شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۳
فعالیت «صالحی امیری» در حوزه‌های امنیتی، فرهنگی و ورزشی

نسخه‌پیچی رئیس امنیتی کمیته ملی المپیک برای فرهنگ/ آقای صالحی امیری! اگر مایل هستید به کارتان برسید

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 705975
به نظر می رسد فیلم خانه پدری به عنوان یک موضوع سیاسی انتخاباتی برای جریانی خاص مورد توجه است که بر روی آن مانور رسانه ای می دهند و افرادی با سابقه صالحی در حال فعالیت در این حوزه هستند.
نسخه‌پیچی رئیس امنیتی کمیته ملی المپیک برای فرهنگ/ آقای صالحی امیری! اگر مایل هستید به کارتان برسید
گروه سیاسی جهان نيوز: دولت حسن روحانی با حضور افرادی که سابقه و تجربه زیادی در حوزه امنیتی داشتند و در کابینه و مدیریت های سطح بالا و حساس دولتی کار می کردند به عنوان امنیتی ترین کابینه هم شناخته می شود. آقای رییس جمهور نه تنها خود در تمام طول فعالیت حکومتی، یکی از «امنیتی» ترین چهره‌های نظام بوده اند، بلکه برخی از افرادی هم که برای کابینه انتخاب کرده است، نیز در این حوزه فعالیت داشته اند.

یکی از افرادی که سابقه امنیتی داشته و در پست های مختلف دولتی حضور داشته است، «رضا صالحی امیری» است. وی سابقه حضور در مدیرکلی اطلاعات استان خوزستان و همچنین «معاون بررسی‌های استراتژیک وزارت اطلاعات» را در کارنامه کاری خود دارد.

همین سابقه امنیتی وی با حاشیه هایی همراه بوده است و بعضا از دیدگاه نمایندگان مجلس به سوءسابقه تعبیر شده است، باعث شد تا در دو باری که روحانی وی را به عنوان وزیر پیشنهادی در حوزه های مختلف به مجلس معرفی کند، علیه وی از سوی نمایندگان مخالف مورد استفاده قرار گیرد. 

صالحی با دفاع از سابقه سیاسی و امنیتی اش به نمایندگان مجلس بیان می کند: «جریانی می خواهد من را بزند که اگر زبان باز کنم، آبروی این افراد می‌رود. من شب و روزم را صرف مبارزه با ضد انقلاب کردم، اما امروز باید در مقابل این سابقه پاسخگو باشم. »

تنها بخشی از سوابق کاری صالحی به موارد امنیتی باز می گردد. صالحی امیری در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مشاغلی همچون رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، معاون بررسی‌های استراتژیک، عضو هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی، مشاور رئیس‌جمهور در دولت هفتم و هشتم ، عضو شورای اجتماعی کشور و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت بود. 

بیشتر بخوانید:
هر دولتی به‌جز دولت روحانی سر کار بود شرایط بدتری داشتیم
طعنه سنگین خبرنگار صداوسیما به صالحی امیری

تنها در دولتهای روحانی صالحی امیری پست های مختلفی را تجربه کرده است. صالحی که این روزها در سمت رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. پیشتر، قائم‌مقام پیشین و معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و رئیس سابق سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. او در آغاز کار دولت حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود و برای این پست به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد که نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

البته وی توانست بعد از استعفای قابل تامل «علی جنتی» وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وزیر ارشاد معرفی شود اما امیری صالحی در روز انتخابات سال 96 در صف رای دهی سخنانی علیه رقیب روحانی ابراز داشت که باعث انتقاد شدید هنرمندان شد. وی مطرح کرد که اگر رقیب روحانی احتیاج به سلبریتی دارد، به ما می گفت و ستاد روحانی نیز چند سلبریتی را به ستاد رقیب می فرستاد. این سخنان که حاکی ازنگاه ابزاری به هنرمندان بود باعث عصبانت شدید آنان شد و هنرمندان نیز از روحانی درخواست کردند که صالحی امیری را ازاین سمت خود خلع کند. روحانی برای وزارت ارشاد دولت دوازدهم هم فرد دیگری را به مجلس معرفی کرد.

حالا امیری صالحی در کنار حضور در کمیته المپیک در قالب یادداشت نویس در رسانه های دولتی و اصلاح طلب نیز فعال است. جالب اینجاست که وی در روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی اقدام به انتشار یادداشتی حمایت آمیز از فیلم جنجالی «خانه پدری» با عنوان وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده است. این فرد که سابقه امنیتی دارد حالا در حوزه های فرهنگی و ورزشی در حال فعالیت است. وی در این مطلب به طور کاملا جالبی تجویز کرده است که سینما حوزه قضائی نیست و بایستی متولی کار حوزه سینما سینماگران باشند.


وی در این مطلب ذکر می کند: « قطع به يقين جوامع هنري و سينمايي حساسيت‌هاي لازم را بر روي ارزش‌هاي جامعه خواهند داشت و نخواهند گذاشت، آثار توليد شده هنجارهاي جامعه ايران را نقض کند. اعتقاد دارم دقت لازم از سوي اين جوامع به کار بسته خواهد شد تا بسياري از مشکلات ناشي از نظارت نهادهاي ديگر بر امور سينما کاسته شود. »

به نظر می رسد فیلم خانه پدری به عنوان یک موضوع سیاسی انتخاباتی برای جریانی خاص مورد توجه است که بر روی آن مانور رسانه ای می دهند و افرادی با سابقه صالحی در حال فعالیت در این حوزه هستند. جالب اینکه حوزه هایی مانند ورزش و فرهنگ مورد علاقه وی قرار دارد و در این موارد دیده می شود که به نسخه پیچی های بی قاعده و برای دور کردن این موارد از امر قانونی تلاش می کنند. موضوعی که به نظر می رسد که راه سازی برای حضور بیشتر تبلیغاتی در این حوزه است. فرد همه فن حریف دولت حالا خود را به عنوان وزیر پیشین وزارت ارشاد که وزارتش دوامی نداشت و مانند سایر حوزه هایی که فعالیت می کرد کارنامه چندان مناسبی از خود به یادگار نگذاشت معرفی می کند و در این حوزه سعی در تعیین خط مشی و راهبرد فرهنگی دارد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای صالحی قبل از انکه ، در حوزه ورزش فعالیت داشته باشد در حوزه فرهنگی صاحب نظر بوده وسابقه وزیری وزارت ارشاد در کارنامه خود دارد ، حرفی هم که زده حرف درستی زده است.
Iran, Islamic Republic of
...
صادق
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا من باشما هم نظرم اما باید اضافه کنم حضور یک فرد امنیتی در پست وزارت ارشاد اساساٌ اشتباه بوده و این نوع انتصابات باعث می شود موضوعات فرهنگی اجتماعی رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد و از مسیر طبیعی خود خارج شود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان چنان سابقه امنیتی را برجسته میکند که در ذهن خواننده به عنوان سابقه منفی تلقی می شود ، سابقه امنیتی نشان از کیاست ، سلامت نفس وپختگی افراد داره وبعنوان نقطه قوت مدیران محسوب می شود.
سرور
Iran, Islamic Republic of
موضوع این است که این آقا با سابقه امنیتی چرا باید در مورد فرهنگ حرف بزند که البته حرف درستی است....
رسول
Iran, Islamic Republic of
نکته ای که در متن مستتر بود و هیچکس هم توجهی بهش نکرد این بود که : این فرد با این سوابق امنیتی پر و پیمان و فعالیت در زمینه های غیر تخصصی اش داره خودش رو بعنوان یک اصلاح طلب جا میزنه ...م.!!
Iran, Islamic Republic of
البته از سایت جهان نیوز که صابون امنیتی ها و قوه قضاییه به تنش خورده و بر اساس حکم قاضی ۲ سال توقیف شد غیر از این انتظاری نیست
Iran, Islamic Republic of
موافقم ، نظامی ها عموما در مسائل سیاسی دگم وجزم اندیشند ولی امنیتی ها ، هوشیار وزرنگ ، مثل پوتین در روسیه
Denmark
...
Iran, Islamic Republic of
...
jawaheri
United States
تا کی قراره دشمن تراشی کنید...!!!!؟
راضیه
Iran, Islamic Republic of
لغو توقیف خانه پدری ابزاری است برای دو قطبی کردن جامعه ...!!!