پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

راه دشوارنجفی‌ومیلی‌منفردبرای‌رای اعتماد

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 305364
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد وزیران پیشنهادی علوم و آموزش و پرورش راه دشواری برای کسب رای اعتماد در پیش داشته باشند.
به گزارش جهان، قاسم جعفری در گفت وگو با مهر با اشاره به بررسی برنامه و صلاحیت وزیران پیشنهادی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزیران باید در دو بعد شخصیتی و تخصص ویژگی های برجسته ای داشته باشند تا مجلس بتواند برای سپردن امور وزارتخانه ها به آنان اعتماد کند.

وی سلامت سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و مالی را از جمله ویژگی های شخصیتی افراد برای کسب تصدی سمت وزارت برشمرد و گفت: موضوع دیگر اشراف به مسائل حوزه وزارتی است. همچنین همکارانی که قرار است وزیر مربوطه انتخاب کند باید مد نظر قرار داده شود.

جعفری با انتقاد از عدم استفاده از نیروهای جوان در کابینه یازدهم گفت: این کابینه پیرترین کابینه بعد از انقلاب است، تجربه با انگیزه باید همراه باشد اما برخی از وزیران پیشنهادی وقتی به کمیسیون آمدند و مورد سوال قرار گرفتند تاکید کردند که سه بار از آنان خواسته شده تا این سمت را بپذیرند و آنان رد کرده و در نهایت مجبور شده اند.

نماینده بجنورد خاطرنشان کرد: درست است که تجربه لازم است اما انگیزه هم مهم است فردی که با اصرار کار را بپذیرد اما انگیزه نداشته باشد نمی تواند مثمر ثمر باشد و شاید اگر در مشکلات قرار گرفت کار را رها کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: اما یک جوان پا به کار است بنابراین تجربه تنها کافی نیست. وقتی این همه دم از توانمندی جوانان و نسل جوان می زنیم چرا باید جای جوانان در کابینه خالی باشد؟ حتی برای زنان هم نقشی قائل نشده اند البته شاید در آینده زنان در دولت حضور یابند از آینده بی خبرم اما تا کنون که علاوه بر جای جوانان، جای زنان هم در دولت یازدهم خالی مانده است.

جعفری گفت: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگویم برخی از برنامه های ارائه شده همان تجربیان گذشته است که به کمک وزیران پیشنهادی آمده است اما بعضا برنامه ها کلی است. گرایش برنامه ها خیلی عملیاتی و قابل اندازه گیری نیست که پس از مدتی مشخص شود راهی که طی شده تا چه اندازه طبق برنامه ارائه شده بوده است.

وی افزود: برنامه تعداد دیگری از وزیران هم مقبول بود، البته برخی هم مشکلاتی در ارائه برنامه داشتند اما بنای کار مجلس همکاری با دولت است زیرا مردم هم همین را می خواهند تا قوا دست در دست هم مشکلات را برطرف کنند.

نماینده بجنورد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری انقلاب تاکید کردند مجلس باید راه قانونی در رای اعتماد به کابینه را مد نظر قرار دهد تا کابینه صالح انتخاب شود .

وی ادامه داد: برخی وزیران در رای اعتماد مشکلی نخواهند داشت از جمله وزیر بهداشت که توانسته خود را در دل اکثر نمایندگان جای دهد و نظر آنان را برای رای اعتماد جلب کند اما وزیران آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات برای کسب رای اعتماد مجلس راه دشواری در پیش دارند و باید به طور جدی تلاش کنند تا ابهامات و شبهاتی که در ذهن نمایندگان است را پاسخ دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *