جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آمار تامل‌برانگیز درباره سربازان انگلیسی

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 299107
در سال میلادی گذشته شمار سربازان انگلیسی که خود را کشته‌اند، از عده نیروهای کشته‌شده انگلیس هنگام نبرد در افغانستان بیشتر بوده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، برنامه تحقیقاتی "پانوراما" بی‌بی‌سی دریافته است که در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۲۱ سرباز در حال خدمت و ۲۹ سرباز جبهه‌رفته، یعنی در مجموع ۵۰ سرباز خودکشی کرده‌اند.

این در حالی است که آمار کشته‌شدگان نیروهای انگلیسی در افغانستان در همین مدت، ۴۴ نفر بوده است.

بستگان برخی از این سربازان می‌گویند این افراد، حمایت کافی نشده‌اند. وزارت دفاع انگلیس هم می‌گوید هر یک از این خودکشی‌ها، یک "تراژدی" بوده است.

برنامه پانوراما در قالب یک درخواست مبتنی بر "آزادی اطلاعات" از وزارت دفاع انگلیس درباره شمار سربازانی که در سال گذشته میلادی خودکشی کرده‌اند جویا شد و این وزارتخانه عدد ۲۱ نفر را اعلام کرد.

طبق این آمار رسمی، تایید شده است که ۷ سرباز انگلیسی در سال گذشته خودکشی کرده‌اند و پرونده مرگ ۱۴ نفر دیگر از سربازان که ظن خودکشی درباره آنان می‌رود، همچنان در دست بررسی است.

برعکس آمریکا، دولت انگلیس آمار خودکشی بین سربازان سابق را ثبت نمی‌کند.

با این حال بی‌بی‌سی به طور مستقل مطمئن شده است که دست‌کم ۲۹ سرباز سابق انگلیسی در سال گذشته خود را کشته‌اند.

این آمار بر اساس تماس و نامه‌نگاری با واحدهای پزشکی قانونی در سرتاسر انگلیس و جمع‌آوری نام همه سربازان و جبهه‌رفته‌هایی که در سال گذشته خودکشی کرده‌اند و همین‌طور تحلیل گزارش‌های مطبوعات درباره تحقیقات قانونی تهیه شده است.

درباره اغلب این خودکشی‌ها احتمال وجود "اختلال تنش پس از سانحه" (PTSD) جای بررسی دارد ولی هیچ تصور دقیقی درباره میزان تاثیر این اختلال در خودکشی‌های اخیر سربازان انگلیسی وجود ندارد.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که ۳ درصد از سربازان در حال خدمت این کشور، دچار "اختلال تنش پس از سانحه" می‌شوند.

طبق اطلاعاتی بر اساس "آزادی اطلاعات" از وزارت دفاع انگلیس به دست آورده، شمار سربازان این کشور در افغانستان که به "اختلال تنش پس از سانحه" دچار هستند، در سه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

دکتر کلودیا هربرت، روان‌شناس بالینی، می‌گوید این اختلال، "واکنش طبیعی" بدن انسان به وقایع تنش‌زا و دلشوره‌آفرین است.

با این حال دکتر هربرت می‌گوید "اختلال تنش پس از سانحه" نمی‌تواند به‌تنهایی به خودکشی منجر شود.

وزارت دفاع انگلیس می‌گوید نمی‌تواند درباره تک‌تک موارد اظهارنظر کند ولی روی‌هم‌رفته ۷.۴ میلیون پوند (بیش از ۱۱ میلیون دلار) برای رسیدگی به بهداشت روانی سربازان در افغانستان در نظر گرفته است.

به گفته این وزارتخانه، پس از حمله به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تا کنون، حدود ۱۳۵ هزار سرباز انگلیسی به این کشور اعزام شده‌اند.

ژنرال سر ریچارد دنت، فرمانده ارتش سابق انگلیس، خواستار آن است که نرخ خودکشی در میان سربازان از جبهه برگشته هم ثبت و ضبط شود.

او می‌گوید: "خیلی واضح است که باید چنین کاری صورت بگیرد چون وقتی که آمار آن را داشته باشیم، می‌توانیم کاری برایش بکنیم."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *