جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴۳

ماجرای یک خودکشی/ آش سوخته بی‌بی‌سی با هیزم پادوهای داخلی

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 700455
آرایش جدید رسانه های ضد ایرانی و عوامل داخلی آنها به خوبی نشان می دهد این جریان در تکاپوی ایجاد ناامنی و تنش در ماه‌های آینده و روزهای منتهی به انتخابات است.
ماجرای یک خودکشی/ آش سوخته بی‌بی‌سی با هیزم پادوهای داخلی
به گزارش جهان نيوز، هفته گذشته خبر اقدام به خودکشی دختری 29 ساله بنام «سحر خدایاری» مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. در خبر اولیه گفته شد که وی به دلیل محکومیت حبس 6 ماهه برای ورود به استادیوم آزادی محکوم شده است.

بلافاصله دستگاه قضایی این خبر را تکذیب کرد و اعلام نمود هیچ محکومیتی برای نامبرده صادر نشده و صرفا برای وی به دلیل درگیری با ماموران نیروی انتظامی تشکیل پرونده قضایی شده و هنوز مراحل رسیدگی به این پرونده تکمیل نشده و طبیعتا حکمی نیز صادر نشده است.

برخی رسانه ها علت خودکشی این فرد را تنها به ماجرای ممنوعیت ورود بانوان به استادیوم مرتبط دانستند و تلاش کردند سایر ابعاد این ماجرا را پنهان کنند. موضوعی که چند صباحی است جریاناتی از داخل و خارج تلاش می‌کنند این مساله را به عنوان یکی از مطالبات اصلی بانوان ایرانی جا بیندازند.

خواهر سحر ضمن تائید اتهام خواهرش به‌دلیل پوشش نامناسب، درگیری و توهین به ‏مأموران انتظامی، در تشریح ماجرا به روزنامه دولتی شهروند ‏می‌گوید:
«هفته آخر اسفندماه سال ۹۷ بود. بازی استقلال تهران و العین. خواهرم برای دیدن بازی به تهران ‏آمد. لباس مبدل هم پوشیده بود. کلاه‌گیس آبی و یک پالتوی بلند. وقتی مأموران قصد بازرسی ‏بدنی او را برای ورود به استادیوم داشتند، او به آن‌ها می‌گوید که دختر است تا به او دست نزنند. ما ‏خانواده مذهبی هستیم. همان‌جا هم مأموران او را بازداشت می‌کنند.

چهارشنبه بود که ما به ‏دادسرای ارشاد رفتیم. بازپرس وثیقه ۵۰‌میلیون تومانی تعیین کرد. اما این پول نقد را همراه ‏نداشتیم. فردای آن روز یعنی پنج‌شنبه پول را به حساب واریز کردیم. اما کار از کار گذشته بود و ‏خواهرم تا روز شنبه در زندان بود.روز شنبه او را با وثیقه آزاد کردیم.

تا این‌که چند هفته بعد برای گرفتن گوشی موبایلش به دادسرای ارشاد مراجعه کرد. مثل ‏این‌که آن‌جا از کسی شنیده بود که باید ۶ ماهی زندانی شود. ‏البته خواهرم سابقه بیماری و اختلال روانی (دوقطبی) داشت.  چند‌سال پیش دوران دانشجویی یک‌بار اقدام به خودکشی کرد. مدتی هم در بیمارستان بستری ‏شد. همه مدارک پزشکی‌اش موجود است. »

 پدر سحر نیز می‌گوید:
«ظهر بود که از بیمارستان به دخترم زنگ زده بودند. دخترم هم موضوع را به من اطلاع داد و با هم به تهران رفتیم. دخترم قبلا سابقه خودکشی داشت. یک بار در دانشگاه اقدام به خودکشی کرده بود. او بیماری اعصاب و روان داشت، حالش اصلا خوب نبود، چند سالی قرص و دارو می‌خورد، البته مادرش یواشکی به او دارو می‌داد، چون خودش معتقد بود که بیماری ندارد. مرتب دارو را در چایی و نوشیدنی به دخترم می‌داد، ولی از یک‌سال پیش دارو را قطع کرد. دکتر گفته بود وقتی دارو را قطع می‌کنید، باید مواظبش باشید، چون ممکن است کارهای خطرناک کند. دکتر می‌گفت این داروها ضرر دارد، حتی ممکن است نابینا شود. مادرش هم می‌ترسید برای همین داروها را قطع کرد.»

وی در مورد ماجرای حضور دخترش در استادیوم می‌گوید: «من اگر می‌دانستم جلوی او را می‌گرفتم و هیچ وقت اجازه نمی‌دادم به استادیوم برود. نه عقاید من قبول می‌کند نه عرف جامعه که یک دختر بین آن همه مرد در استادیوم برود، ولی متاسفانه سارا بدون اطلاع ما به آن‌جا رفته بود.»

* موج‌سواری بی‌بی‌سی
ساعاتی پس از انتشار خبر فوت سحر خدایاری در بیمارستان بلافاصله این رویداد به خط خبری اصلی رسانه های ضد انقلاب تبدیل شد. بی‌بی‌سی فارسی بدون اشاره به اختلالات روحی سحر، به صورت پرحجم سعی کرد علت خودکشی این دختر را ممانعت از حضور وی در استادیوم جا بزند.

حجم اخبار منتشر شده از سوی بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی درباره سحر خدایاری به حدی بالا و نامتعارف بوده که تنها در روز جای 35 خبر مرتبط با این موضوع منتشر کرده است. 

در داخل نیز عده ای نقش مکمل را بازی کردند. مهناز افشار و علی کریمی مطابق معمول توئیت زدند. معصومه ابتکار و تاجزاده هم که چندی پیش به دلیل سکوتشان در ماجرای قتل میترا استاد مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفتند در حمایت از حقوق زنان وامصیبتا سر دادند. وزیر ارتباطات نیز که معمولا در موضوعات مختلف در توئیترش اظهار نظر می‌کند با مطلبی دوپهلو نخودی را بر این آش افزود. البته پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس پا را فراتر گذاشت و تلویحا خواستار شورش شد. وی در مطلبی که رسانه های ضدانقلاب بازنشر دادند نوشت: «چرا دچار نوعی بی‌تفاوتی شده‌ایم؟ مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس موجب انقلاب نشد؟»

رسانه سلطنتی ملکه انگلیس هم فرصت را غنیمت شمرد و تلاش نمود از این اقدام تلخ، به زعم خود غائله جدیدی را آغاز کند. نسبت دادن خودکشی تاثر برانگیز یک دختر که دارای اختلالات روانی است به سیاست‌های جمهوری اسلامی و در پیش گرفتن سیاست دوگانه در مورد آمار جهانی خودکشی که انگلیس را رکورد دار میزان خودکشی جوانان در دنیا اعلام می کند بدون آنکه BBC  آن را مرتبط با سیاستهای این کشورش بداند!

تحریک عواطف با استفاده از «قربانیان زن!» موضوعی است که چندان برای مردم ایران تازگی ندارد. سوژه هایی مانند ترانه موسوی، عاطفه امام، سعید پورآقایی و نمونه هایی نظیر آن که یا اساسا ساختگی بود و یا مانند پروژه ندا آقا سلطان برای محکوم سازی جمهوری اسلامی در دنیا طراحی و اجرا شده است.

تحلیلگران معتقدند آرایش جدید رسانه های ضد ایرانی و عوامل داخلی آنها به خوبی نشان می دهد این جریان در تکاپوی ایجاد ناامنی و تنش در ماه‌های آینده و روزهای منتهی به انتخابات است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینطور که شما نوشتید ، پس حقش بوده که مرده !!!
علی
Iran, Islamic Republic of
حتما شما هم معتقدی که کشتنش؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بله من هم سعی دارم این حرفها را باور کنم ولی متاسفانه کمی سخت شده است.
Iran, Islamic Republic of
برادران و خواهران عزیز گور پدر بی بی سی اما اکنون باید به خانواده این عزیز تسلیت گفته بشه اما چرا مسئولان ساکت هستند؟
یعنی اگر به خانواده این مرحومه تسلیت بگن ضدانقلاب سوءاستفاده میکنه؟!
Iran, Islamic Republic of
اخه حرف حقیقت تلخه چه ربطی به بی بی سی داره ...!!!!!!
United States
توضیح بده چرا در عراق . یمن ، سوریه ،لبنان و ..... رفتن خانمها به استادیوم ممنوع نیست ؟ چرا حجاب در این کشورها اجباری نیست ؟ چرا اونها ازادی بیان دارن و ما نداریم ؟؟ چرا ؟؟ اصلا سحر دیوانه . مگر چی می خواست ؟ می خواست بره استادیوم فوتبال ببینه همین . این ساده ترین و پایین ترین خواسته ۱ انسان هست .حتی سیاسی هم نبود .
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
فقط یک ساده لوح خبرهای ساختگی و دروغهای اصلاح طلبها را باور میکند.
از نجفی قاتل هم حزبی شان حمایت میکنند و مقتول را مقصر قلمداد میکنند و حالا دارند با یک خبر دروغ حاشیه سازی میکنند.
Netherlands
چرا قتل میترا استاد توسط وزیر قبلی آموزش پرورش اصلاح طلب توسط اصلاح طلبهای افساد طلب محکوم نشد؟
میدانید که بطور حرفه ای با کلت و بالش بعنوان صدا خفه کن توسط یک اصلاح طلب کشته شد و افساد طلبها فقط گورکورانه از این قتل حمایت کردند و مقتول را محکوم کردند.
حالا یک خبر دروغ ساخته پرداخته اصلاح طلبهای افساد طلب چقدر برای افساد طلبها مهم شده معلوم نیست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چراواسه کشته شدن مترا استاد هیچ کدوم از این حضرات توییت نزدند.؟اینا که فوق تخصص مرده خوری دارند
Iran, Islamic Republic of
چون اون پرستو بود. اگر هم نبود زن دوم تحمیلی بود
Iran, Islamic Republic of
نجفی شهردار وقت تهران که به جهت مواضع خاص سیاسی و اختلافات مبنایی در زمینه حقوق زنان با حاکمیت ؛ همواره همچون حزبی هایش شعار حمایت از حقوق زنان را برای ترویج مکتب غربی فمنیسم سر می دادند و نظام جمهوری اسلامی را به ناحق متهم به زن ستیزی می کردند در ۱۸ اسفند ۹۶ اظهار داشت: ((تهران را به شهری امن و آرام برای همه زنان تبدیل می‌کنیم ))!!!!
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما ها باید با همه برخورد چکشی کرد
Iran, Islamic Republic of
بدبختها، چقدر در مقابل اقتدار نظام بیچاره و تنگدست شده اند که حتی خودکشی زنی را که سابقه اختلال روانی دارد، سوژه می کنند!!!
France
...
...
مهدی
United Arab Emirates
بهتر است دنبال امنیت بهمراه مدارای اجتماعی باشیم تا ریزش و داافعه کم شود .!!!
Iran, Islamic Republic of
وو.....
Iran, Islamic Republic of
یک نفر به خاطر فوتبال دیدن مرده . جهان نیوز داره موج سواری می کنه
Iran, Islamic Republic of
يه سوال : چرا اصلا بايد سوژه دست بيگانگان بديم؟
Iran, Islamic Republic of
سوژه چیه طرف به ماموران پلیس دست بلند کرده و فحاشی کرده و برای حکمی که صادر نشده اینچنین آشفته شده و دچار معصیت خودکشی شده
این کجاش سوژه است؟
Iran, Islamic Republic of
...
United States
طرف يعني چي؟ايشان هم يك انسان بود و دختر .فرض كنيد دختر يا خواهر شما يا بنده بود .اصولآ ما نبايد اصلآ به بي بي سي توجه كنيم .
كلمات اشفته يا دچار معصيت اصلآ كاربرد نداره .اگر انسان باشيم بايد دلمان بسوزد كه يك جوان انهم دختر بدين صورت رحمت خدا برود.
اگر يكمي با هم مهربان باشيم و همديگر رو ايراني و هموطن ببينيم مطمئن باشيد قضاوتها دلسوزانه تر خواهد بود ....
