جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

تعلیق تحریم کافی نیست

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 338928
عضوهیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه باید در کنار تعلیق تحریم های بین الملی، مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول نیز مرتفع شود، گفت: درحال حاضر قطعه سازان برای انجام معاملات خود نیازمند نقل و انتقال پول هستند که هنور حل نشده است.
به گزارش جهان، محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه هنوز نتایج تعلیق تحریم‌های بین المللی بر صنعت خودرو ملموس نشده است، اظهار داشت: ابلاغ این موضوع نیازمند نامه نگاری‌های متعدد است که بر همین اساس تعلیق تحریم صنعت خودرو طی چند روز آینده عملیاتی خواهد شد.

این عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه باید در کنار تعلیق تحریم های بین الملی، مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول نیز مرتفع شود، افزود: در حال حاضر قطعه سازان برای انجام معاملات خود نیازمند نقل و انتقال پول هستند که هنوز این موضوع بر طرف نشده و همانند گذشته با ممنوعیت های بسیاری همراه است.

وی با بیان این که همچنان گشایش اعتبارات اسنادی ۳۰ درصدی در کشور اجرایی نمی شود، افزود: لازمه مؤثر بودن تعلیق تحریم های بین المللی رفع تحریم های داخلی بر علیه صنعت خودروی کشور است زیرا فقط ۳۰ درصد مشکلات خودروسازان مرتبط با تحریم و ۷۰ درصد آن با مسائل داخلی کشور ارتباط دارد.

نجفی منش به مکاتبات قطعه سازان برای رفع مشکلات داخلی کشور که مانع چرخه تولید مناسب آنها شده است اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت همراهی مناسبی برای رفع مشکلات قطعه سازان می کند اما نمی دانیم چرا به محض خروج این درخواست ها از وزارت صنعت، بخش های مختلف همکاری مناسبی را برای حل این مشکلات انجام نمی دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *