شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خبر بروجردی درباره سفارت کانادا و انگلیس

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 309295
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا چیزی نیست که با یک سفر تغییری کند و این رابطه تابع قواعد خاصی است که هیچ ارتباطی با انجام یک سفر ندارد.
به گزارش جهان، علاء الدین بروجردی در گفت وگو با تسنیم در خصوص سفر اخیر پادشاه عمان به جمهوری اسلامی ایران و احتمال بحث‌هایی برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا، گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا چیزی نیست که با یک سفر تغییری کند و این رابطه تابع قواعد خاصی است که هیچ ارتباطی با انجام یک سفر ندارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دولت یازدهم در عرصه روابط بین الملل، اظهار داشت: فکر می‌کنم زمینه‌های بهبود روابط ایران و‌ کشور‌ها بیشتر از گذشته فراهم شده است.

رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه این گفت‌وگو از اعلام آمادگی کانادا برای بازگشایی سفارتخانه در تهران خبر داد و گفت: تمایل برخی کشور‌ها برای تفاهم بیشتر با ایران از نشانه‌های این تغییرات است. البته بحث بازگشایی سفارت کانادا در ایران در حد اظهار نظر و اظهار علاقه برای این کار مطرح شده که طبیعتا نشانه مثبتی تلقی می‌شود و اگر منجر به تفاهم شود، طبیعتا وارد مرحله عمل خواهد شد.

بروجردی تاکید‌ کرد: فرصت خوبی در پیش روی است‌که اگر بر اساس منافع ملی و در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری از آن استفاده شود، می‌تواند در حفظ منافع ملی ما اثرگزار باشد.

وی در خصوص احتمال از سرگیری روابط ایران و انگلیس در دولت یازدهم، گفت: ما سفارت انگلیس را نبسته‌ایم و خود آن‌ها این کار را انجام دادند و لذا هر زمان که بخواهند سفارت را در ایران بازگشایی کنند، منع قانونی در کشورمان وجود ندارد. البته بر اساس مصوبه مجلس روابط از سطح سفیر به کاردار تنزل پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال‌که آیا زمینه احیای روابط ایران و انگلیس وجود دارد، اظهار داشت: منعی در این زمینه وجود ندارد چرا که ما رابطه را قطع نکردیم بلکه سطح روابط را به کاردار تنزل دادیم و این مصوبه لازم الاجراست ولی روابط در سطح کاردار می‌تواند وجود داشته باشد و سفارتخانه هم می‌تواند فعال باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *