شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بحران هویت مهم‌ترین چالش جوانان است

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 319271
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی با مسئولان رسانه‌های جمعی در حوزه جوانان گفت: اولین و مهمترین چالش فراروی جوانان بحران هویتی است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید رضا صالحی امیری اظهار داشت: ما در حوزه جوانان با چالش های متعددی روبرو هستیم که اولین و مهمترین آن چالش هویتی است؛ توسعه معرفتی، اخلاقی و هویتی نسل جوان به دلیل فقدان و کاهش این سرمایه دچار آسیب شده است. وقتی که هویت، معرفت و اخلاق تولید و باز تولید نشود دچار آسیب می شویم که همه چالش‌ها ذیل این چالش و آسیب قرار دارند.

وی عنوان داشت: براساس پژوهش‌های متعددی که انجام شده، بنیان‌های هویت جوان در جامعه ما بنیان‌های محکمی است. عمده چالش ما در سطح مناسک و بعد در سطح رفتار و هنجار است که اینها قابل برنامه ریزی است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان، با مهم دانستن مهارت آموزی جوانان برای مواجهه با چالش‌های دنیای امروز، از آن به عنوان نکته دوم در حوزه جوانان یاد کرد و افزود: اینکه جوان بیاموزد چگونه با دنیای بیرون از خود روابط منطقی و درست برقرار کند بسیار مهم است و ما باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی سومین قدم در حوزه جوانان را شناخت مسئله جوان و بعد تامین استراتژی بلند مدت و کوتاه مدت برای ریل گذاری مناسب در این راه خوان و اظهار داشت: بر این باورم که در حوزه جوانان هنوز شناخت درست از مسئله نداریم. روند شناسی این موضوع به ما کمک میکند که چگونه می توانیم مسئله ساختار غیر رسمی را با ساختار رسمی ارتباط و انطباق دهیم.

صالحی امیری با تاکید بر این موضوع که در حوزه جوانان نیازمند بازبینی سیاستی هستیم، افزود: سیاست‌‌ها و برنامه‌های ما باید با نیازهای جوانان انطباق داشته باشد. سیاست باید از لایه‌های پایین جامعه بجوشد. آنچه که در جامعه برای جوان اتفاق می‌افتد با سیاست‌ها ما همخوانی ندارد.

وی در ادامه این مبحث گفت: بعد از روندشناسی باید علت شناسی کنیم یعنی باید بدانیم علت آسیب‌ها و چالش‌ها چیست و سپس پیامدهای آنها را بسنجیم. راهبردشناسی، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت قدم‌های بعدی هستند که در مورد انسان به عنوان یک جوان که ظرف انبوهی از عواطف است باید انجام دهیم .

صالحی با اشاره به این نکته که سیاستگذاری برای انسان کار بسیار سختی است عنوان کرد: در حوزه جوانان سرعت تدبیر ما از تغییرات کمتر است. در جایی که تحولات و تغییرات مقدم بر تدابیر می‌شود دچار چالش می‌شویم. در چنین محیطی تلاش برای انطباق زمانی و مکانی تدابیر با تغییرات کار پسندیده‌ای است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در تبیین راهبرد وزارت ورزش و جوانان گفت: نگاه ما در حوزه جوانان باید الزاما نگاه استراتژیک باشد. این یعنی باید کل نگر، جامعه نگر و آینده نگر باشیم. نگاه کلان داشته باشیم و از روزمرگی، شتابزدگی و مسکن های زودگذر بپرهیزیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ دستگاه درگیر مسائل جوانان اند اظهار داشت: نگرش ملی، دومین قدم ما در این وزارتخانه است. ما باید باید در حوزه جوانان انسجام ملی برقرار کنیم . انسجام در سیاست‌ها، هدف‌ها، برنامه‌ها، کارکردها، نظارت‌ها، مدیریت‌ها لازمه این حوزه است و رسانه‌ها وظیفه دارند از همه دستگاه ها مسائل جوانان را مطالبه کنند.

صالحی امیری با تاکید بر این که در ایران عملکرد کارهای جمعی ضعیف است ، گفت: یکپارچه سازی سیاست ها و برنامه های حوزه جوانان به عنوان سومین راهبرد ماست. وزارت ورزش و جوانان نگرش ستادی دارد و در این راه یکپارچه سازی سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه جوانان را وظیفه خود می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *