شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

رشد صادرات ایران ۹ برابر واردات

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 314909
گمرک چین از مبادلات ۱۵.۰۷ میلیارد دلاری این کشور با ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد رشد واردات چین از ایران در این دوره ۹ برابر رشد صادرات به این کشور بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران در ماه های ژانویه تا می ۲۰۱۳ به ۱۵.۰۷ میلیارد دلار رسیده است. این رقم برای مدت مشابه سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۴.۴۷ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات چین به ایران در ۵ ماه نخست امسال با رشد ۰.۶ درصدی مواجه شده و به ۴.۱۷ میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا می سال گذشته میلادی ۴.۱۴ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات چین از ایران در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۲ برابر صادرات به ایران بوده است. چین در ماه های ژانویه تا می امسال ۱۰.۹ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است. واردات چین از ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد رشد داشته است.

رشد واردات چین از ایران حدود ۹ برابر رشد صادرات به ایران بوده است. چین در ژانویه تا می سال گذشته میلادی ۱۰.۳۳ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. نفت مهمترین کالای وارداتی چین از ایران محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راستی کی بود می گفت دولت دهم اقتصاد کشور را رهاکرده بود؟؟ خجالت بکشد
حقی
اینها همه نتیجه رشد منفی اقتصادی دولت احمدی نژاد است !!!؟؟؟