چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

خروج‌نظامیان‌انگلیسی‌ازافغانستان+عکس

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 388238
خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان با واگذاری پایگاه «بسشن» به نیروهای افغان آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، نظامیان انگلیسی با واگذاری بزرگ‌ترین پایگاه نظامی این کشور در استان هلمند افغانستان به نیروهای افغان روند خروج از این کشور را درحالی آغاز کردند.

منابع خبری افغانستان روز یکشنبه از آغاز خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان با واگذاری پایگاه «بسشن» به نیروهای افغان خبر داده و اعلام کردند نظامیان انگلیسی هفته گذشته نیز دیوار یادبود نظامیان کشته شده انگلیسی در افغانستان را در این پایگاه تخریب و آن را به انگلیس منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، دو هزار نظامی انگلیسی در پایگاه بسشن استان هلمند مستقر بودند و تجهیزات نظامی و جنگی خود را به فرودگاه قندهار افغانستان منتقل کرده‌اند تا از این محل به کشورشان بازگردانند.

ژنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: نیروهای امنیتی افغان آماده پذیرش مسئولیت امنیتی سراسر این کشور هستند، و از بد‌تر شدن اوضاع امنیتی با خروج نظامیان خارجی نگرانی نداریم.

قرار است ماموریت جنگی دیگر نیروهای خارجی نیز تا پایان سال جاری میلادی در افغانستان پایان یابد.

بر اساس گزارش‌ها، ۹ هزار نظامی انگلیسی که پس از آمریکا بیشترین نظامیان خارجی را افغانستان در افغانستان تشکیل می‌دادند در استان هلمند و قندهار افغانستان مستقر بودند.

گفته می‌شود از زمان حضور نظامیان انگلیسی در افغانستان ۴۴۴ تن آنان کشته شده‌اند.



























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *