سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۱

صالحی امیری دقیقا چه کاره است؟/ رئیس کمیته ملی المپیک یا دبیر همایش انقلاب و منظومه فکری امام(ره)

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 621476
صالحی امیری یکی از مدیرانی است که در سه حوزه امنیتی، فرهنگی و ورزشی فعالیت داشته است و در حال حاضر در حوزه فکری و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی نیز مشغول به کار شده است.
صالحی امیری دقیقا چه کاره است؟/ رئیس کمیته ملی المپیک یا دبیر همایش انقلاب و منظومه فکری امام(ره)
گروه سیاسی جهان نيوز:  سید رضا صالحی امیری یکی از مدیرانی است که در دولت روحانی پست های مختلفی را در دست گرفت و امروز به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک در حال فعالیت است.

اما اخیرا وی در افتتاحیه همایش انقلاب اسلامی و منظومه فکری امام خمینی (ره) سخنرانی کرد؛ همایشی که خود صالحی دبیر آن نیز هست و به نظر می رسد در کنار کار کمیته ملی المپیک به کار بررسی منظومه فکری امام راحل نیز می پردازد.

البته این اولین بار نیست که صالحی به عنوان گزینه مدیریتی مختلف به صورت توامان انتخاب می شود. در اواخر دیماه سال گذشته بود که خبر رسید، محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران استعفای صالحی امیری (معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران) را پذیرفت تا صالحی که در در انتخابات کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شده بود، شهرداری را ترک کند.

او در آغاز کار دولت حسن روحانی، به عنوان وزیر پشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد که نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس پیشین را کسب کند. وی هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. او پیش از این در وزارت اطلاعات، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده است.

حضور وی در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بعد از کناره گیری علی جنتی، با فراز و فرودهایی همراه بود. اظهارنظر توهین آمیز صالحی درباره هنرمندان به عنوان وزیر ارشاد باعث انتقاد و اعتراض بسیاری نسبت به دولت شد. شاید از همین باب بود که در دولت دوازدهم حسن روحانی فرد دیگری را به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی کرد.

صالحی همچنین در دوره ای ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را بر عهده داشت. با این حساب صالحی امیری یکی از مدیرانی است که در سه حوزه امنیتی، فرهنگی و ورزشی فعالیت داشته است و در حال حاضر در حوزه فکری و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی نیز مشغول به کار شده است.

صالحی امیری در حالی در همایش انقلاب اسلامی و منظومه فکری امام خمینی به عنوان دبیر این همایش سخنرانی می کرد که تصاویر نشان دهنده این موضوع است که سالن همایش چندان پر نیست و به نظر می رسد که بایستی برای برگزاری چنین همایش هایی آنهم با نام اندیشه امام راحل بیشتر بایستی تلاش صورت گیرد و از اندیشمندان بیشتری دعوت به عمل آید.

رئیس کمیته المپیک در این همایش درباره منظومه فکری امام راحل بیان داشت: در گفتمان امام (ره) نفی خشونت را در همه حوزه ها مشاهده می کنیم و همچنین مبارزه با جهل و خرافه گرایی و نظریه مصلحت را نیز در اندیشه امام  (ره) می بینیم که راهگشای بسیاری از مسائل امروز است.

صالحی امیری افزود: در این همایش تلاش داریم با توجه به گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع را بررسی کنیم که به چه میزان در دستیابی به گفتمان امام (ره) موفق بوده ایم و همچنین به چه میزان ناکامی داشته ایم و چه موانعی برای تحقق گفتمان امام  (ره) وجود داشته است.

وی گفت: سوء مدیریت، تحجرگرایی، واپس گرایی، جنگ برخی از عواملی است که می توان آن را به عنوان موانع برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علاوه بر ایشان بفرمائید دکتر ولایتی اساسا چه شغلی دارند ؟ فکر می کنم بالغ بر 30 شغل و منصب دارند که هرکدامشان یک شغل فول پرمشغله است
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور ما چند مسوولیتی بودن مسوولینه ! تا وقتی هم این قضیه بنیادین اصلاح نشه بقیه مشکلات پابرجا خواهند بود . مگه یک نفر توانایی کنترل چند اداره رو داره ؟ با این کار حتی یک اداره و سازمان رو هم حتی نمیتونه درست اداره کنه !
رها
Iran, Islamic Republic of
تو دوست و آشنا که نگاه می کنم اینهمه آدم بی کار هست. انوخت اینا دو تا دوتا کار مدیریتی با پول آنچنانی می گیرن. این عدالته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تازه به این سابقه طول و دراز باید کار نظامی در زمان جنگ را نیز اضافه نمود.
Iran, Islamic Republic of
كسى كه جنگ را ازموانع تحقق گفتمان امام (ره)
مى داند يا خيلى خيلى نادان وناآشنا با گفتمان
امام (ره) است يا وظيفه تخريب اين گفتمان را
دارد كه البته هر دو هم مى تواند باشد!!!
اميد واريم مركز نشر وآثار امام(ره) اين بار همت
كند و غيرت نشان دهد وپاسخ اين اراجيف را بدهد.
...
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی خیلی واضح گفتند که جنگ برای ما یک نعمت است .
Iran, Islamic Republic of
با نمک ترین دفاع در مجلس ا ز ایشان را اون خانمی که نماینده تهران بود انجام داد
دوستش هر جا برا زیارت میره دو رکعت نماز برا ایشون میخونه
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
منظومه فکری امام خمینی با محوریت خورشید ولایت شکل می گیرد
اگر ولایت فقیه در این منظومه تضعیف کمرنگ وبی فروغ شود این منظومه متلاشی خواهد شد
درک منظومه فکری امام خمینی با منظومه سازی بسیار متفاوت است
همانطور که منظومه فکری جهان استکبار با محوریت لیبرالیسم شکل می گیرد
این دو منظومه درعارض جدی باهم هستند و هیچگاه به هم نمیرسند بلکه در حال قطع کردن همدیگر هستند
با ظهور حضرت مهدی وجهانی سازی الهی جهانی سازی کفر و منظومه لیبرال محور دنیای کفر از بین می رود
Iran, Islamic Republic of
...
محمود
France
کوتوله های مدعی کشور را به جایی مثل امروز رساندند.
خیاوئ
Iran, Islamic Republic of
...