ایمان
Iran, Islamic Republic of
افکار متعسب و خشک عده ای چه بلا بر سر جامعه آورده دنیا کجا هست وما کجائیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
متعصب به نظرم درست تره...ولی خود دانی.
Iran, Islamic Republic of
باید کسی که بدون مسئولیت از طرف خودش برای او شش ماه حبس بریده مجازات شود
Iran, Islamic Republic of
البته دنياي جوانان اين نسل ظرافت خاصي دارد و برخورد جواب نميده فرهنگ سازي ميخواهد و يك عالمه روانشناسي
Iran, Islamic Republic of
احسنت مردم خسته و ظرفيتشون پر است فشار اقتصادي كه اصلاح طلبان ايجاد كرده روح و روان را بهم مي ريزد يك متر اپارتمان در كوره ابادي پنج ميليون تومان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
مائده
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
مزدوران زنجیری داخلی ؛ نوکران بی جیره و مواجب دشمن خارجی !!
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
شما جهان نیوزی ها دیگه خیلی عجیب هستید. میدونم نظر من را منتشرنمیکنید یا احتمالا ناقص منتشر کنید چون دارم با رفرنس و ارجاع به خودتون حرف میزنیم. شما همونهایی نیستید که چند روز پیش اصلا از اساس این خودسوزی را کذب معرفی کردید و ان را ساخته پرداخته مسیح علینژاد معرفی کردید. و اصلا گفتید اسم سحر هم دروغ بوده. ارجاعتون میدم به خبر خودتون با کد 700111 مورخ 14 شهریور با عنوان "مصی علینژاد یک دختر را زنده کُشی کرد". حالا شماها مدعی شدید. حالا دیدید درست بوده. دیدید خودسوزی کرده و در بیمارستان بوده و حالا جانش را از دست داده. چون فقط میخواسته بیاد ورزشگاه فوتبال ببینه. طوری حرف میزنید که انگار نه انگار این یک دختری بوده از همین مرز و بوم. ایرانی بوده و نه اجنبی. فقط خواسته ای داشته که شماها نمیپسندید. نه جنایت کرده بوده. نه دزدی و اختلاس چند هزار میلیاردی و نه چیز دیگه. چرا میخواهید هر کسی که تفکری مخالف شماها !!!!!!!!دارد را فریب خورده خارجی ها و یا مزدور و یا خواسته اش خالی از اصالت معرفی کنید. چرا خون یک دختر بیگناه را که برای یک خواسته ساده ساده از جون خودش گذشته!!!!!! را لگدمال میکنید؟ امیدوارم اینقدر شرف رسانه ای داشته باشید و اون خبر قبلیتون را حذف نکنید و به خودتون حداقل احترام بگذارید.
Iran, Islamic Republic of
او ن مرحومه بیماری روانی به ادعان پدرش داشته/ مخالف هم نبوده / سیاسی هم نبوده / بهره برداری سیاسی برای جمع کردن رای ممنوع/ دیگه گول این حرف ها رو نمی خوریمم
Iran, Islamic Republic of
افرین کاملا با شما هم عقیده ام.
Iran, Islamic Republic of
در جریان قتل خانم میترا استاد یک جریان سیاسی تلاش می کرد قاتل را بی گناه و مقتول را مستحق قتل نشان دهد !!!
در جریان خودکشی خانم سحرخدایاری همان جریان سیاسی ، به بهانه دروغین دفاع از حقوق زنان ، به صورت سازمان یافته مطالبی در خصوص خانمی که خودکشی کرده بیان می کنند.
سوالی که مطرح است اینکه مگر میترا استاد به طرز وحشیانه و هولناکی کشته نشد پس چرا این جریان آن زمان دفاع از حقوق زنان را مطرح نکردند؟
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز درست گفته بود شما که نمیدانید اینقدر فلسفه بافی نکنید و خیال نکنید کشف بزرگی کردید. اما ماجرا این بود که دختری که عکسش را مصی علینژاد پخش کرده بود متعلق به خانمی دیگر بود به نام آیسان که قبلا با لباس مبدل به استادیوم رفته بود و البته بازداشت هم شده بود اما بدون هیچ حکم کیفری آزاد شدبعدا هم بارها به صورت نوشتاری و ویدیویی اعلام کرد آن عکس متعلق به من هست و من زنده ام اما. این مرحومه اصلا به استادیوم نرفته بود.و مشکل قضایی او هم چیز دیگری بود...
مرده خوری ممنوع
Iran, Islamic Republic of
چراباافرادی که بدون تحقیق وبدون اطلاع کافی همنوابابیگانگان دستگاه قضارامتهم می کنند،برخوردی نمی شود...؟؟؟
آیااین افرادحاشیه ی امنیت دارند؟
هما
United States
اگر محكوميتي نداشته پس چرا جلوي دادگاه انقلاب خودسوزي كرده ؟!
Iran, Islamic Republic of
...