چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دستگیری ۷۲ وکیل در ترکیه

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 292201
نیروهای امنیتی ترکیه ۷۲ وکیل را هنگام تجمع مقابل دادگاهی در شهر "استانبول" دستگیر کردند.
به گزارش جهان، العالم به نقل از  سازمان عفو بین الملل نوشت: نیروهای امنیتی این وکلا را مقابل دادگاه "کاجیلان" در استانبول بازداشت کرده و پس از آن به مرکز پلیس منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، این وکلا قصد داشتند بیانیه ای را در خصوص خشونتهای اخیر در این کشور صادر کنند.

عفو بین الملل تأکید کرد: از آغاز اعتراضها هزاران نفر از معترضان که به صورت مسالمت آمیز در ترکیه تظاهرات کرده بودند در نتیجه حملات پلیس مجروح شده و ۳ نفر از آنها نیز کشته شدند.

در این گزارش آمده است: جمعیت پزشکان استانبول امروز از مجروح شدن شمار بسیاری از تظاهرکنندگان در حملات پلیس خبر داد که ۹ نفر از این افراد به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی شده اند .. برخی دیگر نیز دچار شکستگی شده و ضربه هایی به سر و سینه آنان وارد شده است. جمجمه یکی از تظاهرکنندگان نیز شکسته است؛ این درحالی است که نهادها و دستگاه‌های ترکیه تا این لحظه هیچ تحقیقاتی را در خصوص بدرفتاری با تظاهرکنندگان انجام نداده و هیچ کسی را به دست عدالت نسپرده اند.

عفو بین الملل خاطرنشان کرد، در صورت خودداری مسؤولان ترکیه از مذاکره هدفمند با فعالان و متوقف نکردن شلیک گاز اشک آور و ادامه استفاده از خودروهای آب پاش ضد تظاهرکنندگان در استانبول، اعتراضها شدت خواهد گرفت.

"اندرو گاردنر" پژوهشگر امور ترکیه در سازمان عفو بین الملل در این گزارش تأکید کرد: اعتراضها در میدان تقسیم و پارک قزی کاملا مسالمت آمیز بود و مردم حق داشتند به این اعتراضها ادامه دهند.

گاردنر از مسؤولان ترکیه خواست در رفتار نیروهای پلیس بازنگری کرده و به جای ادامه سرکوب فعالان مسالمت جو، عاملان نقض گسترده حقوق بشر را به عدالت تحویل دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *