه با يك خزانه خالي و انبوه بدهكاري‌ مواجه است»

و دانشجويان اين بار با هيجان بيشتري سوت و كف مي‌زنند. كف زدن براي خزانه خالي يا براي انبوه بدهكاري؟! آيا رئيس‌جمهور وعده پر كردن خزانه را داده است يا وعده پرداخت بدهكاري‌ها را كه همه كف مي‌زنند؟! خود آقاي رئيس‌جمهور نيز متوجه مشكل پيش آمده مي‌شود «اين حرف‌ها كف زدن ندارد اما من مي‌دانم كف زدن بعضي‌ها به معناي اين است كه ما با درد دل شما همراه هستيم».

گويي رئيس‌جمهور اولين كسي است كه متوجه شده با ايجاد يك فضاي سياسي معطوف به گذشته،‌ توانسته احساسات مخاطبان را براي يك مشكل اقتصادي برانگيزد و اين همان چيزي است كه پي‌درپي در شعار‌ها و مناظره‌ها و سخنراني‌هاي خود آن را تقبيح مي‌كرد و وعده عبور از آن را مي‌داد.

اين را هم مي‌دانيم كه شايد آن طور كه گفته مي‌شود رئيس جمهور مي‌خواهد از فرصت ارائه نشدن گزارش بر‌نامه چهارم در دولت دهم استفاده كند و وزراي خود را موظف به تهيه اين گزارش سازد تا با نشان دادن ميز‌ان انحراف دولت قبلي از بر‌نامه توسعه، كار رئيس جمهور قبل را يك بار براي هميشه تمام كند! و يا با اقداماتي از اين دست، بازي‌هاي سياسي را به سبك و سياق برخي همراهان تجديدنظرطلب دولت ادامه دهد- همراهاني كه بيشتر به فكر انتقام و باز‌سازي سياسي خود هستند- ولي بايد از رئيس جمهور پرسيد اين كار‌ها كدامشان «تدبير» است و كدامشان «اعتدال»؟! و با اين رويه چه «اميد»ي را در دل‌ها زنده نگه مي‌داريد؟ آيا رئيس جمهور با چنين اقداماتي خود را در مظان اتهام قرار نمي‌دهد كه با «چشمان بسته» به انتخابات آمده و «رئيس جمهور شدن» او را غافلگير كرده و حالا از خزانه خالي و انبوه بد‌هكاري سخن مي‌گويد؟ اگر از برخي مشكلات با خبر بوديد –كه بوديد- حالا شما مسئول و رئيس هستيد و بايد حل مشكلات را از خود‌تان مطالبه كنيد و نبايد به سياق رئيس پيشين همه چيز را به ميان مردم بكشانيد. آيا به نظر‌سنجي گذاشتن رفتار دولت در نيويورك به مفهوم به كف خيابان بردن سياست خارجي نيست و اين اگر از جنس جنجال‌هاي رئيس پيشين نيست، پس چيست؟ آيا همزمان از موفقيت‌هاي سياسي و دشوار‌ي‌هاي اقتصادي سخن گفتن براي مردم نان شب مي‌شود؟

اگر اين فضا در ميان دولت يازدهم و شخص رئيس‌جمهور ادامه يابد، چاره‌اي نمي‌ماند جز آنكه بگوييم ظاهراً هم ما اشتباه كرديم و هم آقاي رئيس جمهور! ما اشتباه كرديم كه گمان کرديم جنس آقاي روحاني با حاشيه‌ و فضا‌سازي ذره‌اي همخواني ندارد و آقاي رئيس جمهور هم اشتباه كرد كه گمان کرد كار‌ها در كشور روي غلتك است و قطار در حال حركت و مشكلي نيست جز آنكه آقاي رئيس‌جمهور سوت قطار را بكشد.
Iran, Islamic Republic of
دوستان یک بار دیگر روند جام زهر به امام (ره) را بررسی کنید در آنجا همین سناریو بی کم و کاست اجرا شد
ظاهرا فتنه ای بزرگ در راه است. تمام عناصر 18 تیر و سال 88 و مجلس ششم و ... متحد شده اند و در چهره ای جدید وارد فضای سیاسی کشور شده اند.
Malaysia
والله اگه بزاريم جام زهر ديگري به امام جامعه بدهند! متاسفانه باند هاشمي و نوچه هاش هنوز هم ايراني رو نشناختن! خيلي غم انگيزه سران مملكت به فكر اسلام و مملكت نيستن و امام جامعه رو تنها ميزارن.
Malaysia
آقاي رییس... شايد شما با وجوذ ملبس بودن به لباس پيامبر به قيامت معتقد نباشيد ولي يقين بدونين قيامتي هست و حساب و كتابي! يقين بدونين كساني كه كمر اسلام را شكستند كمرشان خواهد شكست!
Iran, Islamic Republic of
-... اينها تازه از طليعه هاي سحر است باش تا صبح دولتش بدمد......
بابا تدبیر! بابا امید! ما که داریم می میریم از تدبیر و امید!!!!!!! حداقل این حرفها را می زنید لطف کنید در رابطه با تخصیص بودجه مراکز مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) و ... بگید که چرا در تخصیص 100% عمل می کنید اما نوبت به یارانه مردم می رسد ندارید و خزانه خالی هست لطف کنید از تخصیص بالا در چنین مراکزی کوتاه بیاید تا پول مفت مملکت به جیب عده ای نریزد و به مردم محتاج بدید آقای حسن خان روحانی
زهرا
Iran, Islamic Republic of
اگر خزانه خالیست پس اینهمه مراسم تودیع ومعرفه پر خرج و هزینه و هدیه چرا برگزار میشود.
امین فروزنده
خزانه رو احمدی نژاد و دارو دسته هاش خالی کردن خواهر من . نمونش همون 16 میلیارد تا صداش در اومد برگردوندن و نمونش فرار دادن خاوری بازم بگم سفر های 150 نفری به نیویورک و .......
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور موجودی خزانه را نمی دانند . اطرافیان با القائات وگزارشات دروغ به دکترروحانی فشار می آورند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تدبیر وارونه!!! هنوز از میوه ها توتی رسیده!! چند ماه دیگر میگویند نمی گذارند مشکلات را حل کنیم ؛یا کلید را وزیر گم کرده؛ یا؟ یا؟ یا؟
مسعود
نگراني من از اينجاست که اين شيخ براي اين چهار سال يک حرف براي همه آن چيزي که به او سپرده شده و از او انتظار ميرفته در نظر گرفته است و آنهم
دولت سابق چه کرد دولت سابق چه تحويلم داد
بابا الان تو 2 ماه است آمده اي سرکار چه خودت چه وزرايت بجاي اينگه بگويند چه کرده ايم و چه ميخواهد بشود يک کلام ميرويد سراغ دولت قبلي
خب برادر من اگر مردم از دولت قبلي دل خوشي داشتند که به تو راي نميدادند آنهم عليرغم اينکه کاملا وابسته و وامدار يکي مثل خاتمي و هاشمي هستي
خودت بگو چند مرده حلاجي
گراني که کم نشد بيشتر شد
دردها کم نشد بيشتر دارد ميشود ديگر چه ربطي به قبل دارد
باسلام
این صحبتهای آقای هاشمی و اطرافیان و همفکران ایشون آدمو یاد اتفاقات آخر جنگ میندازه، اون وقتی که جناح ظاهرا عاقل و مصلحت‌سنج! و اهل گفتگو و گفتمان‌محور و اهل مدارا با جهان و در واقع خسته شده از مبارزه و علاقمند شده به شیرینی دنیا و دنیاطلبی و به قول اون دوست عزیز، "چریکهای پشیمان" تمام فشارشونو اعم از فشار روانی، سیاسی و اقتصادی به امام راحل و مردم وارد کردن تا امام و امت جام زهرو سر بکشن و آقایون به لفت و لیسشون برسن.

الانم گویا جنگ با آمریکا ادامه پیدا کرده و این آقایون همیشه خسته میخوان همون داستان آخرجنگو پیاده کنن. این دفعه با حضرت آقا همون کارها را میکنن و جالب اینه که در هر دو داستان شخصیتها تکرارین. هاشمی و طیف واداده‌اش در مقابل حزب اللهی ها با مردمی که حب وطن و غرور ملی دارن ایستاده تا زور و شانتاژ آقایون غالب نشه ایستاده ایم وامیدواریم که جام زهرتودست صاحبانش بشکند
یه خوزستانی جنگ زده
ببینید فک نمیکنم جنگ واقعه خوبی باشه که دوست داشتید هنوز اون ادامه می دادید....
عزت!!!!؟؟؟؟ کجا!! تو دنیا؟!!! حتما تو دنیای خیالی شما
با این وضعیت من نگران هستم عمر این دولت به چهارسال قد نده!
فاطمه
هم وطنا فتنه ای بزرگتر از 88 در راه است...
خودمان راسپر سید علی کنیم
اینا دارن خرد خرد با وضعیت اقتصادی مردم بازی میکنند که کم کم صدای مردم دربیاد که هر چی هم بگی بگن به خاطر تحریم هاست.که دیگه اون تصور مردم از دشمنی با آمریکا جاشو به رابطه "به هر قیمت" با آمریکا بده به نحوی که بتونن دادن امتیازهای متعدد در آینده رو به راحتی برای مردم توجیه کنند و مردم هم به راحتی بپذیرند و از این طریق به خیال خودشون رهبری رو به انزوا بکشونند.اول در پرداخت یارانه ها تاخیر میشه بعد کم کم میشه 3 ماه یه بار بعدشم قطع میشه.قیمت های اجناس هم خرد خرد نه یکدفعه زیاد میشه تا صدای مردم درآد .بعدشم توی این شرایط میاد میره دانشگاه تهران میگه وضع خیلی خرابه من فکرشم نمیکردم که تو دل مردم رو خالی کنه و از این طریق مردم رو با خودش همراه کنه.
علی
این هنوز از نتایج سحر است معنای امید را هم فهمیدیم تمام امید ها گویا به اونور مرزها و ترحم غربیها دوخته شده آقا فرمودند ساخت درونی مارا نجات میدهد آقای روحانی لااقل در برابر نامحرمان صورت خودرا باسیلی سرخ نگه میداشتید واینقدر خزانه خالی ومشکل اقتصادی را درهرکوی وبرزن دربوق نمی کردی
میراقا طلبه جانباز از قم
این خزعبلات چیست که می بافید آنوقت که خزانه را خالی می کردید جه چه وبه به می کردیدحالا که اعلام خالی بودن آن میکنند به اعلام کننده تشر می زنید .مثل اینکه شما یه چیزتان شده مردم به کاندیدایتان رای ندادند خیلی ناراحت هستید مثل سایت جهان نیوز.
میراقا طلبه جانباز از قم
می دانیم کجایتان می سوزد ادامه دارد تابسوزید وتمام شوید. مئومن دودفعه ازیک سورا گزیده نمی شود.خسارت8سال حکومت ماحمودی مساوی با خسارت 8سال جنگ تحمیلی همین برای سابقه شما کافی است حال نه نه من غریبم نخوانید ملت شمارا شناخت.دولت برای رفاه ملت قدم برمی دارد حال ارتباط با امریکا باشد یا باشوروی ویاچین فرقی نمی کند هرسه پدر سوخته اند ومستکبر الکفر مله واحده.ولی شما زودرنگ عوض می کنید ازخدا وپیامبر ورهبر هم جلو ترافتاده اید خدامیگوید به بتهای بت پرستان فحش ندهید بادشمنانتان بامدارا رفتار کنید چنانچه باصدام وباعربستان وشوروی رفتار مسالمت آمیز رفتار کردید حال بایدساکت باشید مثل8سال سکوت ما وبه امر رهبر گوش فرادهید.واین همه نق نزنید.
محمود
چرا هذیان می گی برادر اگه می خوای بدونی محمود چه کرد یه سر به اطرافت بزن اونوقت معنای زیرساخت سازی رو می دونی یک موی محمود با همه خطاهای بزرگش شرف دارد به هزارتا امثال آقایان غربگرای محمد مرسی نما غرب با کیان ما مخالف است و خوش رقصی امثال مرسی برایش مهم نیست حتی اگر اسراییل را برادر خطاب کند ببینید عاقبت مرسی را
من كاملا با اين تحليل موافقم و فكر ميكنم عمدا ميخواهند مردم را مايوس كنند تا قناري مورد نظر خودشان را صید کنند از آن زمزمه قطع یارانه ها تا توقف مسکن مهر و زمزمه گرانی سوخت و .... نا امیدی مردم و اینکه همه اینها را بیندازند گردن رهبر البته همه این نقشه ها از طرف یک نفر است و اجرای نقشه ها دست نوچه هاست امیدوارم مطلب را گرفته باشید .
آفرين بر اين چشم بندي شما با اين تيتر و يادداشتتون!!هرچي باشه شما گوش به فرمان رهبري هستيد که فرمودند حمايت کنيد از دولت!ولي حمايت شما با بريدن جملات دکتر روحاني و القاي خيانت از سوي منتخب ملت و رهبريه!!سر و ته کلام رو بريدن و مخاطب رو از فضاي اون جلسه بيرون نگه داشتن و القاي خيانت دولت اونم تو روز مذاکرات چه معنايي داره؟؟؟؟گرچه ميدونم اين کامنتو نميذارين فقط خواستم شايد يکم خجالت بکشيد از خودتون!البته هيهات...
ننگ بر خاﺋنيني که براي شکستن وحدت مسلمين و ايجاد تفرقه در کشور شيعه سر و ته کلام رييس جمهوري اسلامي رو ميزنند تا او رو به خيانت متهم و مردم رو به تفرقه بندازند!!
اولين بار اين خود آقاي احمدي نژاد بود که چند ماه پيش از خزانه خالي گفت!!جهت اطلاع صرفا!!لطفا با بريدن حرفاي آقاي روحاني بدنبال جلب منافع حزبي به قيمت شکستن وحدت کلمه در کشور و نابودي منافع ملي نباشيد!
ایرونی
تفکر و اعتقاد این دولت همینه! انگار تمام سیاستها و مدیریتهای داخلی درست بوده و تنها به خاطر تحریمها و عدم رابطه با امریکا کشور ما ضربه خورده است. زمانیکه آقا فرمودند کاری کنید که در چاههای نفت را ببندیم همین آقایون اون زمان وزیر بودن یا مسئولیتی داشتن اگه عرضه داشتن اون موقع اینکار رو می کردن. کل تدبیر دولت تدبیروامید همینه که داریم میبینیم.
اصغر
وزیر صنعت چند روز پیش گفت رتبه اقتصاد ایران در دنیا هفدهم است روحانی گفت در همین مدت کوتاه طلب تمام کشاورزان پرداخت شده روحانی گفت در این مدت کوتاه به اندازه پانصد روز کار کردیم روحانی گفت در صد روز به اوضاع اقتصاد سامان می دهم روحانی گفت من با دید روشن وبا آگاهی کامل از اوضاع مملکت کاندید شدم روحانی وهیات دولت حرفهای دیگری نیز زدند سی وسه سال پیش بنی صدر که خود را اقتصاد دان بزرگ جهان معاصر می دانست از موضع ریاست جمهوری از تریبون صداو سیما اعلام کرد خزانه خالیست وهیچ پولی نداریم وچند روز بعد صدام به دستور آمریکا حمله کرد متاسفانه بوی خوبی احساس نمی شود
کاملامشخصه که این دولت اعتقادی به توانمندی جوانان خودمون نداره که اینطورعزت وآبروی ماروبه بادمیده ورئیس دولت همش حرف ازاینکه اوضاع اقتصادی بده میزنه یکی به ایشون بگه خوب شماکه میدونستی اوضاع بده چراپاتومیدان ریاست جمهوری گذاشتی مگه مجبوربودی میگذاشتی کسانی که میتونستندواعتمادبه جوانان متخصص ومتعهدداشتنداین مسئولیت رابه عهده میگرفتندیعنی چی زمان تبلیغات اینطورباحرارت ادعای حل کردن مشکلات راداشتیدحالاآبروی یک عمرمجاهدت امام نایب ایشان شهداجانبازان رادرامریکاوهرجای دیگه به بادمیدهید.
درضمن واقعاایشان متوجه بخشی از نام امسال که حماسه اقتصادی هست نشدند.
علی
واقعا مطلب درستیه این چه سیاستمداریه که علیرغم آموزه های قرآنی که می فرماید با فراهم کردن توان ونیرو دشمن رابترسانید ،درآستانه مذاکرات مهمی طوری سخن بگوید که به جای تقویت موضع مذاکره کنندگان ،دست آنان را خالی کند وباعث طمع بیشتر دشمن گردد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگه جهان سانسور نکنه اینو
مردم اندک اندک می فهمند چه اشتباهی کردند
جاده صاف کن شدن واسه آمریکا
به خواب ببینند مردم اجازه بدن
رهبر اشاره کنه مردم عین تمام هشت سال دفاع مقدس و مقاوم تر حتی می استند و از شرف و عزت شون دفاع می کنن
جناب هاشمی اینا رو تو مخصوصا بشنو!
ادب
کارشناسان و مسئولین دولت جدید اصرار دارند عامل مشکلات اقتصادی را تحریم ها معرفی کنند.
در حالیکه علت اصلی مشکلات اقتصادی ایران، داخلی است و در واقع تحریمها به نوعی نقش کاتالیزور را بازی می کنند.
احسان
دولت قانون شکن میخواست فاز دوم قانون هدفمندی را بعنوان تنها راه پیش روی اقتصاد اجرا کند ولی ساده لوحان مجلس با تحریک عده ای متخصص نما جلوی این کار تخصصی را گرفتند. بدنبال برنامه ریزی فتنه 88 و در طول 8 سال اخیر برنامه ریزی دقیقی توسط متخصصین فتنه انجام گرفته که قدم به قدم در حال اجراست.
انقلابی
جلیلی قهرمان/ برس به داد ایران
بنده خدا
اون چیزی که بنده از دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات کشور خصوصا مشکلات اقتصادی دریافته ام دل بستن به برقراری رابطه با آمریکاست وگرنه هیچ تدبیر و برنامه ای در کار نیست فکر کردن آمریکا برایشان تخم دو زرده میزاره بازدولت قبلی به چهارتا جون میدون داد و کشورو از نظر علمی کمی پیش برد اینکه هیئت دولتش هم هیئت بابا بزرگاس
اااا دوستان دوستان
خواهشا تند نرید تیم اقتصادی ایشون بلدن بلدن
یه جوری فرمودن که انگار ازخزانه خبر نداشتن وپا به رقابت انتخاباتی گذاشتن
رهبري در پيام به کنگره حج:هر حرفي که باعث اختلاف بين مسلمين شود حرام شرعيست."قابل توجه بعضي سايتها "
قابل توجه مسئولین که دائم با کارهاشون باعث تفرقه مردم می شوند!!!
با سر کار آمدن این دولت با شعار تدبیر و امید در همان یک ماه اول روزی بطور ناخوداگاه بجای شعار تدبیر و امید کلمات دیگری در ذهن من نقش بست و هر روز که میگذرد این واژه ها با عملکرد ها و صحبت های جدید دولت مردان از رییس جمهور گرفته تا حامیان و وزرایش در ذهن من پر رنگ تر میشود انشا الله که چنین نباشد و این حس حس اشتباهی باشد
سعی میکنم همانند رهبرم خوشبین باشم به این دولت
جوان
Iran, Islamic Republic of
شنیده ام یکی از اقایان خطیب جمعه زمان جنگ وپس از بمباران ناموفق بعثی ها چنین میگفته:صدام خیال کرده نیروگاه ما را زده بیچاره ها نتوانستند به هدف بزنند صدام فلان فلان شده اگر راست میگوئی ونیروگاه را زدی چرا پس بمب به یک کیلومتری اش اصابت کرده....وکلی هم بدوبیراه میگفته به صدام.....حال انکه ناخواسته به بعثی ها گرا میداده.
من ترسم ازاین است که اقاین در این مثلا گرا دادنها تعمد داشته باشند.
حول حالنا الا احول حال
فتوحی
بنده خدا قبل از مذاکره گفت شاید باراک سیاه دلش سوخت و کمی امتیاز به ایشون بده احمدی نژاد هر چی بود به غرب و امریکا رو نمیداد و همه انها مثل موش از وی میترسیدند
سانسورچيا!
رسول کاظمی
فرض بر اینکه خزانه خالی باشد از این من بعد که در امد ها توسط این دولت وصول می شود قابل قبول نیست که ادعا شود خزانه خالی است
حسین
United States
سلام -
رئیس جمهور تدبیر وامید نه خود تدبیر دارد ونه امید ؟
دراین چند ماه هر چه صحبت وسخنرانی دیدیم وشنیدیم از سیاه نمایی وناامیدی بود پس کی می خواهند کارکنند
دراین چند ماه من رو از انتخابش پشیمون کرده شما رو چطور؟
بمیرم برای خون دلی که رهبر عزیزمان می خورند اف بر خائنین
نیماراسخ
یک رباعی از استاد عباس خوش عمل کاشانی:
گر شیخ حسن خزانه اش خالی هست
از چیست که دائما پزش عالی هست؟
یکمرتبه «اسحاق جهانگیری» گفــــت:
تا هست «کلید» جای خوشحالی هست....
مصطفی محمدحسن
این آدمها را فقط خدا می شناسد حالا زود است شما قضاوت کنید
ناصر راثى
واقعا مرد مان گربه صفت نآن به نخر روز خور كه ميگن يعنى ما. أون يكفى كه اآمار اشتباهي ميلاد، ميگفتيم يارو مردم رو چى چى فرض كرده. حالا هم كه يكى در او مده إز واقعيتها ميگه، يه مارك ديگه بهش ميزتين. اصلا مسخ اين شما إفراط و تفريطيها بگين دولت چي كار كنه و چي بگه!!؟ ايشون ميخواد به دنيا بگه كه ما هيچ علاقه اي به بحران و جنگ و درگيري و حتى تحريم ندا ريم. نمي مواد با گنده گويي منه بعضا إز سماها دنيا رو تحريك كنه و نتائجه أش بهش چي زكى بدتر إز جنگ كه دارين ملاحظه ميكنيد.
کامران
متاسفم برای این سیاست ضعیف دولت ! ذلت داره ازش میباره !
Iran, Islamic Republic of
ببینید این دولت بیش از آنکه در پی فشار به طرف خارجی باشد با این صحبت ها و به میان کشیدن این مباحث در پی این است که مخالفان داخلی مذاکره با آمریکا در ایران را مجاب کند تا با آمریکا مذاکره کنیم و فقط خدا می دونه در بسته پیشنهادی ایران به طرف خارجی به چه موادری اشاره شده است. بی شک عقب نشینی قابل ملاحظه ای را شاهد خواهیم بود. روحانی صحبت از بودجه خالی را برای تشویق مقامات مخالف با باج دادن به اروپایی ها عنوان می کندو این یعنی عقب نشینی که اصلا به صلاح ایران نیست ما هر چقدر بیشتر عقب نشینی کنیم آنها بیشتر خوشحال خواهند شد و با فشار بیشتری تحریم های خود را اجرایی می کنند و این یعنی شکست ایران در مذاکرات. باید هوشیار بود که ما هرجقدر هم که ضعیف باشیم چه به لحاظ اقتصادی باید در عرصه خارجی متحد و یکپارچه عمل کنیم...مراقب باشیم مراقب باشیم که این خارجی ها سیاست را با دروغ تغلیظ کرده اند و آن را در فکر و ذهن مردمشان جای داده اند. در صورتیکه سیاست مبتنی بر دیانت یعنی صداقت که آنها ندارند.
میراقا طلبه جانباز از قم
شماخزانه راخالی کردید وایشان خبرش راداد کدامیک جرمش بیشتراست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انصاف دهید.
البته خالی کردن خزانه درمدت کوتاه این دولت واعلام خبرش هردو باهم بوده !!!
میراقا طلبه جانباز از قم
درکدام کتاب نوشته که خزانه را خالی کنید وبه کسی نگوئید هی سکه وارز گران کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقابدار
مشت خالی ................


احسنت به تدبیرت حاجی
یعنی میخوای بگی امریکا برنده بوده و مشت ایران خالی شده ؟


یهو بیا خاک وطنت رو بزار جلو امریکا بگو

نیروی کافی برای اداره بخشی از کشور نداریم

بیان بشن کدخداو ملت رعیت :ا

شما نبودی که توی مناظره انتخاباتی گفتی ما نظرمون کد خدا و رعیت نبوده ؟

چی شده الان که اوباما باهاتون حرف زده متوم شدید ؟

مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل

مرگ بر منافق مرگ بر خاین رای ملت :)

امیدوارم دستاورد عظیمی داشته باشید از ژنو

وگرنه شان شما همین روز اول خرد شد در خاطر ملت ایران





ایران و ایرانی هیچ وقت مشت خالی نداره
با وجود رهبر معظم انقلاب
این دروغ بزرگه 50 میلیارد صندوق توسعه ملی در پایان دولت دهم و ذخیره ارزی بالای 100میلیارد دلار کجا رفت همه رو ...خورد
چه زود دست بکارشدند این دولت ، فورا خزانه راخالی کردند!!!! بابا یه چیزی هم ته اش می ذاشتید ....
اگر راست میگید خزانه خالیست چراجشن تحلیف ریاست جمهوری را گرفتید وبرای اولین بار در نظام اسلامی ازکشورها ی دیگر دعوت کردی د واینهمه خرج کردید جیب خالی پزه عالی وچرا درهمان ساختمان پاستور نماندید وبه کاخ تشریف بردیدودرحال تعمیرات قسمتی دیگر از کاخ هستید .لطفامراقب بیت لمال باشیدتاخزانه خالیتر نشود.
اقای روحانی فکر میکنه امریکا کدخدای دنیاست ولی رهبر و احمدی نژاد اصلا امریکا را به حساب نمی اورند هر کشوری باید استقلال داشته باشد اقای روحانی می ترسد اما رهبر مان شجاع است .برای همین گفتارها هم با هم فرق دارد .
payman
خزانه خالی نیست.فقط چرا کسی نمیگه آقای ترکان چرا اینقد پست داره؟؟چرا من هر جا میرم رزومه پر میکنم از کار خبری نیست؟کدوم خزانه خالیه جیبه آقایون ته نداره.خواهشنا سانسور نکن چاپ کن
مسعود
بشين سرجانت جهان نيوز ضمنا جناب جليلي قابليتهاي شما رو هم تو چند سال ديديم كه چه خاكي تو سر ملت كرديد امثال شما بين مردم جايي ندارىد .
malek
اقای روحانی کارشو خوب بلده این دیگران هستند که دخالت های بیجا می کنند
Malaysia
آره زبل بازي براي منافع خودش و حزبش رو خوب بلده كاملا باهات موافقم!
آره معلومه !!!!! چه قدر هم خوب بلده....
در 100 روز مشکلات را حل میکنم!!!!!!!1
حیران
Iran, Islamic Republic of
این حرف روحانی کاملا با هدف زده شده چون با این حرفش میخواست یه جوی بین مردم ایجاد کنه وهم دهان مخالفانشو با این شیوهببند که تنها راه تو این وضعیت صلح با آمریکاست نشد یه ریس جمهور اونم با این سابقه امنیتی که داره چرا باید این حرف دشمن شاد کنو بگه که صدا وسیمام پخش کنه
شما به دنبال گول زدن چه کسی هستید؟ ...
می تونم یه سوال بپرسم :
بهبود اوضاع اقتصادی ظرف مدت 6 ماه چی شد ؟
وزیر اقتصاد که گفت تورم شهریورماه 42 درصد؟
زهرا
United States
شما هم دلتون خوشه با دست خالی... عزت نیست حماقته
سید حسن
شما رابخدا آقای رئیس جمهور از گذشته وحیف ومیل و..... نگویید شما که حرف از تدبیر زدید
پس باحرفهای ناامید کننده باعث دلسردی مردم از گرانیها نشوید
خوب توجه داشته باشید حدود یک ماه قبل قول دادید
اولین اقدام دولت ارزان کردن مایحتاج مردم است ولی در این مدت جز گرانی وافزوده شدن به سرمایه دلالان وسرمایه دارها چیزی مشاهده نشد .
لا اقل وعده ندهیدو......؟
110
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی عزیز ومومن واقعی و دلسوز مردم ایران اسلامی.
دوست
برای دکتر روحانی وتیم اقتصادیش متاسفم
اخه اقا روحانی می خواد بره اون ور اب وپولهای بلوک شده رو بیاره وبریزه توی صنوق سرریز بشه ومردم هم ازاطرافش جمع اوری کنند وهمه پولدار بشندوبعدهم مردم صدقه به دولت بدهند
مجید
Iran, Islamic Republic of
مگرقبل از انتخابات 88 امریکا به ایران 2 نامه ننوشت که قضایا را حل کنند مگر فتنه گران و عوامل فتنه و حامیان فتنه و ساکتین فتنه سبب نشدند که امریکا مجددا تحریم را اغاز کند و یک علامت برای امریکا نبود؟ چگونه امروز افرادی خود را سیاستمدار می دانند ولی الفبای سیاست را نمی دانند
متاسفم! تا کی مردم باید چوب بی تدبیری سران کشور را بخورند 30 سال تجربه کافی نیست؟! .....